۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۳
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (774)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- مدیر هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به 465 نفر خبر داد. براساس گزارش الجزیره، وی گفت: در میان این 465 نفر، 78 کودک و 46 زن وجود دارند. مدیر بخش آمبولانس هلال احمر فلسطین همچنین شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری را 14 نفر اعلام کرد و گفت که 150 نفر نیز بر اثر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده‌اند.

-خبرگزاری شهاب فلسطین نوشته است که گردان‌های عزالدین القسام در پاسخ به جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن منازل غیرنظامیان در غزه با ده‌ها موشک فرودگاه بن گوریون در تل آویو را هدف قرار دادند.

- روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: شمار تلفات اسرائیلی‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

- روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»: بیش از ۲۵۰ اسرائیلی کشته شده و ۱۸۰۰ نفر در اثر نفوذ غافلگیرانه حماس، زخمی شده اند.

- ارتش رژیم اشغالگر به شبکه خبری العربیه گفت: ۴۴ افسر و سرباز ما در این جنگ کشته شده‌اند، ولی ما نیز پاکسازی همه مناطقی را آغاز کردیم که نیروهای حماس وارد آن شدند.

- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمال می‌دهیم عناصر مسلح از طریق تونل به شهرهای اسرائیلی نفوذ کنند. ارتش اسرائیل طبق هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با ارتش آمریکا عمل می‌کند. ارتش رژیم اشغالگر همچنین اعلام کرد که شب گذشته بیش از 500 هدف راهبردی را در نوار غزه بمباران کرده و همچنان درحال درگیری در 7 یا 8 نقطه در نزدیکی غزه است. خبرنگار المیادین از حملات جدید رژیم اشغالگر به شرق غزه و افزایش تعداد شهدای فلسطینی خبر داد. بر اساس این گزارش جنگنده‌های صهیونیستی در حملاتی سنگین تعدادی از منازل غیرنظامیان و مساجد غزه را هدف قرار دادند.

-گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس تصاویری از کنترل بر پایگاه نظامی «رعیم» مقر فرماندهی لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد. همچنین روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت که تبادل آتش بین نیروها و مبارزان فلسطینی در شهرک «بئیری» و نزدیک شهرک «زیکم» در جریان است.

-نتانیاهو: غیرنظامیان صهیونیست فوراً منطقه پرجمعیت غلاف غزه را که حدود دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ترک کنند. غزه را ویران می‌کنم.

-روزنامه یدیعوت آحارونوت : از ساکنان شمال اسرائیل خواسته شد به دلیل ترس از تشدید تنش در مرز با لبنان خانه‌های خود را به مدت ۱ تا ۲ روز ترک کنند.

- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که در حمله نیروهای حماس به شهرکهای اسرائیلی حدود هزار فرد مسلح حضور داشتند.وی در ادامه افزود: اوضاع همچنان بحرانی است. سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر شمار تلفات صهیونیستها را در عملیات طوفان الاقصی ۷۰۰ نفر اعلام کرد اما تاکید کرد که احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

- روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد، در واکنش به حملات حماس، کابینه رژیم صهیونیستی جلسه‌ای برگزار کرد که در پی آن، درگیری شدیدی بین شماری از وزرای اسرائیلی به وجود آمد. به گزارش این روزنامه، این درگیری به خاطر اطلاعات حساسی بود که جنبش حماس به دست آورده بود که بر اساس آن، موفق شد این عملیات بزرگ را آغاز و هدایت کند؛ عملیاتی که به اذعان صهیونیستها، بزرگترین و فاجعه‌بارترین عملیات علیه آنان به شمار می‌رود.در جریان نشست کابینه صهیونیستی، اوفیر آکونیس وزیر علوم رژیم اشغالگر گفت: هر اسرائیلی امروز می‌پرسد که چه اتفاقی برای سرویس اطلاعات (جاسوسی) اسرائیل رخ داده است؟»

- ایریت لیلیان سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه در خصوص میانجیگری ترکیه بین حماس و این رژیم برای پایان درگیری گفت: بحث درباره میانجیگری هنوز زود است. وی افزود: حملات به اسرائیل نشان داد که حماس نباید در ترکیه یا جای دیگری حضور داشته باشد. اولویت اسرائیل این است که به این حملات پاسخ داده شود. میانجیگری در زمانی دیگر انجام خواهد شد.

- در شرایطی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند، مقام‌های تایلندی مدعی کشته و اسیر شدن تعدادی از شهروندان این کشور شدند. به گزارش شبکه «الجزیره»، سخنگوی وزارت خارجه تایلند در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ۱۲ نفر از شهروندان این کشور طی درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی کشته شدند. به گفته «کانچانا پاتاراچوکه»، هشت شهروند تایلندی در حملات اخیر زخمی شدند و تعداد ۱۱ نفر از اتباع تایلندی اسیر شده‌اند.

- اسحاق هرتزوگ رئیس، رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که عملیات جنبش حماس به مناطقی در جنوب فلسطین اشغالی، با حمایت و هدایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

-رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم گشایش کلیسای ارتدکس «مور افرم سوریانی» نخستین کلیسای ساخته شده در دوره جمهوری ترکیه در ارتباط با اتقاقات اخیر در منطقه گفت: صلح دائمی در خاورمیانه تنها دستیابی به یک راه حل نهایی برای مشکل فلسطین و اسرائیل میسر خواهد بود.

-«مارجری تیلور گرین»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در پستی در فضای مجازی نوشت، که احتمالا سلاح‌های آمریکایی که نیروهای حماس در عملیات علیه صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند از افغانستان و اوکراین آمده‌اند.

- نیکی هیلی از رژیم صهیونیستی خواست تا پس از حمله حماس به شهرک‌های اطراف نوار غزه، این گروه را از بین ببرد!

- خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که دولت اشغالگر همه گذرگاه های کرانه باختری را بست و ورود و خروج فلسطینی ها را کرانه باختری ممنوع کرد. این خبرنگار افزود که به طرف فلسطینی اطلاع داده شد که هیچ فلسطینی ای حق وورد یا خروج از کرانه باختری از گذرگاه الکرامه با ارادن را ندارد و همه گذرگاه ها با خط سبز نیز بسته شدند.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه تهدید کرد، قواعد جنگ تغییر کرده است، نوار غزه بهای سنگینی خواهد پرداخت و جنبش حماس تا ۵۰ سال بابت شروع این جنگ پشیمانی خواهد کشید!

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها