۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۵
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (782)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان: «طوفان الاقصی» نتیجه طبیعی یک زمان طولانی از فساد و اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها بر روی زمین است. رژیم اسرائیل تمام جنایات خود را با نظارت بین‌المللی مرتکب شده و عملیات طوفان الاقصی با این هدف  انجام شد که به این رژیم بگوید دیگر نمی تواند به چنین رویه ای ادامه دهد. حزب الله در آمادگی کامل به سر می‌برد و زمانی که وقت آن برسد دخالت می‌کند.

- ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که نیروهای زمینی و تانک‌های این رژیم برای انجام «حملات متمرکز» جهت مقابله با نیروهای حماس و پیدا کردن صهیونیست‌های مفقود شده، وارد نوار غزه شدند.

- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی کنفرانسی خبری گفت که بعید می‌داند که اوکراین به حماس سلاح داده باشد اما تاکید کرد از اینکه برخی از سلاح‌های اوکراین در دستان حماس است، تردیدی ندارد.
- سید مقتدی صدر: ما آماده کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه هستیم. تمام کشورهای عربی و اسلامی و در راس آن‌ها ایران و عربستان از غزه حمایت کنند. ما منتظر سقوط بت آمریکایی و صهیونیستی و همچنین پایان پیر سالخورده جو بایدن هستیم. جهاد علیه دشمن صهیونیستی عزت و شرافت است. ننگ بر برخی حکام عرب که از مسئله فلسطین حمایت نمی‌کنند. ما آماده هستیم از طریق سوریه یا مصر به نوار غزه که اکنون محاصره شده، آب برسانیم.

- آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی مصر گزارش داد که کشورش اقدام به تقویت نیروهای خود را در مرز با نوار غزه کرده است.

- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: قطعا به غیرنظامیان باید از پیش هشدار داده شود. باید به آن‌ها درخصوص عملیات‌های نظامی آتی اطلاع‌رسانی شود تا بتوانند آنجا را ترک کنند اما ارائه هشدار مبنی بر جا به جایی بخش عظیمی از جمعیت باید واقع‌بینانه باشد. اینکه انتظار داشته باشید یک میلیون نفر در عرض 24 ساعت جا به جا شوند، غیر واقع‌بینانه است.

- فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه: جرایمی که اشغالگران در حق مردم فلسطین مرتکب شده‌اند، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. آمریکا و کشورهای اروپایی اجازه نمی‌دهند که غذا و دارو به مردم فلسطین برسد و اشغال‌گران نیز همانند نازی‌ها در جنگ جهانی دوم چندین بیمارستان را نابود کرده‌اند.

- »ایاد البزم» سخنگوی وزارت داخله نوار غزه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» گفت: شش روز است که ما در غزه نه آب داریم، نه برق و نه غذا و نه سوخت. اشغالگران اسرائیلی همچنان به تعقیب غیرنظامیان و کشتار آن‌ها ادامه می‌دهند. مردم غزه به سرزمین خود چنگ زده‌اند و علی‌رغم تهدیدات رژیم صهیونیستی آن را ترک نخواهند کرد.

- رجب طیب اردوغان: ما به همراه مصر به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می‌دهیم. ما از تمامی طرفین می‌خواهیم که ابتدا بر سر آتش‌بس و سپس بر سر صلح پایدار به توافق برسند. اقدامات برخی از کشورها به جای آنکه باعث آرام کردن مسائل شود، بنزین بر روی آتش می‌ریزد و بحران را بیشتر می‌کند.

- وزارت بهداشت فلسطین: در پی حملات اسرائیل به نوار غزه، ۱۷۹۹ نفر کشته و ۶۳۸۸ نفر زخمی شده‌اند. آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری نیز به ۴۴ نفر رسیده است.

- در پی اجبار ارتش رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان شمال نوار غزه به جنوب آن، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، مسوولان بهداشت غزه به آنها اطلاع دادند که انتقال بیماران بدحال از شمال نوار غزه غیر ممکن است‌. حال برخی از بیماران به شدت وخیم است و تنها شانس زنده ماندن آنها استفاده از دستگاه‌های کمکی مثل دستگاه تنفس مصنوعی است بنابراین انتقال این بیماران به منزله حکم اعدام است. درخواست از مسوولان بیمارستان‌ها برای انتقال این بیماران غیر انسانی است.

- سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی در نتیجه بمباران شدید رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته مجبور به ترک خانه‌های خود در نوار غزه شده‌اند.

- برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه: در کنار جنگ اوکراین ما در حال حاضر خطر سوم ژئوپلیتیکی داریم که خطر گسترش درگیری اسرائیل و فلسطینیان به کل منطقه است و این خطر یک خطر اساسی برای اقتصاد جهانی است و پیامدهای درگیری در خاورمیانه بر رشد و قیمت انرژی در جهان سنگین خواهد بود.

- دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به هرگونه جزئیات به خبرنگاران گفت: ما برای مرحله بعدی جنگ آماده می‌شویم. ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای اتفاقاتی است که در سراسر خاورمیانه رخ می‌دهد و ارتش در هر جایی که منافع اسرائیل وجود داشته باشد، اقدام خواهد کرد. ارتش اسرائیل می‌داند چگونه مستقل عمل کند، اما اهمیت هماهنگی برای بازدارندگی در خاورمیانه بسیار ارزشمند است.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون ۱۵۰۰ صهیونیست کشته شده و ۳۴۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. در مورد ورود زمینی ارتش این رژیم به غزه در سطح سیاسی اختلاف نظر وجود دارد. پیش رفتن به سوی جنگ همه جانبه در غزه می‌تواند منجر به تغییر دراماتیک توازن قدرت در خاورمیانه به زیان تل آویو شود.

- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسلمانان حامی مقاومت هستند و ما با همه وجود از مقاومت حمایت می‌کنیم، گفت: فلسطین به تنهایی و بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک شکست‌بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند.

 - وزارت امور داخلی جنبش حماس در غزه اعلام کرد: ضرب الاجل رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان نوار غزه به مناطق جنوبی، با هدف جنگ روانی انجام می شود و از مردم می خواهیم به آن توجه نکنند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها