۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۵
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (776)

رسانه های داخلی

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- حماس: ما تا حالا فقط ۲ هزار رزمنده به جنگ فرستادیم و هنوز ۴۰ هزار رزمندۀ دیگر در نوار غزه داریم.

-سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: ما وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر دادیم اما دولت آمریکا قصدی برای اعزام نیروی نظامی به اسرائیل ندارد. ما نمی خواهیم شاهد تشدید تنش باشیم. به اسرائیل در دفاع از خود کمک خواهیم کرد. هزاران کشته و زخمی در اسرائیل چیزی است که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است. بایدن همچنان معتقد است که راه حل، دو کشور است. در این مرحله نمی‌توان حدس زد که اقدامات سعودی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط چقدر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

- حزب‌الله لبنان: در پاسخ به شهادت ۳ نفر از رزمندگانمان، به پادگان «برانیت» و «افیفیم» رژیم صهیونیستی حمله کردیم و این حمله، پاسخ اولیۀ ماست.

-انصارالله یمن: امارات باید سکوت می کرد و چهره واقعی خود را آشکار نمی کرد و از پشت به مقاومت فلسطین خنجر نمی زد. امارات علناً در کنار دشمن اسرائیلی در نسل کشی مردم فلسطین دخالت دارد. مردم فلسطین هیچ حزبی را که پوششی برای تجاوز اسرائیل فراهم کند، تحمل نخواهند کرد.

- محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت ریاض به حمایت خود از فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد.

-  نتانیاهو: هر مکانی که دشمن از آن استفاده کند به ویرانه تبدیل می‌شود. کسانی که می‌خواهند به ما آسیب بزنند، خواهند دید که چقدر اشتباه بزرگی مرتکب شدند. هیچ چیز ما را متوقف نخواهد کرد. ما هر کاری برای ربوده‌شدگان انجام خواهیم داد. اسرائیل همچنان روزهای سختی در پیش دارد.

- سخنگوی القسام: تهدید اسرائیل به جنگ زمینی مسخره است. گردان‌های القسام همچنان کنترل جنگ را در اختیار دارند. ما آمادۀ یک جنگ طولانی هستیم و برای هر احتمالی آمادگی داریم.

- هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق: اگر آمریکا در نبرد بین رژیم صهیونیستی و فلسطين مداخله کند، همه اهداف آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار خواهیم داد!

- صدراعظم ‌آلمان پیش از دیدار با ماکرون گفت: آلمان و فرانسه با قاطعیت در کنار اسرائیل ایستاده‌اند.

-  هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل: از زمان هولوکاست تا به حال این همه یهودی در یک روز کشته نشده‌ بودند. تعداد کشته‌شدگان اسرائیل به ۹۰۰ نفر و مجروحان از ۲۵۰۰ گذشت.

- «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور محاصره کامل باریکه غزه و قطع برق این منطقه را صادر کرده است. وی بر ممانعت از رسیدن غذا، سوخت و هر نوع امکانات دیگری به مردم غزه تاکید کرد.

-ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام :از این لحظه به بعد اعلام می کنیم که هر هدف قرار دادن مردم ما بدون هشدار قبلی با اعدام یک گروگان مواجه خواهد شد و این را به صورت صوتی و تصویری پخش خواهیم کرد. دشمن زبان انسانیت را نمی فهمد ما او را به زبانی که می فهمد خطاب می کنیم.

- وزارت بهداشت فلسطین در غزه: تاکنون بر اثر حمله‌های رژیم موقت و کودک‌کش صهیونیستی، ۶۸۷ نفر از جمله ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن به شهادت رسیده و ۳۷۲۶ نفر نیز مجروح شده‌اند.

- رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، با سقوط شدید ارزش شیکل در مقابل ارزهای خارجی و رسیدن قیمت دلار به حدود ۳.۹۲ شیکل، بانک مرکزی اعلام کرد ۳۰ میلیارد دلار برای متعادل کردن بازار به فروش خواهد رساند.

- روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»: بیش از ۲۵۰ اسرائیلی کشته شده و ۱۸۰۰ نفر در اثر نفوذ غافلگیرانه حماس، زخمی شده اند.

- روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» گزارش داد عربستان سعودی به «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داده است که به «تمام مذاکرات» برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل پایان می‌دهد.

- شبکه «المیادین» گزارش داد: «یک پادگان اسرائیلی در مقابل شهر مرزی رمیش در جنوب لبنان هدف حمله یک موشک قرار گرفت. صهیونیست‌ها هم با بمباران حومه شهر رمیش پاسخ دادند. اشغالگران، شهرک‌های مجاور مرز لبنان را تخلیه کرده‌اند».

- ساعتی پس از حملۀ رژیم موقت صهیونیستی به غزه، نیروهای ویژۀ مقاومت فلسطین سوار بر خودرو و پاراگلایدر به دو شهرک «ناحل عوز» و «کفار سعد» وارد شده و به صهیونیست‌ها حمله کردند. تلویزیون رژیم موقت صهیونیستی ورود نیروهای ویژه القسام به شهرک کفار سعد را تایید کرد. گفته می‌شود در این منطقه درگیری شدیدی بین نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست رخ داده است. «الجزیره» نیز گزارش داد که نیروهای حماس برای پشتیبانی از نیروهای ویژه، در حال شلیک گلوله‌های خمپاره و راکت به منطقه سعد هستند.

- خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه سیاسی که نامش را فاش نکرد گفت: تصمیم گرفته شده است تا حملات گسترده علیه نوار غزه حتی به قیمت قتل‌عام اسرائیلی‌های نگهداری شده در آنجا ادامه پیدا کند.  این خبرنگار به نقل از مسئول صهیونیست ادعا کرد، چون اسرائیل اطلاعات دقیقی از محل نگهداری این اسرا نداشته و تمامی اهداف حماس مورد هدف قرار می‌گیرند.

- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: میزان مهمات به کار رفته در حملات انجام گرفته علیه غزه تاکنون ۵ برابر مهماتی است که در کل جنگ دوم لبنان (۳۳ روزه) مورد استفاده قرار گرفته بود.

- دولت مصر خواستار ایجاد گذرگاه‌های بشر دوستانه برای کمک به مردم غزه شد. روسیا الیوم به نقل از یک منبع رسمی مصری اعلام کرد، طرف اشغالگر مسئول ایجاد گذرگاه های بشر دوستانه برای مردم غزه است. این منبع همچنین خبر داد، تمامی پروازهای خطوط هوایی مصر به فرودگاه بن گوریون به حال تعلیق در آمده است. این مسئول با اشاره به دعوت برخی از مسئولین صهیونیست برای فرار اهالی غزه به مصر هم گفت: این اقدام به خودی خود برای تخلیه نوار غزه و هدف قرار دادن مسئله فلسطین صورت می‌گیرد.

- شرکت برق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از کارمندان این شرکت و یکی از نیروهای امنیتی، با شلیک اشتباه ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از مناطق اطراف نوار غزه کشته شدند.

- سایت صهیونیستی واللا: نتانیاهو به بایدن اطلاع داده که نیروهای اسرائیل قصد دارند وارد غزه شوند.

- نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه: برخی سلاح‌های ارسالی غرب به اوکراین هم‌اکنون دست اسرائیل رسیده. مقامات اوکراین چیزهایی که از شرکای خارجی می‌گیرند را می‌فروشند.

اعتراف نماینده سابق کنگره آمریکا به فروپاشی امپراتوری ایالات متحده

ران پال: امپراتوری ما در حال متلاشی‌شدن است. این کشور در حال از دست‌دادن اقتدار خود در حوزهٔ نظامی و همچنین اقتدار دیپلماتیک در سراسر جهان است.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها