۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۲
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (752)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رویا پردازی و گزافه‌گویی‌های نتانیاهو در سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اعلان اینکه عربستان و اسرائیل در آستانه توافقی تاریخی برای عادی سازی روابط قرار دارند از نقشه «‎خاورمیانه جدید» رونمایی کرد. وی گفت: همان‌طور که در دوران ترامپ به توافقهای صلح ابراهیم دست پیدا کردیم در دوران بایدن هم می‌توانیم به توافق صلح برسیم. عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل منطقه را شکوفا خواهد کرد. تل آویو و ریاض بزودی روابط خود را عادی سازی خواهند کرد.

بایدن با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین موافقت کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود قول داد که به زودی تعداد کمی موشک دوربرد برای کمک به کی‌یف در جنگ با روسیه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS، بردی بین ۷۰ تا بیش از ۳۰۰ کیلومتر دارند و اوکراینی‌ها مدت‌ها استدلال کرده‌اند که این موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق مواضع روسیه در امتداد خط مقدم ۹۶۵ کیلومتری دارای اهمیت بسیار هستند.

افزایش تحرکات هسته‌ای آمریکا، چین و روسیه در اماکن آزمایش سلاح‌های اتمی

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند سه قدرت هسته‌ای امریکا، چین و روسیه فعالیت‌های خود در سایت‌های آزمایش تسلیحات اتمی را افزایش داده‌اند.

سناتور معروف آمریکایی رشوه گیر از آب درآمد

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کیفرخواستی علیه رابرت منندز، سناتور شناخته‌شده دموکرات، و همسرش به اتهام دریافت صدها هزار دلار رشوه صادر شده است. گفته شده که بر مبنای شواهد و مدارک، باب منندز و همسرش شمش‌های متعدد طلا و پول نقد از بازرگانان مصری پذیرفته‌اند.

احتمال تعطیلی دولت آمریکا قوت گرفت

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۶ رای منفی در مقابل ۲۱۲ رای مثبت، با شروع مناظره درباره لایحه تخصیص بودجه دفاعی ۸۸۶ مخالفت کرد. لایحه بودجه نظامی آمریکا پیش‌تر نیز در رای‌گیری مشابه شکست خورده و در اوایل ماه جاری هم از دستورکار این مجلس کنار گذاشته شد. چنانچه کنگره آمریکا تا اول اکتبر بودجه‌ای برای ادامه کار دولت آمریکا تصویب نکند، سازمان‌های دولت فدرال آمریکا از آن تاریخ به بعد تعطیل می‌شوند.

روسیه: ارامنه قره باغ بیش از ۸۰۰ سلاح را تسلیم جمهوری آذربایجان کردند

روسیه اعلام کرد که جدایی‌طلبان مورد حمایت ارمنستان در منطقه قره‌باغ از زمانی که توافق کردند سلاح‌هایشان را زمین بگذارند. نیروهای حافظ صلح روسی در این ارتباط گفتند: «تا ۲۲ سپتامبر، شش خودرو زرهی، بیش از ۸۰۰ سلاح کوچک و ضدتانک، و حدود پنج هزار گلوله مهمات تسلیم شده است.»

رژه نظامی بزرگ ارتش و نیروهای مسلح یمن با رونمایی از سلاح های استراتژیک جدید

به گزارش المسیره، رژه نظامی نیروهای مسلح یمن که به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن برگزار شد، بزرگترین و گسترده‌ترین رژه نظامی نیروهای مسلح یمن از زمان پیروزی انقلاب در این کشور با وجود حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود. در جریان این رژه نظامی موشک «صقر ۲»، موشک برق ۲، موشک معراج، موشک‌های قدس، موشک بدرz ، پهپاد جنگی وعید۲ ، رادارهای بی ۳۵ و بی ۱۶ و بی ۱۹، رادار نبأ، موشک دریایی سجیل، مین‌های دریایی ، قایق‌های دریایی و ... رونمایی شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها