۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۶
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (768)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش نخست‌وزیر کانادا به اخراجِ ۴۰ دیپلمات کانادایی از هند

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در ادامه اختلاف کشورش با هند بر سر قتل یک رهبر جدایی‌طلب سیک اعلام کرد، دولتش به دنبال تشدید تنش‌ها با دولت دهلی‌نو نیست. این صحبت‌های ترودو در واکنش به تصمیم هند برای اخراج 40 دیپلمات کانادایی مطرح شدند.

پی نوشت: اختلاف میان هند و کانادا بعد از آن بالا گرفت که جاستین ترودو چندی پیش تیراندازی مرگبار دو مرد نقاب‌دار به «هاردیپ سینگ نجار»، یکی از چهره‌های جدایی‌طلب سیک ایالت پنجاب در بریتیش کلمبیای کانادا در ماه ژوئن را به هند نسبت داد.

هرج‌ومرج در مجلس نمایندگان آمریکا

مک‌کارتی پس از برکناری از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دیگر برای ریاست مجلس نمایندگان نامزد نخواهم شد. هنگامی که فقط چهار نفر بتوانند شما را از سمت خود اخراج کنند، یعنی یک مشکل نهادی. توصیه می‌کنم رئیس مجلس بعدی قوانین را تغییر دهد. چنین اقدامی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را تهدید می‌کند تا در هرج‌ومرج و آشفتگی بیشتری فرو روند.

ادعای روزنامه آمریکایی درخصوص تحرکات ناوی روسیه

وال استریت ژورنال : به گفته مقامات غربی و تصاویر ماهواره ای تایید شده توسط کارشناسان دریایی، روسیه کشتی‌های قدرتمندی شامل سه زیردریایی تهاجمی و دو ناوچه را از سواستوپل به سایر بنادر روسیه و کریمه منتقل کرده است که حفاظت بهتری دارند.

پوتین: ایجاد نظم جهانی چندقطبی اجتناب‌ناپذیر است

رئیس جمهور روسیه: جهان به تدریج درحال رهاشدن از دیکتاتورهای منزوی است که در تلاش هستند تا دیگران را به بندگی اقتصادی درآورند. ایجاد نظم جهانی چندقطبی که دموکراتیک‌تر، صادقانه‌تر و عادلانه‌تر برای اکثریت جامعه بشریت، اجتناب ناپذیر و به‌صورت تاریخی ضروری است.

پاشینیان: آمادۀ استعفا هستم

نخست‌وزیر ارمنستان: اگر کناره‌گیریِ من از قدرت به بهبود اوضاعِ کشور کمک می‌کند، آمادۀ این کار هستم.

ادامه حمایت های آذربایجان از اوکراین از زبان زلنسکی

ولادیمیر زلنسکی: «با الهام علی اف تماس گرفتم و از کمک‌های بشردوستانه قابل توجه وی از آذربایجان، به ویژه در بخش انرژی در آستانه زمستان تشکر کردم. ما بر تعهد خود به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها تاکید کردیم.»

حمله ترکیه به مواضعی در عراق

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۲۲ هدف در حمله هوایی به شمال عراق نابود شدند. وزیر خارجه ترکیه نیز گفت که تمام تاسیسات انرژی و زیر ساخت پ.ک.ک و ی.پ.گ در سوریه و عراق در حال حاضر اهداف مشروع هستند.

کشته‌شدن ۲۰ غیرنظامی در جنگ داخلی سودان

رسانه‌های سودانی اعلام کردند نیروهای پشتیبانی سریع این کشور یک مرکز پزشکی را هدف قرار دادند که منجر به قربانی‌شدن ۲۰ غیرنظامی شد. این حمله در پی افزایش حملات ارتش این کشور به مواضع این گروه بود. جنگ داخلی سودان که از حدود ۶ ماه پیش شورع شده است، حدود ۷۵۰۰ کشته برجای گذاشته.

برگزاری بزرگترین رژه تاریخ مقاومت فلسطین در غزه

رژه بزرگ نظامی گروه مقاومت «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) عصر امروز به مناسبت سی و ششمین سالروز تأسیس این گروه مقاومت، برگزار شد. همچنین در این رژه از پهباد‌های جدید این گروه مقاومت رونمایی شد

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها