۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۷
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

پیامدهای عملیات طوفان الاقصی در آینده

مقاومت در حال حاضر در نقطه عطف مهمی از تاریخ قرارداد که ظرفیت تغییر و تداوم در آینده را داراست که یکی از آنها موضوع پیمان صلح ناپاک رژیم صهیونیستی با عنوان آبراهام است که بسیار کم‌رنگ خواهد شد و در نهایت به روند عادی‌سازی با صهیونیسم باقدرت پوسیده پوشالی پایان خواهد داد و دفاع از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین و مقدسات اسلامی را در سطح سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه کشورهای اسلامی جایگزین می‌گردد.
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

عملیات طوفان الاقصی یک اقدام هجومی ترکیبی ویژه در پاسخ به ظلم و جنایت‌های بی حد سالیان متمادی رژیم صهیونیستی طراحی و با موفقیت انجام گرفت که سبب غافلگیری شدید رژیم اشغالگر قدس گردیده و این عملیات ویژه گام راهبردی بزرگی را در موازنه قدرت به دست آورده است در این مدل عملیات پیچیده پارادایم و ماتریس جدیدی در معادلات منازعه مقاومت به وجود آورده است که از این تاریخ می‌توان مفاهیم جدید را برای آینده جبهه مقاومت باز تعریف نمود.

آنچه مسلم است اینکه پس از عملیات طوفان الاقصی یک سونامی و زلزله‌ای بزرگ برای رژیم غاصب در ابعاد مختلف نظامی، اطلاعاتی، سیاسی و... به وجود آورده است که می‌توان به‌راحتی لرزیدن و فروریختن ستون‌های اصلی این رژیم جعلی را به‌وضوح مشاهده نمود و از نتایج این عملیات ویژه شکل‌گیری موازنه بازدارندگی محدود در برابر رژیمی که دارای تسلیحات هسته‌ای است هستیم که این دستاورد بزرگ را مرهون زحمات سردار سرفراز سپهبد سلیمانی هستیم.

تاکتیک ترکیبی و توأمان به‌کارگیری شده (هوایی، زمینی و دریایی) متغیرهای اصلی شکل‌گیری موازنه قدرت بازدارندگی در اجرای عملیات آتی در عمق شهرک‌های اشغالی در آینده خواهد بود که صلابت و هوشمندی مقاومت را به ارمغان دارد به‌طوری‌که شکست اخیر ارتش صهیونیستی علاوه بر ارسال پیام مهم برای برخی از کشورهای منطقه؛ در صورت یورش ارتش نیروی زمینی اسرائیل، شاهد تلفات سنگین‌تر و افزایش اسرای آنها را خواهیم بود و در آن صورت می‌بایست انتظار درگیری در سایر مرزها از جمله سوریه و لبنان باشیم، در صورت تحقق این سناریو جنگ هر ساعت شرایط برای رژیم صهیونیستی وخیم‌تر خواهد گردید. چراکه رژیم صهیونیستی در شرایطی با مقاومت وارد جنگ شده است که ارتش صهیونیستی به نتانیاهو بی‌اعتماد است و به عبارت بهتر ارتش اسرائیل فاقد بازدارندگی لازم است که این امر، برگه برنده‌ای در دستان رزمندگان مقاومت است.

 پس می‌توان اینکه اظهارنظر نمود که مقاومت در حال حاضر در نقطه عطف مهمی از تاریخ قرارداد که ظرفیت تغییر و تداوم در آینده را داراست که یکی از آنها موضوع پیمان صلح ناپاک رژیم صهیونیستی با عنوان آبراهام است که بسیار کم‌رنگ خواهد شد و در نهایت به روند عادی‌سازی با صهیونیسم باقدرت پوسیده پوشالی پایان خواهد داد و دفاع از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین و مقدسات اسلامی را در سطح سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه کشورهای اسلامی جایگزین می‌گردد.

سؤالی که مطرح است اینکه این عملیات ویژه چه تأثیری در آینده در داخل سرزمین‌های اشغالی و همچنین در سطح منطقه‌ای خواهد داشت؟

به نظر می‌رسد همان‌طور که اشاره گردید مهم‌ترین اثر آن در سرزمین‌های اشغالی غیرقابل‌ترمیم بودن این شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی است که موجب ایجاد فضای جدیدی در سرزمین اشغالی و همچنین در سطح منطقه غرب آسیا خواهد گردید، بنابراین علی‌رغم حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی با بمب‌های فسفری طبیعتاً در عملیات آینده باتوجه‌به روحیه بالا رزمندگان فلسطینی، سازوکارهای جدیدی برای مقابله با تهاجمات و حملات هوایی ارتش رژیم جعلی تدارک خواهند دید و قطعاً دستور کار جدید عملیات ویژه در میان رزمندگان تهیه خواهد گردید و نتیجه در عرصه میدانی به نفع رزمندگان فلسطینی بهتر هر زمان دیگر است.

در صورت ادامه روند شرایط کنونی جنگ به نظر می‌رسد در سطح منطقه‌ای، جبهه‌های دیگری نیز دخیل شوند و این مسئله‌ای است که ارتش رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف‌تر شده و توانایی مقابله با چند جبهه از زمین، هوا و دریا با چندین گروه مقاومت را ندارد و در صورت درگیری شرایط رژیم صهیونیستی را وخیم‌تر خواهد نمود و درگیری و حمله از چند جهت به طور هم‌زمان می‌تواند فصل جدید تحولات آزادی فلسطین نام گیرد و اشغالگران را مجبور به تخلیه سرزمین‌های اشغالی و بازگشت به وطن‌های خود شود تا کشور و دولت فلسطین بر اساس آرمان اسلامی پایه‌گذاری و شکل گیرد.

به‌طورکلی در مسئله فلسطین یک تحول عظیم به وجود آمده است و در کنار تمام اتفاقات رخداده حاصل از تشدید افراط‌گرایی کابینه رژیم صهیونیستی؛ وضعیت داخلی کابینه افراطی شرایط خوبی را ندارد و حتی نظامیان صهیونیستم نیز حامی نتانیاهو نیستند که دست مقاومت را از همه ابعاد بسیار پُر تر از گذشته نموده است و از طرفی یک‌صدایی فلسطینیان از جمله مرزهای ۱۹۴۸ شنیده می‌شود که مجموع همه این موارد بسیار مهم ارزیابی شده و تحولاتی جدیدی را در آینده به نفع مردم فلسطین رقم خواهد زد.

در این میان غرب، به‌منظور کشاندن پای ایران به جنگ غزه دو هدف را به دنبال دارد؛ اول اینکه نشان دهند مقاومت ضعیف است و به‌تنهایی نمی‌تواند در مقابل رژیم عملیات مستقیم در این سطح را انجام دهد و دوم اینکه با اتهام‌زنی ضدایرانی اهداف شومی را در شورای امنیت سازمان ملل و دیگر مجامع پیگیری کند. اما واقعیت این است که منطقه وارد صحنه جدیدی گردیده و پیروز نهایی از آن مقاومت خواهد بود که با خروج صهیونیست‌ها، کشور فلسطین به‌زودی تشکیل خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها