۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۹
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (763)

رسانه های داخلی

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ترس صهیونیست ها از تجهیز سبلان به موشک های کروز

گزارش روزنامه اسرائيلى جروزالم‌پست: نیروی دریایی ایران به دنبال این است که موشک‌های کروز بیشتری بر روی ناوچه سبلان قرار دهد، ایرانی‌ها قصد دارند این ناو را با قدرت آتش بیشتری تجهیز کند و ۱۲ موشک کروز روی آن نصب خواهد شد. ایران ناوهایی را به روسیه و همچنین به نقاط دور دست فرستاده است تا قدرت خود را به رخ بکشد؛ ایرانی‌ها در سال‌های اخیر به افزودن موشک‌های کروز به کشتی‌های مختلف خود ادامه داده‌اند.

برملا شدن دیدار رضا پهلوی با سران گروهک تجزیه‌طلب کومله

روزنامه ایران نوشت: بر اساس یک فایل صوتی عبدالله مهتدی، رهبر گروهک تجزیه‌طلب کومله که به تازگی افشا شد، مشخص شد رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران در چندین نوبت با سران دیگر گروهک تجزیه‌طلب دموکرات دیدار و گفت‌وگو کرده است. مهتدی در این فایل صوتی، تأکید کرده این دیدارها با رده‌های مختلف سران گروهک دموکرات از جمله مصطفی هجری و خالد عزیزی صورت گرفته است. افشا شدن این دیدارهای مخفیانه درحالی است که رضا پهلوی همواره خود را به عنوان یک پان ایرانیست و مدافع حفظ تمامیت ارضی ایران جا می‌زده است، اما حالا معلوم شد که برای رسیدن به قدرت، حتی حاضر است با گروهک‌های تجزیه‌طلب هم دست بدهد.

پیام های آمریکا برای مذاکره مستقیم

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا بارها برای مذاکره مستقیم، پیام‌هایی هم به کشورهای دیگر و هم به دستگاه‌های دیپلماسی ما ارسال کرده است. به نظرم ساز و کار نشست برجام تا حدودی دارد فراهم می‌شود و انشاالله در آینده، باتوجه به اعلام آمادگی ژاپن ممکن است در کشور ثالثی مذاکرات از سرگیری شود ولی چه برجام به سرانجام برسد و چه نرسد، این موضوع باید در چارچوب یک گفت و گو و نشست به نتیجه برسد.

جزییات از ماجرای بازداشت ۲ تن از فرزندان معاون اول قوه قضاییه

اخیراً مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود بازداشت ۲ تن از فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه را تأیید کرد. خبری که هم اطلاع‌رسانی درباره آن و هم اصل اقدام نشان از برخورد بدون مجامله و تعارف قوه با اقدامات خلاف قانون نزدیکان مقامات داشت. اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم درباره جزییات این مسأله حاکی است که این دو فرد بازداشت شده، فرزندان حجت‌الاسلام مصدقی معاون اول قوه قضاییه هستند. ماجرا از این قرار است که از حدود ۸ ماه پیش پرونده فردی به نام «رستمی صفا» به اتهام پولشویی، قاچاق و برخی تخلفات دیگر در دستور کار قوه قضاییه قراره می‌گیرد. آیت‌الله اژه‌ای این پرونده را به دلیل برخی موارد آن به حفاظت قوه قضاییه و اطلاعات سپاه ارجاع می‌دهد و تأکید می‌کند که بدون هیچ ملاحظه‌ای همه‌ موارد بررسی شود. در این بررسی‌ها مشخص می‌شود که فردی به نام «ح» شبکه‌ای را تشکیل داده بود و به واسطه برخی ارتباطاتش توانسته بود به «رستمی صفا» در تخلفاتش کمک کند. با پیگیری ضابطان قوه قضاییه «ح» نیز بازداشت می‌شود. در ادامه پرونده ۲ تن از فرزندان معاون اول قوه قضاییه نیز بازداشت می‌شوند. با دستور قاضی القضات بازرسی و تحقیقات از پرونده با دو ضابط آغاز و در این پرونده تاکنون ۸ نفر بازداشت شده‌اند.

توضیحات آملی لاریجانی درباره نامه به رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره اسناد قولنامه‌ای

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر نگارش نامه‌ای از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبرمعظم انقلاب اسلامی و مخالفت با نظر ایشان درباره بی اعتبار کردن اسناد غیر رسمی گفت: برخی این جور القا کردند گویی ما نامه‌ای به رهبری انقلاب دادیم و گفته‌ایم حرف شما را قبول نداریم و بعد رهبری گفتند اگر مجمع تشخیص، مصلحت یقینی مورد نظر من را قبول ندارند، هر چیزی که خودشان تشخیص می‌دهند عمل کنند. عده‌ای از فضلا در حوزه علمیه قم که متدین و دغدغه‌مند هستند دور هم جمع شدند، طرح مجلس را دیدند، با کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع تشخیص مصلحت جلسه گذاشتند، با پژوهشگاه شورای نگهبان جلسه گذاشتند. با خود همین کارشناسانی که این ادعاها را دارند جلسه گذاشتند و خود فضلا هم بحث کردند. این برادرانی که در قم زحمت کشیدند، نامه محضر رهبری انقلاب دادند، در آن نامه گفتند که به نظر ما بدیل‌هایی هم می‌آید ولی نظر شما [رهبری انقلاب] محکّم است. رهبری انقلاب هم فرموند اگر مجمع تشخیص نظر قطعی من را قبول ندارد، نظر خودش را بدهد. در این فضا، حرف حکیمانه و مدبرانه‌ای مطرح شده است. حرف به این قوت، منطق و حکمت چرا آتش به جان شما انداخته است؟

اخبار انتخابات مجلس

- علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب: نظرسنجی هایی که تاکنون نهادهای حاکمیتی انجام داده اند و اخبار آن پخش می‌شود و ارقامی که اعلام می‌کنند پایین تر از سال ۹۸ و ۱۴۰۰ است. در سطح کشور ۲۰ درصد یا در شهر تهران ۳ درصد، در استان تهران۸ درصد. چیزی نسبت به گذشته تغییر نکرده است البته تغییراتی داشته‌ایم اما منفی بوده است. مثلا به اعتماد مردم آسیب جدی وارد شده و حوادث سال گذشته در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است. بخش زیادی از مردم نسبتی بین خودشان و دولت فعلی نمی‌بینند و از این ها دست کشیده‌اند. مشارکت حداکثری از زبان رهبری همواره مطرح شده است، عقلای نظام نیز همیشه نگران مشارکت بوده‌اند و اینگونه نبود که یک روال بسته ای ایجاد و تکرار شود. سخنگوی شورا نگهبان اینقدر جسارت پیدا کرد که گفت خیلی از کشورها هستند که با مشارکت ۴۰ درصدی هم مشروعیت دارند. با قدرتی که شورای نگهبان گرفته سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

- ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم، درباره رویکرد اصلاح‌طلبان و شخص سیدمحمد خاتمی به سایت نامه‌نیوز گفت: «من تصور می‌کنم قاطبه اصلاح‌طلبان که روزگاری طالب اصلاحات چه ساختاری‌ و چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بودند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود در انتخابات شرکت کرد. آنهایی هم که می‌گویند بی‌قید و شرط باید در انتخابات شرکت کرد، اصلاح‌طلب نیستند بلکه فرصت‌طلب‌اند. نمونه همین فرصت‌طلب‌ها کارگزاران سازندگی است؛ افرادی که هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده‌اند و صرفا از نردبان اصلاحات بالا رفته‌اند.

- اخیراً محمد قوچانی عضو حزب کارگزاران درباره تشدید رفتارهای فرقه‌ای در میان اصلاح‌طلبان رادیکال گفته است که چگونه می‌شود که جبهه‌ای که محصول حداقل ۲۵ سال آزمون‌وخطای تشکل‌های اصلاح‌طلب برای تأسیس یک ائتلاف پایدار است به ابزار یک جناح سیاسی بدل می‌شود و همان‌طور که سازمان تروریستی منافقین با هژمونی بر شورایی که نامش را مقاومت ملی گذاشته بودند آن را به سایه خود بدل کردند. بلشویک‌ها هم همین بلا را بر سر اصلاحات می‌آورند در جلسه‌ای که خانم آذر منصوری با نقل‌قول از رهبر جبهه اصلاحات بدون هیچ رقیبی به ریاست جبهه رسید الیاس حضرتی دبیر کل حزب اعتماد ملی از جلسه خارج شد و گفت ازاین‌پس فقط در سطح نماینده در جبهه شرکت می‌کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها