۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۱
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (751)

رسانه های داخلی

۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نظر امیرعبداللهیان درباره احیای برجام

وزیر امور خارجه گفت: اگر طرف آمریکایی از چندگانگی برخورد کردن خودخارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، دستیابی به یک توافق برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام و لغو تحریم‌های ایران دور از دسترس نیست.

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته ای علیه ایران

نتانیاهو در ادامه لفاظی‌ها و تکرار اتهامات بی پایه و اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران، این بار در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی و وجود یک «تهدید معتبر هسته‌ای» علیه ایران شده بود. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دچار اشتباه لفظی شده و به جای «تهدید معتبر نظامی» برای ایران که در متن سخنرانی او آمده به اشتباه از عبارت «تهدید معتبر هسته‌ای» استفاده کرده است.

جدیدترین تجهیزات الحاق شده به هوافضای سپاه در رژه نیروهای مسلح

به گزارش فارس، در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح که در مقابل حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد، جدیدترین تجهیزات و تسلیحات الحاق شده به سازمان رزم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از مقابل جایگاه رژه رفتند. در این مراسم، برای اولین حضور پرتابگرهای خشابی پهپاد شاهد ۱۳۶، سامانه پدافند هوایی ۹ دی، موشک کروز پاوه، موشک‌های فتاح، خرمشهر ۴ و شهید حاج قاسم سلیمانی را شاهد بودیم.

اقرار دشمن به موفقیتی دیگر برای جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی امنیتی

رادیوفردا در پیگیری‌های خود در مورد وضعیت احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان و میزان عملیاتی شدن مفاد توافقنامه مشترک بین ایران و عراق، توانست از منابع آگاه به اطلاعاتی در‌این‌باره دست پیدا کند. بر اساس اطلاعات رسیده به رادیوفردا از افراد نزدیک‌ به حزب دموکرات کردستان ایران، مقرهای احزاب کُرد در مناطق مرزی به طور کامل تخلیه شده‌اند. این مقرها توسط خود نیروهای این احزاب منفجر شده‌‌اند. به گفته این افراد مطلع، نیروهایی که در مقرهای مرزی مستقر بودند، اکنون به پایگاه‌های نیروهای مرزبانی عراق رفته‌اند و قرار است به اردوگاه‌هایی تحت نظارت سازمان ملل متحد انتقال داده شوند. رسانه‌های محلی در اقلیم کردستان عراق در گزارش‌هایی از استقرار دائمی نیروهای گارد مرزی عراق در این مناطق و برافراشتن پرچم عراق در محل مقرهای تخلیه‌شده احزاب مخالف جمهوری اسلامی خبر دادند. این گزارش‌ها از کارگذاشتن دوربین‌های حرارتی برای نظارت بر این مناطق توسط نیروهای مرزبانی عراق خبر می‌دهند.

نظر کرباسچی درباره انتخابات

کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگوی تفصیلی با مهر گفت: یک گروه سیاسی که احساس می‌کند در جامعه جایگاهی دارد و مورد قبول مردم است، باید در انتخابات شرکت کند چون به هر حال ما راهی بجز انتخابات نداریم. یک گروه سیاسی که احساس می‌کند در جامعه دارای جایگاهی بوده و برای مردم قابل احترام است و مورد قبول مردم قرار دارد، باید در انتخابات فعال باشد.

خباز: اصلاح طلبان و اعتدالیون ائتلاف کنند

محمدرضا خباز، عضو حزب اعتمادملی درگفت و گو با خبر آنلاین گفت: اصلاح طلبان اکنون به دو قسمت تقسیم شدند؛ یک قسمتی که اکثریت هستند؛ یعنی ۲۵ حزب و در بیانیه ای اعلام کردند که هیچ توصیه ای برای حضور یا عدم حضور در انتخابات برای کاندیداها ندارند. از سویی ۵ حزب هم از جمله احزاب اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی، مردم سالاری، ندای ایرانیان و حزب کار و خانه کارگر به کاندیداهایشان اعلام کردند که هرکس در خودش می بیند که برای حضور در انتخابات آمادگی دارد، شرکت کند. یعنی این ۵ حزب توصیه‌ای نکردند، ولی پیشنهاد دادند اگر کسی در خود آمادگی کاندیداتوری می بیند حضور یابد. بنابراین من پیش بینی می کنم که مثل انتخابات دور گذشته شود؛ یعنی اصلاح طلبان با عنوان مجموعه اصلاح طلبان در انتخابات با این حال و هوایی که نشان داده می شود، رسما کاندیدا برای همه کرسی های کشور نخواهند داشت. اصلاح‌طلبان می‌توانند با اعتدالیون در تهران ائتلاف کنند و لیستی ۳۰ نفره ارائه دهند.

انتقاد به اصل 85 شدن قانون حجاب

روزنامه اطلاعات نوشت: لایحه عفاف و حجاب پس از لایحه حمایت از خانواده و طرح صیانت از فضای مجازی، سومین موضوعی است که بر اساس اصل ۸۵ در کمیسیون‌های مجلس یازدهم مورد بررسی قرار می گیرد؛ سه موضوع حساسی که ظاهراً حساسیت جامعه نسبت به آنها و انتقادات گسترده موجب عدم بررسی در صحن و اصل هشتاد و پنجی شدن آنها در مجلس یازدهم شد. قرار دادن لایحه حجاب تحت اصل ۸۵ قانون اساسی و ارجاع آن به کمیسیونی با ۱۰نماینده و تصویب این لایحه با ۸ رای در این کمیسیون به استناد اظهارات نمایندگان در صحن علنی، آیا بی اعتنایی و حتی اهانت به شعور و خواست مردم نیست؟

اظهارات تند مهدی خزعلی علیه رضا پهلوی، مریم رجوی و مسیح علینژاد

خبرگزاری مهر فیلمی از جدال لفظی مهدی خزعلی با شهرام همایون مدیر شبکه سلطنت‌طلب را منتشر کرده است. خزعلی، فعال سیاسی و فرزند مرحوم آیت الله خزعلی گفت: اپوزیسیون اخلاق ندارد و فحاشی می‌کند؛ مردم وقتی می‌بینند که داریم به سمتی می‌رویم که پهلوی، مریم رجوی و مسیح علینژاد ایستاده، قطعا پس می‌زنند؛ به همین دلیل است که در سالگرد مهسا علی‌رغم فراخوان‌های گوناگون کسی به خیابان‌ها نیامد.

جزئیات الواح هخامنشی بازگردانده شده به ایران

متیو استولپر، زبان شناس: الواح هخامنشی منبع اطلاعات جدیدی درباره زبان دوره هخامنشی، اقتصاد، مردم معمولی، نهادها، بزرگان دینی و حکومت آن دوره است. باستان شناسان آمریکایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی در کاوش های تخت جمشید به یک مجموعه گِلنوشته رسیدند. ایران الواح کشف شده را به امانت برای سه سال به دانشگاه شیکاگو آمریکا می‌سپارد که تا امروز بازگردانده نشدند. الواح بازگردانده شده مربوط به دوره داریوش اول، به خط میخی و زبان عیلامی و آرامی است. الواح هخامنشی به بهانه های غرامت یا نبودن قوانین محکم استردادی در توقیف مانده بودند.

پی نوشت: هفده‌هزار قطعه از الواح هخامنشی با مجوز خزانه‌داری آمریکا قرار بود نهایت سه سال پیش به ایران بازگردانده شود، اما بازگشت آن‌ها تا امروز طول کشیده و ۳۵۰۶ قطعه از آن محموله بزرگ تاریخی به ایران تحویل داده شده است.

هسته اصلی شبکه مخل امنیت در قم دستگیر شدند

فرمانده سپاه استان قم از دستگیری هسته اصلی شبکه مخل امنیت استان با رصد اطلاعاتی‌ سربازان گمنام سپاه خبرداد و گفت: سازماندهی باندهای اراذل و اوباش و توزیع سلاح سرد بین آنها جهت بکارگیری در صحنه اغتشاشات و ساخت بیش از ۴۰۰ بمب دست‌ساز از جمله اقدامات این افراد بوده است./ تسنیم

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها