۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۳
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (766)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پامپئو: ایران ثروتمندتر و قدرتمندتر شده است

پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با روزنامه یونانی «کاثمیرینی» گفت: دوستان و شرکای ما در خاورمیانه، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس احساس می‌کنند که رها شده‌اند. حزب کمونیست چین نیز جسورتر شده و به شیوه‌های بی‌سابقه‌ای برای جنگ اقتصادی و نظامی آماده می‌شود. آمریکا به‌دلیل جنگ اوکراین ضعیف‌شده و قدرت بازدارندگی خود را در برابر روسیه از دست داده است. دولت ایران اکنون نسبت به زمانی که ما کنار رفتیم بسیار ثروتمندتر و قدرتمندتر است.

واشنگتن: عادی‌سازی‌های روابط با اسرائیل، برای مقابله با ایران است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که منفعت واشنگتن از توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، نقش آنها در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

استقبال از وزیر جنگ اسرائیل با شعار «شرم بر تو»

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در مراسم یادبود جنگ ۱۹۷۳ میان اعراب و اسرائیل شرکت کرده بود با شعار «شرم بر تو» و «دموکراسی» مورد استقبال افراد شرکت کننده در این مراسم قرار گرفت. مخالفین، حمایت‌های گالانت از کودتای قضایی نتانیاهو را نشانه همراهی وی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تضعیف دستگاه قضایی این رژیم می‌دانند.

زلزله سیاسی در واشنگتن

«کوین مک‌کارتی» با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف توسط قانون‌گذاران آمریکایی از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد. «مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که حزب آن اکثریت مجلس را در دست دارد، طرح موسوم به «درخواست تخلیه» را به رأی گذاشت و مک‌کارتی را که هم‌حزبی خودش است برکنار کرد. او این کار را پس از آن‌ انجام داد که مک‌کارتی با تکیه بر حزب رقیبِ خود و هم‌سوی بایدن یعنی دموکرات‌ها طرح بودجۀ موقت را برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد. گاتز در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا در این باره از ترامپ مشورت گرفته یا نه، گفت که با او در ارتباط است.

ارقام تکان‌دهنده از افزایش خودکشی در میان نیروهای ارتش آمریکا!

گزارش شبکه «الحدث» از بحران در ارتش آمریکا: بیش از ۷۰۰ نفر از نیروهای ارتش آمریکا و نزدیکان آنها در سال ۲۰۲۱ خودکشی کرده‌اند!

افزایش مخالفان کمک به اوکراین بر اساس نظرسنجی‌های مختلف آمریکا

جدیدترین نظر‌سنجی انجام‌شده توسط «ای‌بی‌سی‌نیوز» نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند آمریکا کمک‌های زیادی به اوکراین ارسال می‌کند، ۳۱ درصد دیگر گفته‌اند مقدار کمک‌های آمریکا به اوکراین مناسب است و ۱۸ درصد دیگر هم اعلام کردند که این کمک‌ها بسیار کم است.

مسکو: تصمیم پارلمان ارمنستان اشتباه است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به رأی پارلمان ارمنستان راجع‌به عضویت در دیوان کیفری بین‌المللی، این اقدام را اشتباه خواند و گفت: این تصمیم سؤالات بیشتری درباره رهبری کنونی این کشور ایجاد می‌کند.

انتقاد سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق از توافق سازش عربستان با رژیم صهیونیستی

سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق: پافشاری آل‌سعود در ورود به توافق‌های سازش و غوطه‌ور شدن در منجلاب نوکری و خیانت، درهای حمایت غرب را به روی آنها باز نخواهد کرد، بلکه درهای نفرین، طرد و مقاومت در برابر این رفتار شرم‌آور را به روی آنها باز خواهد کرد. رویکرد مقاومت اسلامی تنها راه آزادسازی سرزمینمان از اشغال بیگانگان است و حضور نیروهای خارجی به ویژه نیروهای نظامی آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک عراق را نمی‌پذیریم.

برگزاری اعتراضات ضد دولتی آلمان در روز وحدت ملی

همزمان با روز وحدت ملی در آلمان و در آستانه برگزاری جشن‌های این روز، اعتراضات ضد دولتی در برخی شهرهای آلمان از جمله برلین و هامبورگ برگزار شده و پزشکان و کارکنان سیستم بهداشت نیز در اعتراض به شرایط کاری اعتصاب کردند.

گزارش سازمان ملل درخصوص زیرساخت های قره باغ

هیئت سازمان ملل متشکل از ده‌ها نفر که برای بررسی شرایط حاکم بر قره‌باغ کوهستانی وارد این منطقه شد، اعلام کرد هیچ آسیبی به زیرساخت‌های غیرنظامی را مشاهده نکرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها