۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۲
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (758)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دیپلمات اوکراینی، ادعاهای زلنسکی درباره ایران را تکرار کرد

پس از دیدار رئیس جمهوری اوکراین با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در اسرائیل ادعاهای زلنسکی را تکرار کرد.کورنیچوک گفت: یکی از موضوعاتی که در دیدار زلنسکی با نتانیاهو مطرح شد، همکاری برای مقابله با تهدیدات ایران است. وی مدعی شد که قطعات یک پهپاد ایرانی که برای بکارگیری در حمله به اوکراین در اختیار روسیه قرار گرفته است را به عنوان هدیه به نتانیاهو داده است.

ادعای شاباک درباره طرح ترور ایتمار بن‌گویر

آژانس امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرده که اعضای یک گروه که قصد انجام حملات علیه صهیونیست‌ها و ترور «ایتمار بن‌گویر»، وزیر امنیت داخلی این رژیم داشتند، بازداشت شده‎اند. طبق گزارش ادعایی شاباک، این ۲ نفر وظیفه قاچاق تسلیحات به اراضی اشغالی و جمع‌آوری اطلاعات درباره ۲ هدف ترور سیاسی را یعنی «بن‌گویر و «یهودا گلیک»، عضو سابق کنست، داشتند.

نتانیاهو: سال‌هاست بر فراز آسمان عربستان پرواز می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به این‌که سالهاست هواپیماهای این رژیم بر فراز عربستان پرواز می‌کنند، ادعا کرد به‌زودی سفرهای رسمی و علنی مقامات صهیونیست به این کشور آغاز خواهد شد.

فرانسه در سیونیک کنسولگری افتتاح می‌کند

وزیر خارجۀ فرانسه: پاریس یک وابستۀ نظامی به ایروان فرستاده و می‌خواهد به نشانۀ حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان در سیونیک کنسولگری افتتاح کند.

اوکراین به کانون قدرت‌نمایی ارتش روسیه و شکست آمریکا مبدل شده

«اسکات ریتر» افسر بازنشسته سرویس اطلاعاتی آمریکا گفت: «ایالات متحده با تجهیز تانک‌های آبرامز به ارتش اوکراین، به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این فرصت را می‌دهد تا در برابر چشم جهانیان نشان دهد که چگونه این تجهیزات نظامی آمریکایی را در جبهه نبرد نابود می‌کند.

«کودتا» در بورکینافاسو، بار دیگر شکست خورد

دولت بورکینافاسو با صدور بیانیه‌ای روز چهارشنبه از کودتای نافرجام علیه دولت کنونی و دستگیری کودتاگران خبر داد. در این بیانیه آمده است که «تلاش برای کودتای نظامی ضد دولت، مورخه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳، از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با شکست مواجه شد و در جریان این درگیری، شماری از کودتاگران و افسران و افراد مرتبط در این کودتای نافرجام که با هدف آشوب کلید خورد دستگیر شدند.»

رهبر کره شمالی خواستار افزایش تولید سلاح اتمی شد

رهبر کره شمالی: سیاست تقویت انرژی هسته ای به عنوان یک اصل در قانون اساسی این کشور تثبیت شده است. دستور دادم برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در منطقه، تولید سلاح های هسته ای را سرعت ببخشند. تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا ضروری است.

شورای دفاع ملی یمن: «دولت فعلی» صنعا برکنار شد

شورای دفاع ملی جنبش انصارالله یمن به درخواست عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله بر ضرورت تغییرات بنیادین در تشکیلات سیاسی حکومت، دولت فعلی صنعاء به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» را برکنار و تا تشکیل دولت جدید، مسئولیت پیشبرد امور را به وی محول کرد.

پکن: رزمایش‌ها اطراف تایوان، علیه جدایی‌طلبان است

سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین گفت که هدف از افزایش رزمایش‌ها اطراف تایوان مبارزه قاطعانه با «گستاخی» نیروهای جدایی‌طلب این جزیره و اقدامات آنها برای به اصطلاح استقلال است.

منابع آمریکایی: نظامی فراری به کره شمالی در بازداشت آمریکاست

بعد از آن که دولت کره شمالی اعلام کرد «تراویس کینگ» نظامی سیاه‌پوست آمریکایی را که قصد پناهندگی در این کشور یا کشور ثالث را داشت اخراج می‌کند، دو مقام آمریکایی ناشناس گفتند او در بازداشت ایالات متحده است.

 

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها