۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۸
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (762)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بشار اسد: توافق ایران و عربستان غافلگیری بسیار خوبی بود

رئیس‌جمهور سوریه: مصالحه عربستان و ایران یک دستاورد بسیار بزرگ و غیرمنتظره بود، اما همزمان غافلگیری بسیار خوبی بود. این مشکل در منطقه ما چهار دهه یا کمی بیشتر از آن قدمت دارد و نشان دهنده مدل غربی و به ویژه آمریکایی جهت ایجاد مشکلات متعدد بین چند طرف است.

تظاهرات در تل آویو برای سی و نهمین هفته متوالی

صدها هزار معترض برای سی و نهمین شنبه متوالی در مرکز تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیل تجمع کردند تا علیه اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو تظاهرات کنند. این تظاهرات اعتراضی همزمان با روز نخست عید عبری موسوم به «سایه‌بان‌ها» (عید العرش) در حال انجام است. این در حالی است که با توجه به هشدارهای اعلامی، نگرانی‌های زیادی از سوی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال وقوع عملیات‌های ضدصهیونیستی از سوی فلسطینیان در این ایام وجود دارد.

نظر بنیاد آمریکایی - اسرائیلی FDD در رابطه با گفتگوهای اسرائیل و عربستان

بنیاد آمریکایی - اسرائیلی FDD : مشکل این نیست که رد غنی‌سازی توسط اسرائیل موجب توقف عادی‌سازی روابط با عربستان شود بلکه مشکل این است که عربستان سعودی خواهان چرخه کامل سوخت از جمله غنی‌سازی است و پذیرش این موضوع، مبنایی برای پذیرش درخواست کشورهای دیگر منطقه مانند مصر، امارات و ترکیه خواهد بود که موجب رقابت تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود.

واشنگتن مدعی بازداشت یکی از سرکردگان اصلی داعش در سوریه شد!

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای این کشور در حمله‌ای که اخیراً با بالگرد در شمال سوریه انجام داده‌اند، «ممدوح ابراهیم الحاجی شیخ» که یکی از عناصر کلیدی داعش بوده را به هلاکت رسانده‌اند. به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین ادعا شده که در جریان این عملیات به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت

مجلس سنای آمریکا با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف، طرحی را تصویب کرد که به‌صورت موقت از تعطیلی دولت این کشور به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند.همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا نیز لایحه بودجه موقت برای ممانعت از تعطیلی دولت این کشور که توسط کنگره تصویب شده بود را امضا کرد.

افزایش انتقادات درباره اوضاع سلامت بایدن

شان هنیتی، مجری فاکس نیوز: نگرانی‌های بسیار عمیقی در میان رأی‌دهندگان در مورد سن، قدرت بدنی و توانایی‌های شناختی بایدن وجود دارد. توانایی‌هایی که به‌طور آشکار در حال افول هستند و ما امروز در حال تماشای آن هستیم. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیزدر جمع جمهوری‌خواهان در کالیفرنیا با تقلید حرکات بایدن زمانی که روی صحنه سردرگم و گیج به نظر می‌رسد، باعث خنده حضار شد.

انگلیس نیروی نظامی به اوکراین اعزام می‌کند

وزیر دفاع جدید انگلیس می‌گوید برای آموزش نظامیان کی‌یف در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی این کشور را به اوکراین اعزام می‌کند. وزیر دفاع انگلیس همچنین از کارخانه‌ها و شرکت‌های تسلیحاتی این کشور خواست که تأسیساتی را در خاک اوکراین برای تولید تجهیزات نظامی احداث کنند.

اوکراین ماهی ۱۰ هزار پهپاد از دست می‌دهد!

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ارتش کی‌یف ماهانه متحمل خسارت سنگین از دست دادن حدود ۱۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین در میادین نبرد ضد روسیه می‌شود؛ بنابراین، دولتمردان اوکراین ناچار به تکاپو برای تدارک و جبران قطعات یدکی پهپادها به دنبال سرنگونی پرنده‌های بدون سرنشین خود در خطوط جنگی هستند.

علی‌اف: ۵۵۰۰ آذربایجانی به قره‌باغ بازمی‌گردند

در حالی که ساکنان ارمنی قره‌باغ کوهستانی در حال خروج از این منطقه هستند، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان خبر داد تعداد ساکنان آذربایجانی که به خانه‌های خود در قر‌ه‌باغ بازمی‌گردند تا پایان ۲۰۲۳ به ۵۵۰۰ نفر خواهد رسید.

ترکیه: به‌دنبال گفت‌وگو با سوریه هستیم، اما بدون خروج نظامی

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه ضمن تأیید آمادگی آنکارا برای ازسرگیری مذاکرات عادی‌سازی روابط با دمشق، موضع کشورش مبنی بر امتناع از خروج از شمال سوریه را تجدید کرد و این پیشنهاد را «غیر منطقی» خواند.

اروپا باید بزرگ‌تر شود

هفته‌نامه اکونومیست در یکی از دو سرمقاله خود، لزوم گسترش دوباره اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داده است. از منظر این نشریه، جنگ در اوکراین دلیلی مهم بر این مساله است که روش‌های کار در اتحادیه اروپا باید تغییر کند. اکنون بحث پذیرش ۹عضو جدید از جمله اوکراین در این اتحادیه مطرح است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها