۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۵
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (759)

رسانه های داخلی

۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اعتراف آمریکا به عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته‌ای

وزارت دفاع آمریکا در سندی که به تشریح راهبردهای این کشور برای مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی می‌پردازد آورده است: برآورد می‌شود که ایران درحال حاضر برنامۀ تسلیحات هسته‌ای را دنبال نمی‌کند اما در در کمتر از ۲ هفته تواناییِ تولید مواد هسته‌ای لازم برای ساخت بمب هسته‌ای را دارد.

زلنسکی: شواهدی بر فروش موشک از ایران به روسیه نداریم

رئیس‌جمهور اوکراین: تاکنون اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های ذی‌صلاح و شرکای‌مان نشان می‌دهد که هیچ مدرکی بر اینکه ایران به روسیه موشک فروخته باشد، وجود ندارد.

افشاگری سردبیر سابق BBC و اینترنشنال

محمد منظرپور سردبیر سابق شبکه‌های BBC و اینترنشنال به افشاگری علیه شبکه اینترنشنال پرداخته و اذعان کرد که موساد پشت این شبکه است. وی در اظهاراتی می‌گوید: مدیریت شبکه اینترنشنال از سعودی‌ها به اسرائیل انتقال یافته است؛ موساد پشت این شبکه است و می‌خواهد این رسانه ورشکسته را زنده کند! این‌ها هدفشان این است که اینترنشنال را از زیر موج منفی بایکوت و تحریم مردم دربیاورند!

دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان: تیراندازی در استان رخ نداده است

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان: بر خلاف فراخوان‌هایی که از روزهای قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداد. نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز مسجد را ترک کردند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است./ میزان

وزیر اطلاعات: تلاش برای ترور زنجیره‌ای چند مولوی، قاضی و پاسدار در کشور خنثی‌ شد

وزیر اطلاعات: تلاش برای ترور زنجیره‌ای چند مولوی، قاضی و پاسدار در کشور خنثی‌ شد. این ترورها قرار بود هشتم مهر انجام بگیرد تا طرف‌های مختلف یکدیگر را مقصر کنند و به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزنند. دشمنان به‌دنبال ناامن کردن مرزهای شرقی کشور هستند و لازم است علمای شیعه، اهل سنت و مسئولان هوشیار باشند./ همشهری

شورش در زندان رامهرمز

خبرگزاری مهر نوشت: بنا بر اخبار به دست آمده در پی صدور حکم اعدام یک زندانی در زندان رامهرمز تعدادی از زندانیان با ایجاد حریق دست به شورش زد‌ند.گفتنی است، بلافاصله با حضور مامورین زندان اوضاع آرام و زندان به وضعیت عادی برگشت.

پروژه اینترنشنال علیه ورزش ایران شکست خورد!

تصاویر خبرگزاری برنا از حاشیه بازی‌های آسیایی گوانژو چین نشان می‌دهد کارکنان اینترنشنال بعد از نتیجه گرفتن و پیروزی‌های ورزشکاران اعزامی ایران به این بازی‌ها آشکارا به خوشحالی می‌پردازند. اینترنشنال اخیراً پروژه تحریم ورزش ایران را در دستورکار خود قرار داده بود و همزمان با اغتشاشات ۱۴۰۱ به تحریک ورزشکاران برای کناره‌گیری از تیم‌های ملی می‌پرداخت. با این حال خوشحالی علنی کارکنان اعزامی اینترنشنال به بازی‌های آسیایی گوانژو از موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی نشان می‌دهد پروژه‌های قبلی این شبه رسانه علیه ورزش ایران شکست خورده و پروژه عادی‌سازی در دستورکار این بنگاه تبلیغاتی قرار گرفته است.

سیاه نمایی به سبک اصلاحات

رسول منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت:شعار خالص‌سازی یعنی براندازی جمهوری اسلامی، جنگ با ملت، قرار دادن نظام در دست اقلیت ناکارآمد و غیرمردمی است. لذا شعار خالص‌سازی بسیار خطرناک است، امیدوارم بزرگان کشور بر دهان این افراد بزنند و اجازه ندهند این کار را انجام دهند. خالص سازان می‌گویند همه چیز متعلق به ماست. انجمن حجتیه ریشه خالص سازی هاست. خالص سازان به دنبال بالاتر از قالیباف هستند. دولت فعلی یکی از ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین دولت‌های تاریخ است نه فقط تاریخ ایران بلکه سراسر تاریخ. باور کنید بنده معتقد هستم که اگر دولت دست از روی مسئولیت‌ها بردارد به این معنی که به خودش استراحت بدهد و بگوید من دو ماه مسئولیت برعهده نمی‌گیرم، در این شرایط قطعاً وضعیت مردم بهتر از این خواهد شد و مردم مدبرانه و عاقلانه کشور خود را اداره می‌کنند چرا که مردم پیش از این چنین تجربه‌هایی داشتند.

رشد اقتصادی کشور به ۷.۸ رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: رشد اقتصادی کشور به ۷.۸ درصد رسیده است. در برنامه هفتم توسعه برنامه ریزی شده که نرخ رشد به ۸ درصد برسد. نیروهای انسانی به خصوص در بخش دولتی در سطح کامل توانمندی خود کار نمی‌کنند. میزان سوختی که الان در کشور مصرف می شود با این حجم تولید همخوانی ندارد و باید تلاش کنیم میزان مصرف سوخت کمتر شود. ۸۵ درصد از آب موجود در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که برای بهینه کردن مصرف در این حوزه باید به سوی روش‌های فناورانه پیش برویم./ خراسان

جهش ۵۰ پله‌ای رتبه ایران در شاخص نوآوری‌ها طی مدت ۱۰ سال

براساس گزارش «شاخص نوآوری های جهانی» که همه ساله از سوی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو منتشر می‌شود، جمهوری اسلامی ایران با بهبود بیش از ۵۰ پله در این شاخص، از رتبه ۱۱۳ در سال ۲۰۱۳ به رتبه ۶۳ در سال ۲۰۲۳ ارتقاء پیدا کرده است. به‌نقل از سند یادشده، ایران یکی از بیشترین و سریع ترین رشدها در این حوزه را به خود اختصاص داده و در منطقه آسیای مرکزی و جنوب آسیا، بعد از هند، رتبه دوم را دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها