۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۰
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (764)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

صهیونیست‌ها بازوی پاکسازی نژادی

هاآرتص: ردپای اسرائیل در بسیاری از جنگ‌های پاکسازی نژادی در نقاط مختلف دنیا از جمله علیه مسلمانان روهینگیا (در میانمار) و همچنین ضد مسلمانان در جنگ بوسنی، به وضوح دیده می‌شود. ما می توانیم نمونه های زیادی از پاکسازی نژادی در جهان را عنوان کنیم که طی آن اسرائیل با تجهیز برخی رژیم های حاکم در آنها نقش آفرینی داشته است. ساکنان ارمنی قره باغ، پس از عملیات سریع نظامی ارتش جمهوری آذربایجان که به سیطره کامل آنها بر این منطقه منجر شد، هرگز اطمینان جانی نداشته و تصمیم به ترک قره باغ گرفتند، چون نظامیان جمهوری آذربایجان از تسلیحات و تجهیزات نظامی اسرائیلی در نبردهای خود استفاده می کنند.

لاپوشانی نتانیاهو درباره اختلافات عمیق با وزیر افراطی

در حالی که گزارش‌ها و خبرهای متعددی از اختلاف عمیق میان «بنیامین نتانیاهو» ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «ایتمار بن گویر» ، وزیر امنیت داخلی وجود دارد، نتانیاهو تلاش دارد تا این اختلافات را ناچیز و کم اهمیت جلوه دهد. وبسایت صهیونیستی وای‌نت نوشت: نتانیاهو اجازه نداده وزیر امنیت داخلی اسرائیل در نشست امنیتی حاضر شود؛ چون نگران است او اطلاعات را فاش کند.

عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی منوط به توافق دفاعی با آمریکا!

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی منوط به توافق دفاعی با ایالات متحده آمریکا است. این توافق ممکن است مانند توافق بحرین باشد. عربستان سعودی مصمم است به یک توافق نظامی دست یابد که ایالات متحده را ملزم به دفاع از آن در ازای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌کند و حتی اگر این رژیم امتیازات اساسی به فلسطینی‌ها برای تشکیل یک کشور مستقل ندهد، این توافق را لغو نخواهد کرد. چنین توافقی به حمایت کنگره نیاز ندارد. واشنگتن همچنین می تواند با طبقه بندی عربستان سعودی به عنوان متحد اصلی غیر ناتو، هر توافقی را بهبود بخشد، امتیازی که قبلاً به رژیم صهیونیستی اعطا شده است.

انتقادسناتور آمریکایی از کمک های آمریکا به اوکراین

راند پاول، سناتور آمریکایی: ما نمی‌توانیم نیازهای کشورهای دیگر را بالاتر از نیازهای خود قرار دهیم. ما نمی توانیم اوکراین را با نابود کردن اقتصاد ایالات متحده نجات دهیم. این روزها اعتراضات مردمی در اروپا و آمریکا بخاطر فشار مالی کمک‌های اوکراین و تحمیل تورم و دیگر مشکلات اقتصادی، به سطح نمایندگان مجلس رسیده است.

قرار ۴.۸ میلیارد دلاری انگلیس برای ساخت زیردریایی هسته‌ای

مقامات دولتی انگلیس گفته‌اند که قراردادهایی به ارزش ۴ میلیارد پوند ( ۴.۸ میلیارد دلار) برای تأمین مالی فاز جدید پروژه نسل بعدی زیردریایی تهاجمی SSN-AUKUS امضا کردند.

ناپدیدشدن ۵۰۰ داعشی در اردوگاه الهول

«جبار عوده» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان در مصاحبه‌ای گفت که اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه که تحت کنترل ائتلاف آمریکایی و کردهای متحد آمریکاست، از منابع اصلی تهدید امنیت منطقه محسوب می‌شود و دولت آمریکا مسئول مستقیم این اردوگاه است، اردوگاهی که ۲۰ هزار تروریست داعشی به همراه خانواده‌هایشان در نزدیکی مرز حضور دارند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها