۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۸
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (756)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

افزایش تنش در روابط تل آویو-مسکو

در رویارویی دیپلماتیک اخیر، روابط روسیه و رژیم صهیونیستی با چالش مواجه شده است تا آنجا که «ماریا زاخارووا» ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از حمایت رژیم اسرائیل از امنیت نیروگاه و تأسیسات هسته‌ای اوکراین، موضوع هولوکاست را به مقامات تل آویو یادآوری کرد.

نفوذ امنیتی به بخش حراست دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی

روزنامه یسرائیل هایوم گزارش داد که به تازگی یک اسرائیلی توانسته به بخش حراست دفتر بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی نفوذ کند. بر این اساس، این فرد پس از نفوذ به این بخش حساس امنیتی، یکی از تجهیزات امنیتی موجود در آن را نیز به سرقت برده است. روزنامه اسرائیل هیوم نیز نوشت: یک جوان ۲۹ ساله از دفتر نتانیاهو یک کیف حاوی تجهیزات امنیتی و یک دوچرخه از وزارت دارایی را به سرقت برده است.

میزبانی عربستان از یک وزیر رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که "حاییم کاتس" وزیر گردشگری اسرائیل برای شرکت در کنفرانس گردشگری سازمان ملل وارد عربستان سعودی شده‌است. روزنامه یدیعوت آحرنوت نوشت: این اولین سفر علنی یک وزیر اسرائیلی به عربستان سعودی است.

رویترز: آمریکا ایجاد یک «خط تماس مستقیم فضایی» با چین را بررسی می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد، ایالات متحده در حال بررسی ایجاد یک «خط تماس مستقیم» با چین است تا از بحران‌ها در فضا، در میانه تنش‌های مرزی جلوگیری کند.

اردوغان: کریدور (جعلی)زنگزور یک کریدور اقتصادی و برای صلح است نه جنگ

اردوغان درباره گشایش کریدورهای (جعلی)زنگزور و لاچین گفت: ایجاد کریدور (جعلی)زنگزور به نفع کشورها و امنیت منطقه خواهد بود. روند برای افتتاح زنگزور در محور باکو- تهران مثبت‌تر است. اگر ارمنستان از ایجاد این گذرگاه جلوگیری کند، امکان عبور گذرگاه از ایران وجود دارد.

پنتاگون فقط برای «چند هفته» میتواند از اوکراین حمایت کند

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعطیلی احتمالی دولت آمریکا چه تاثیری بر کمک‌های آمریکا به کی‌یف خواهد داشت، بیان کرد: ما بودجه کمی برای ادامه حمایت‌ها از اوکراین داریم و فکر می‌کنم این مقدار پاسخگو صرفا چند هفته باشد

روسیه: عملیات نظامی ویژه در اوکراین تا سال 2025 ادامه خواهد داشت

وزیر دفاع روسیه با تاکید براینکه، با در نظر گرفتن تجربه "عملیات نظامی ویژه" تحت این شرایط، به افزایش قدرت رزمی ارتش روسیه از جمله تامین سلاح‌های مدرن و بهبود آموزش نیروها ادامه می‌دهیم، گفت، در صورت ادامه اجرای با‌ ثبات فعالیت‌های طرح عمل تا سال 2025 ، دست‌یابی به اهداف تحقق خواهد یافت.

توهین ماکرون به پناهجویان

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به موج مهاجرت پناهجویان از شمال آفریقا به اروپا گفت که نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها