۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۶
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (760)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

وحشت وزیر جنگ صهیونیست از انقضای تحریم‌های موشکی ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از انقضای تحریم‌های موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز ترس کرد و گفت اگر تحریم‌ها برداشته شود تهران خواهد توانست موشک‌های پیشرفته مستقر کند.

ادعای جروزالم پست: هکرهای ایرانی اطلاعات صهیونیست‌ها را جمع‌آوری کردند

جروزالم پست: هکرهای ایران در یک سری حملات در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، نام کاربری، رمزها و تاریخچه مرورگر اشخاص مورد هدف قرار گرفته را جمع‌آوری کردند.

قطر: اسرائیل به معاهده عدم‌ اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای بپیوندد

قطر ضمن درخواست از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام بازرسی‌های پادمانی در تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی، خواستار پیوستن این رژیم به معاهده عدم‌ اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای شد.

وزیر دفاع ترکیه: ارمنستان باید به وعده های خود برای بازکردن کریدور عمل کند

یاشار گولر وزير دفاع ترکیه: ارمنستان باید به وعده های خود برای بازکردن کریدور عمل کند. پاشینیان باید ببیند کسانی که او را تحریک کردند او را در میدان جنگ تنها گذاشتند. اگر پاشینیان از کریدور نه عامل بحران، بلکه یک فرصت بسازد، هم ارمنستان و هم خودش از این کار سود خواهند برد. در غیر این صورت، پس از هر شکست، جمعیت خشمگینی که میادین ایروان را با شعارهای استعفا پر می کنند، می تواند روزی به سقوط پاشینیان منجر شود.

روسیه: ارمنستان سرنوشت هم‌پیمانان آمریکا یادش بیاید

وزیر خارجۀ روسیه: نمی‌توان منافع روسیه در قفقاز جنوبی را نادیده گرفت. چنین امیدهایی توسط برخی سران در ایروان پرورش داده شده. سران ارمنستان سرنوشت هم‌پیمانان آمریکا را به یاد بیاوند.

کناره گیری رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از سمت خود

«مارک میلی» (۶۵ ساله) در مراسم نظامی که با حضور «لوید آستین» وزیر دفاع و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همراه بود، با اعلام کناره گیری خود از سمت نظامی خود، بار دیگر از دونالد ترامپ انتقاد کرد. مارک میلی گفت: "هیچ سرباز آمریکایی هرگز برای خدمت به یک «دیکتاتور خودخوانده» سوگند یاد نکرده است". چند روز پیش، ترامپ با حمله به اقدامات «مارک میلی» در زمان خروج از افغانستان، وی را لایق مجازات اعدام دانست.

انگلیس ۱۱ فرد و نهاد روسیه را تحریم کرد

به نقل از وبگاه وزارت خارجه انگلیس، لندن ۱۱ فرد و نهاد روسی را به فهرست تحریم های خود علیه مسکو اضافه کرد. بر اساس اعلام این وبگاه، بهانه این اقدام ضدروسی انگلیس، برگزاری همه‌پرسی در مناطق آزاد شده اوکراین ادعا شده است.

مهمات موشک «گراد» ارتش اوکراین رو به پایان است

رسانه‌های غربی به نقل از ناظران جنگ اوکراین فاش ساختند که ارتش کی‌یف مهمات و ذخایر موشکی گراد را در میادین درگیری با ارتش روسیه تمام کرده‌اند. به اذعان رسانه‌های غربی، موشک‌های گرادی که ارتش اوکراین در میادین نبرد استفاده می‌کند از قدرت هدف گیری و نقطه زنی پایینی برخوردار است و کی‌یف به مقادیر بیشتری از این موشک‌ها برای عملکرد بهتر نیاز دارد.

موافقت عربستان با اتصال ریلی به کویت

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان از موافقت عربستان با اتصال ریلی به کویت خبر داد. گفتنی است که پروژه ایجاد خطوط ریلی برای اتصال کشورهای عضو شورای همکاری با نام «قطار خلیج» به طول تقریبی 2 هزار و 117 کیلومتر برآورد شده است. این خط ریلی از کویت شروع می شود و با گذر از الدمام در عربستان به بحرین می رسد. همچنین مسیر دیگری از الدمام به قطر از طریق مرز سلوی امتداد دارد که قطر را به بحرین نیز متصل می کند.این مسیر همچنین از عربستان به امارات و سپس به عمان می رسد.

هشدار آمریکا به طرف‌های لیبیایی نسبت به افزایش همکاری با روسیه

سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با کانال خبری «الحدث» عربستان سعودی در پیامی به «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و سایر فرماندهان نظامی لیبی نسبت به عواقب جبران ناپذیر همکاری با روسیه هشدار داد.

تعیین رئیس جدید واگنر در نشستی با حضور پوتین

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه با یکی از ارشدترین فرماندهان سابق گروه نظامی واگنر ملاقات و درمورد چگونگی بهترین استفاده از «یگان‌های داوطلب» در جنگ اوکراین بحث کرد. به گزارش رویترز، این نشست نشان می‌دهد که دولت روسیه اکنون کنترل گروه واگنر را پس از شورش ناموفق ژوئن توسط رئیس آن «یوگنی پریگوژین» به دست آورده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها