۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۳
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (780)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- «جو بایدن» رئیس‌جمهور  آمریکا مدعی شد: ما در پیامی به ایران، صراحتاً گفتیم که مراقب باشد. حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده و اسرائیل را مقصر می‌داند که غیرقابل باور است. به من دستور داده شده که از یهودیان در آمریکا محافظت کنم و هرگز اجازه نخواهیم داد که جنایات یهودستیزانه و نفرت‌پراکنی در ایالات متحده جایی داشته باشد.کشورهایی در منطقه از جمله کشورهای عربی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بر آنچه که رخ داده است غلبه کنیم.

- پوتین: نمی‌فهمم چرا آمریکا ناو به مدیترانه می‌فرستد. واقعاً این موضوع را درک نمی‌کنم. آیا آنها قصد بمباران لبنان را دارند. آیا تصمیم گرفته‌اند کسی را بترسانند؟ افرادی آنجا هستند که دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسند.

- دفتر آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای با اشاره حملات مستمر صورت گرفته علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه که تا کنون بیش از ۶ هزار قربانی به همراه داشته آن را ادامه فجایعی دانست که این ملت از هفت دهه پیش متحمل می‌شود. در این بیانه تاکید شده است این جنایات در مقابل دیدگان جهان و بدون هیچ مانعی و حتی با پشتیبانی برخی از طرف‌ها و توجیه آن به عنوان اقدام دفاعی انجام می‌شود.

- صهیونیست‌ها با استفاده از بمب‌های فسفری یکی از بزرگترین فجایع انسانی این جنگ را در «حی الکرامه» غزه رقم زدند. همزمان با این جنایت، گردان‌های مقاومت فلسطین نیز با شلیک راکت شهر عسقلان را هدف قرار دادند که علاوه بر قطع کامل برق این شهر، به زخمی شدن ۱۲ صهیونیست منجر شد. گردان‌های قسام نیز از هدف قرار دادن یک پهپاد «هرمس» رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان استان الوسطی نوار غزه با استفاده از سه موشک «متبر ۱» خبر دادند. در جبهه شمالی نیز دو نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان با استفاده از موشک‌های کورنت منهدم شدند.

- در بمباران مناطق مختلف غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی، ۵ محله مسکونی به طور کامل تخریب شدند. همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در غزه در پی حملات اسرائیل تخریب شده و خساراتی به مراکز خدمات آبرسانی و بهداشتی بیش از یک میلیون نفر وارد شده است.

- براساس اعلام صهیونیست‌ها یک کابینه با ۳ عضو تشکیل خواهد شد: نخست‌وزیر، وزیر جنگ و بنی گانتز.  ۲ نفر دیگر هم عضو ناظرِ کابینه خواهند بود. همچنین گفته‌شده تا زمان ادامۀ جنگ هیچ بحثی دربارۀ طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو در کِنِسِت انجام نشود.

- نخست‌وزیر اسرائیل: کمک‌های نظامی از آمریکا دریافت کردیم و منتظر رسیدن ناو هواپیمابر جنگی هستیم. حمایت بی‌سابقه‌ای را برای ادامه جنگ دریافت کردیم و خواستار تقویت نیروهایمان در جبهه‌ها هستم. سخنرانی تأثیرگذاری از سوی بایدن شنیدیم و با او برای چهارمین بار درباره اوضاع جاری گفتگو کردم.

- وزیر جنگ اسرائیل: وضعیتی که با آن مواجه شدیم، از سال ۱۹۴۸ بی‌سابقه بوده است. آنچه برایمان اتفاق افتاده سخت و خطرناک است و هیچ وقت رخدادی به این سختی ندیده بودیم. اسرائیل سخت‌ترین لحظات خود را سپری می‌کند و با یک دشمن سرسخت مواجه هستیم.

- آمریکا برای حمایت از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به دنبال طراحی نقشه‌ای است تا غیرنظامیان را از طریق ایجاد یک مسیر از این منطقه خارج کند. هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا به صورت فعال با همتایان مصری و اسرائیلی خود در مورد «مسیر امن» برای غیرنظامیان در غزه حمایت می‌کند.

- واشنگتن پست: حمله زمینی به غزه کاری وحشتناک و غیرممکن است.

- طبق بیانیه کاخ سفید شمار کشته‌های آمریکایی در جریان عملیات حماس به ۲۲ تن افزایش یافته است. همچنین آمریکا اعلام کرده که ۱۷ نفر از آمریکایی‌ها همچنان مفقود هستند.

- وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد کشته‌های این رژیم طی عملیات اخیر نیروهای مقاومت به ۱۳۰۰ کشته رسیده و مجروحان نیز به ۳۱۹۲ نفر افزایش یافته‌اند.

- سخنگوی سرایا القدس خطاب به اسرائیل: نبرد با اشغال‌گران دیگر محدود به نوار غزه نیست. ما ورود رسمی کرانه باختری به عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم و ممکن است نبرد به‌زودی به داخل اراضی اشغالی کشیده شود. ما در خارج از فلسطین برای شما آماده شده‌ایم، همان‌طور که در فلسطین آماده شده‌ایم. آنچه در نوار غزه رخ داد را در عرصه‌های دیگر خواهید دید. نقطه آتش در حال گسترش است و آن‌چه در جنوب لبنان اتفاق افتاد تنها نمونه کوچکی است از آن‌چه انتظار شما را می‌کشد.

- تایمز اسرائیل در گزارش مفصلی نوشت: حماس یک سال تمام وانمود کرد که دیگر توان جنگیدن ندارد و ترجیح می‌دهد اسرائیل را تحریک نکند. ارتش اسرائیل هم به "دیوار آهنین" هوشمند دور غزه که به دوربین، حسگر و تسلیحات کنترل از دور مجهز است، زیاد اطمینان داشت. حماس با تک‌تیرانداز و پهپاد، توان پایش و مراقبت از دیوار را از کار انداخت و به گفته‌ی یک افسر ارتش، "از همان اول ما دیگر نمی‌دیدیم در مرز غزه چه خبر است." دیوار آهنین چندلایه غزه که حتی دارای یک فونداسیون عمیق ضدتونل است، در ٣٠ نقطه شکافته شد و ١۵٠٠ نیروی حماس به بیرون سرازیر شدند.

- شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی: اطلاعاتی که از فرماندهی منطقه شمال (فلسطین اشغالی) به دست آوردیم این است که حزب‎الله تعدادی پلیکان مهاجر را که به پاهایشان چراغ هایی بسته شده بود رها کرد که باعث وحشت ارتش و پلیس اسرائیل شد! صهیونیست‌ها در برخورد با این پرندگان، به مدت دو ساعت در بخشی بزرگی از سرزمین‌های اشغالی آژیر قرمز را به صدا درآوردند چرا که دستگاه‌های راداری پیشرفته آنها، پلیکان‌ها را پهپاد تشخیص داده بودند. مشخص نیست بالاخره پلیکان‌ها توسط صهیونیست‌ها مورد هدف قرار گرفته‌اند و یا مدعی‌ترین ارتش غرب آسیا، از هدف قرار دادن چند پرنده هم عاجز مانده است. حزب‌الله و حماس با ساده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش‌ها با دشمن صهیونیستی مقابله می‌کنند و غم‌انگیزترین خاطرات زندگی غاصبان فلسطین را رقم می‌زنند.

- قطر: در صورتی که بمباران نوار غزه متوقف نشود، صادرات گاز طبیعی به جهان را متوقف خواهیم کرد.

- خبرگزاری فلسطینی قدس پرس به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با ورود نیروهای قسام به شهر دیمونا واقع در نقب درگیری سختی بین آنها و ارتش اسرائیل در گرفته است. این دورترین نقطه‌ای است که گردان‌های قسام بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی به آن رسیده‌اند.

-  شرکت هواپیمایی انگلیس اعلام کرد که پروازهای این کشور به تل آویو به دلیل آنچه که تهدید موشک‌های حماس عنوان کرد، متوقف شده است.

- آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای حمایت از تل‌آویو به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها