۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۹
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (770)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شروط اصلی اتحادیه اروپا برای پذیرش اوکراین

رئیس شورای اروپا اعلام کرد که اگر اوکراین اصلاحات مورد نظر اتحادیه را اعمال و با فساد در این کشور مقابله کند می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به جمع اتحادیه اروپا ملحق شود. شارل میشل در گفت‌ وگو با نشریه اشپیگل اظهار کرد: ما ( اتحادیه اروپا ) می‌توانیم اوکراین را تا سال ۲۰۳۰ بپذیریم - اگر هر دو طرف تکالیف خود را انجام دهند. اوکراین و سایر کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا باید اصلاحات (مورد نظر ما) را اجرا، با فساد مبارزه و الزامات قانونی را رعایت کنند.

هکرها عکس‌های خصوصی گانتس و ایهود باراک را منتشر کردند

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هکرها عکس‌های خصوصی ایهود باراک نخست‌وزیر پیشین و عکسی از بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم با لباس شنا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. در گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که هکرها ایرانی هستند، آمده است: تصاویری که از ایهود باراک منتشر شده، او را در حالی که یک جام شراب در دست دارد در وان حمام و دستشویی مکان‌های گردشگری نشان می‌دهد. این نخستین بار نیست که مقامات و نهادهای دولتی و خصوصی رژیم صهیونیستی طعمه هکرها می‌شوند، در تازه‌ترین مورد ۲۰ شهریورماه ۳۲ شرکت «اسرائیلی» هک و از دسترس خارج شدند. یک شرکت صهیونیستی در برزیل و شرکت‌هایی هم در امارات هک شده‌اند.

جزییات سفر مخفیانه مخالف نتانیاهو به واشنگتن

بنی گانتس از رهبران اپوزیسیون رژیم صیهونیستی اخیرا با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو داشته است. به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی واللا، سفر گانتس به واشنگتن در سطح پایین و فاقد اهمیت قابل توجه است و به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شده به طوری که دفتر وی پیش از آن در مورد این سفر و دیدارهای برنامه ریزی شده آن اطلاع رسانی نداشته است. این منبع خبری تاکید کرد دیدار گانتس در کاخ سفید در پی تلاش‌های دولت آمریکا برای معامله با طرف سعودی انجام شده است که شامل توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز می‌شود.

سفر محرمانه مشاوران بایدن به عربستان برای یک توافق بزرگ

در ادامه تلاش‌های دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای حاصل کردن توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم موقت صهیونیستی و عربستان سعودی، مشاوران ارشد بایدن به این کشور سفر کردند. نشریه «آکسیوس»‌ به نقل از دو منبع آگاه نوشت که مشاوران ارشد بایدن هفته گذشته در سکوت خبری به عربستان سعودی سفر کردند تا به گفت‌وگوها درباره یک توافق کلان بالقوه که می‌تواند شامل عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو باشد، ادامه دهند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها