۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۵
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (748)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آمریکا: مذاکرات عادی سازی اسرائیل و عربستان ادامه دارد

در میان گزارش‌های متناقض از مذاکرات عادی‌سازی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات برای توافق احتمالی عادی‌سازی بین تل آویو و ریاض ادامه دارد. این بیانیه وزارت خارجه آمریکا در پی گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی مذاکرات با رژیم صهیونیستی در مورد توافق بالقوه عادی‌سازی را به حالت تعلیق درآورده است.

بدهی ملی آمریکا به بیش از ۳۳ تریلیون دلار رسید

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا، بدهی ملی ایالات متحده برای اولین بار از ۳۳ تریلیون دلار بیشتر شد. این رقم برای بدهی عمومی آمریکا یک رکوردشکنی به شمار می‌رود. پیشتر در ۱۶ ژوئن یعنی حدود دو ماه پیش این میزان بدهی به صورت بی سابقه‌ای از ۳۲ تریلیون دلار بیشتر شده بود و اکنون بدهی‌ها به ۳۳ تریلیون دلار رسیده و از آن هم بیشتر شده است.

ترامپ: بایدن ابله است

رئیس جمهور سابق آمریکا: من ۵۸ گروگان را از کشورهای مختلف ازجمله کره شمالی بازگرداندم و هیچ‌گاه برای‌شان هزینه نکردم. اما رهبر به شدت بی‌کفایت آمریکا برای پنج نفر، ۶ میلیارد دلار پرداخت کرد و ایران برای آزادی پنج نفر صفر دلار پرداخت کرد. او (بایدن) بسیار ابله است.

عربستان: تنها راه‌حل مناقشه فلسطین و اسرائیل تشکیل کشور مستقل فلسطینی است

فیصل بن فرحان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی دولتی عربستان در نیویورک: هیچ راه حلی برای مناقشه فلسطین و (رژیم) اسرائیل بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد. مردم امید خود را نسبت به راه حل دو کشوری از دست داده‌اند و ما با تلاش‌ها م‌خواهیم این مساله دوباره مورد توجه قرار گیرد چرا که هیچ راهی برای حل این مناقشه جز تضمین ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی وجود ندارد. رایزنی‌هایی با اتحادیه اروپا، مصر و اردن در خصوص راه حل کشورهای فلسطین و (رژیم) اسرائیل انجام دادیم.

پوتین: در برابر فشار تحریم‌های بی‌سابقه غرب مقاومت کردیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد: ما در برابر فشار تحریم‌های کاملاً بی سابقه و هجوم تحریم‌های برخی در بلوک غرب مقاومت کردیم و اکنون مرحله احیای اقتصاد روسیه به پایان رسیده است.تولید ناخالص داخلی روسیه به سطح سال ۲۰۲۱ رسیده است. اکنون ایجاد شرایط لازم برای توسعه پایدار در بلندمدت مهم است. میزان رشد تولید ناخالص داخلی روسیه تا پایان سال جاری ممکن است ۲.۵ تا ۲.۸ درصد باشد.

اخراج تمامی معاونین وزارت دفاع اوکراین

بنا بر گزارش ریانووستی، «الکسی گونچارنکو» یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین در یک پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت که دولت اوکراین تمامی معاونین وزارت دفاع این کشور از جمله «آنا مالیار» که اخیراً مدعی شده بود نیروهای مسلح اوکراین ظاهراً «آندریفکا» را تصرف کرده‌اند و ارتش اوکراین مجبور شد این خبر را تکذیب کند، اخراج کرده است.

وزیر خارجۀ عراق: گروه‌های کُرد سلاح‌های سلاح هایشان را تحویل دادند

فؤاد حسین: این گروه‌ها به ۵ اردوگاه منتقل می‌شوند. ما به توافق با ایران پایبند هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که ایران حمله‌ای به خاک عراق نخواهد کرد. افراد مسلح سلاح‌های سنگین خود را تحویل داده‌اند. ما خواستار عدم استفاده از خشونت علیه حاکمیت عراق هستیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها