۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۲
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (773)

رسانه های داخلی

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جوابیه دفتر روحانی به روزنامه ایران

دفتر حسن روحانی رییس جمهور پیشین کشورمان در واکنش به مطلب روزنامه ایران توئیتی منتشر کرد و اعلام کرد: روزنامه ایران در شماره پنجشنبه و در واکنش به مطلب «دیداری که رخ نداد» (درباره سفر سال ۹۸ روحانی به نیویورک)، از ۱۲شرط ترامپ برای مذاکره نوشته است؛ لازم به یادآوری است در سال ۹۸ که بحث شرکت روحانی و ترامپ در جلسه‌ای با تمام طرف‌های برجام بود، مطلقا شرطی از سوی ترامپ مطرح نشد. سال ۹۷ هم از ۱۲ شرطی که وزیر خارجه وقت ایالات متحده گفته بود، ترامپ فقط ۲ شرط مذاکره موشکی و منطقه‌ای را برای بازگشت به برجام بیان کرد و در حاشیه مجمع عمومی آن سال نیز در یک روز ۸ بار درخواست ملاقات داد که با توجه به شرایط مطرح شده، تقاضای او از سوی روحانی پذیرفته نشد.همچنین ترامپ در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ مجموعاً ده‌ها بار درخواست ملاقات کرد و چندین رئیس کشور را هم واسطه کرد از رئیس‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر ژاپن، نخست‌وزیر ایتالیا، نخست‌وزیر پاکستان، نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان و دبیرکل سازمان ملل تا حتی رئیس‌جمهور روسیه! روحانی نه پیش‌شرط برای بازگشت به برجام را پذیرفت و نه «دیدار نمایشی» را و بر این موضع اخلاقی و مبتنی بر منافع ملی ایستاد آنچنانکه در نطق نیویورک ۹۸ هم به صراحت تأکید کرد: «عکس یادگاری، آخرین ایستگاه مذاکره است نه اولین آن».

نظر کواکبیان درباره عبور اصلاح طلبان از خاتمی

کواکبیان: اصلاحات هیچ‌گاه نباید پروژه قلمداد شود و بلکه اصلاحات یک پروسه است. پروسه نیز دارای تاریخ طولانی است. به عنوان مثال سیدجمال‌الدین اسدآبادی هم اصلاح‌طلب بود و دارای دیدگاه اصلاح‌طلبی بود. این وضعیت درباره اتفاقات مختلفی در تاریخ معاصر ما وجود داشته است. ما به عنوان تشکل‌های سیاسی نیز همواره مشی اصلاح‌طلبی را نصب‌العین خود قرار داده‌ایم. هنگامی که صحبت از اصلاح قانون اساسی جمهوری می‌کنیم به معنای این است که به دنبال اصلاحات هستیم. اینکه اصلاحات را در قالب یک پروژه تعریف کنیم که در دولت آقای خاتمی شکل گرفت شاید بتوان عنوان کرد این پروژه تمام شده، اما اصلاحات به عنوان یک پروسه وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت/ آرمان ملی

حجاریان به دنبال انتخابات مشروط

سعید حجاریان در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد در خصوص انتخابات گفت: من مدافع «مشارکت مشروط» در انتخابات هستم و درباره آن بارها صحبت کرده‌ام. من از صندوق رای استاندارد، غیراستصوابی و آزاد دفاع می‌کنم حتی اگر یک اصلاح‌طلب انتخاب نشود.

وزیر خارجه آمریکا: آزادسازی پول‌های ایران ارتباطی به حمله حماس به اسرائیل ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی ادعای تاثیر کمک‌کننده آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران از کره جنوبی بر انجام شدن عملیات جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس را تکذیب کرد و گفت‌ که واشنگتن «در حال بررسی کمک‌های نظامی بیشتر به اسرائیل است».

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها