۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۱
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (778)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- جان کربی، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید: آمریکا خواهان مشاهده کشته شدن غیرنظامیان از جمله در غزه نیست! آمریکا و اسرائیل هیچ دلیل و مدرک قاطعی مبنی بر مشارکت ایران در عملیات حماس (طوفان الاقصی) ندارد.

- روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که آمریکا ممکن است یک ناو هواپیمابر دیگر (آیزنهاور) را به نزدیکی اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) اعزام کند. ناو یواس‌اس جرالد فورد و کشتی‌های همراهش که برخی از آنها قابلیت‌های هسته‌ای دارند، قرار است تا ساعاتی دیگر برسند. پنتاگون در حال بررسی است اما به صورت رسمی تصمیم نگرفته که ناو آیزنهاور جای فورد را می‌گیرد یا هر دو ناو گروه خواهند ماند.

- بازرس‌کل رژیم صهیونیستی: به زودی زمان مناسب برای بررسی علل شکست در این جنگ فراخواهد رسید و در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی این پرونده را بررسی خواهم کرد. برخی تحلیلگران معتقدند غافلگیری اسرائیل در جریان جنگ طوفان الاقصی برای نتانیاهو و کابینه او عواقب بدی در پی خواهد داشت.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: شرایط نوار غزه ۱۸۰ درجه به آنچه حماس خواسته تفاوت خواهد داشت و دیگر این منطقه به آن شکلی که از قبل بود باز نخواهد گشت. هدف اصلی این جنگ از بین بردن حماس است؛ شرایط روحی و روانی نظامیان صهیونیست را درک می‌کنم.

- گردان‌های القسام: شهرک‌های صهیونیست‌نشین الجلیل غربی را از جنوب لبنان با موشک هدایت شونده هدف قرار دادیم. همچنین گردان القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تلآویو، عسقلان و سدیروت هدف چندین موشک مقاومت قرار گرفت.

- شبکه المیادین از حملات بسیار شدید جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مختلف نوار  غزه از جمله مناطق شمالی آن خبر داد. اداره دفاع شهری غزه هم اعلام کرد جنگنده‌های رژیم اشغالگر عمدا آمبولانس ها را هدف قرار می‌دهد به طوری که یک آمبولانس در بیت لاهیا در شمال غزه هدف راکت مستقیم قرار گرفت.

- وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند. ۴۶۰۰ نفر نیز بر اثر حملات کور رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

- رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که تعداد صهیونیست‌های به هلاکت رسیده در عملیات «طوفان الاقصی» به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته و ۲۰۰ نفر دیگر نیز به شمار مفقودین افزوده شده است.

- سفیر روسیه در فلسطین اشغالی: صدها نفر که تباری روسی داشته و تابعیت آن را دارند درخواست بازگشت فوری به روسیه را تقدیم سفارت کرده‌اند. به گفته سفیر، اکثر آنها همان یهودیانی بودند که در آغاز جنگ اوکراین روسیه را ترک کرده بودند.

- طبق اسناد منتشر شده گروه های سایبری به ۱۸ ایستگاه تصفیه و توزیع آب در سراسر سرزمین‌های اشغالی دسترسی پیدا کرده‌اند. وب‌سایت رسمی شرکت مکروت هم از دسترس خارج شده است.

- سازمان ملل از افزایش آمار آوارگان فلسطینی در نوار غزه به سبب حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۰۰ هزار نفر خبر داد.

- آلمان اتباع خود را از اراضی اشغالی خارج می‌کند. آلمان اعلام کرد، پروازهای ویژه‌ای را برای انتقال اتباعش از سرزمین‌های اشغالی برقرار می‌کند.

-مشاور سیاسی دبیرکل حزب‌الله: عملیات طوفان الاقصی گویای ضعف و شکست اطلاعاتی فاجعه‌بار ارتش رژیم صهیونیستی می‌باشد؛ همان ارتشی که ادعا داشتند شکست‌ناپذیر است. این عملیات که با هدف آزادسازی اسرای فلسطینی صورت پذیرفت، بر این اصل تأکید می‌کند که امت اسلامی از حمایت و یاری ذات اقدس الهی برخوردار است. «طوفان الاقصی» این مسأله را بخوبی روشن ساخت که عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی  به مثابه‌ی شرط‌بندی بر روی اسب بازنده است.

- رئیس دفتر سیاسی حماس: به طرف‌هایی که با ما درباره اسیران دشمن در تماس هستند اطلاع دادیم که این پرونده تا قبل از پایان نبرد باز نخواهد شد. تصمیم درباره نبرد طوفان الاقصی کاملا از طریق فلسطینیان اتخاذ و از طرف آنها هم اجرا شده است. وحشت رژیم صهیونیستی علیه ملت ما در غزه بیانگر نتایج ویرانگر ضربات قسام و دیگر گروههای مقاومت به این رژیم  است. دشمن بهای سنگینی برای جنایات و تروریسم خود پرداخت خواهد کرد.

-  مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق طی سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که او و جریان متبوعش آماده‌اند به فلسطینیان ساکن نوار غزه که تحت حملات هوایی شدید صهیونیست‌ها قرار دارند، کمک کنند.

- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر شبکه خبری العالم معاونت برون مرزی رسانه ملی در منطقه الرمال غزه را با هدف جلوگیری از پوشش اخبار تحولات تجاوز صهیونیست‌ها به غزه مورد حمله قرار دادند. این خبر را روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیما تأیید کرد.

- کانال ۱۲ «اسرائیل» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به مصر گفته است که هر کامیونی که کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه منتقل کند، هدف حمله قرار خواهد گرفت.

- هشدار رهبر انصارالله به آمریکا: اگر آمریکا مستقیما وارد جنگ شود ما آمادگی داریم با موشک و پهپاد در آن شرکت کنیم.

 

- پوتین، رئیس جمهور روسیه: ایالات متحده آمریکا تلاش کرده است در حل مسئله نزاع در خاورمیانه انحصاری عمل کند، ولی به راه حل میانه که دو طرف آن را بپذیرند، اهتمامی نداشته است. ایالات متحده آمریکا هر بار منافع اساسی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. همه با من در این زمینه که این امر (تحولات فلسطین) مثال روشنی از شکست سیاست آمریکا در خاورمیانه است، اتفاق نظر دارند.

-   مردم ترکیه در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم غزه در اقدامی خودجوش اقدام به تحریم کالاهای اسرائیلی در ترکیه کردند. در این چارچوب برخی از شهروندان ترکیه برچسبهایی بر روی کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی نصب کردند که روی آن نوشته شده: «این محصول با خون فلسطینی‌ها ساخته شده است»

- بر اساس گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، حملات راکتی نیروهای مقاومت به عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی، دو کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت. همچنین کانال ۱۳ اسرائیل از حمله این رژیم به جنوب لبنان بعد از گزارش‌های اولیه از شلیک موشک از این منطقه به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

- امارات متحده عربی در نشست شورای همکاری خلیج فارس از کمک فوری بشردوستانه ۲۰ میلیون دلاری به فلسطینی‌ها خبر داده است.

- پلیس رژیم صهیونیستی به هلاکت «افشالوم یائیر پرتز» از یگان ویژه خود و نیز سرتیپ «مور شکوری» فرمانده گشتی‌های رژیم در منطقه جنوبی در جریان درگیری با رزمندگان غزه اعتراف کرد. به این ترتیب آمار نیروهای پلیس رژیم اسرائیل که تا کنون به هلاکت رسیده‌اند به ۴۳ نفر رسیده است.

- رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، با سقوط شدید ارزش شیکل در مقابل ارزهای خارجی و رسیدن قیمت دلار به حدود ۳.۹۲ شیکل، بانک مرکزی اعلام کرد ۳۰ میلیارد دلار برای متعادل کردن بازار به فروش خواهد رساند.

- روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»: بیش از ۲۵۰ اسرائیلی کشته شده و ۱۸۰۰ نفر در اثر نفوذ غافلگیرانه حماس، زخمی شده اند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها