۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۲
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (785)

رسانه های داخلی

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش نوبخت و مطهری نسبت به تحولات فلسطین

- محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و معاون رئیس‌جمهور پیشین در گفت‌وگو با «شرق» گفت: عملیات بزرگ و غافلگیرکننده برادران فلسطینی، بی‌سابقه بوده و در تاریخ منازعات دو کشور منحصربه‌فرد است و قطعاً نقطه عطف مهمی است. اگر به تعداد جان‌باختگان ارتش اسرائیل نیز بنگریم، آمار بی‌سابقه است و نشان از شکست اطلاعاتی و نظامی اسرائیل دارد. توصیه می‌شود کارگزاران و مقامات رسمی کشور، اهل سیاست، اندیشمندان، دانشگاهیان، فرهنگیان و همه افراد سرشناس که دارای تریبون‌اند و صحبت آنها می‌تواند دستاویزی برای پیشبرد پروژه شوم ایران‌هراسی باشد، از هرگونه اظهارنظر و موضع‌گیری هیجانی که پایه‌گذار القای نقش مستقیم ایران در این عملیات جهادی کاملاً فلسطینی باشد، جداً اجتناب کنند؛ زیرا هرگونه موضع‌گیری غیرمسئولانه می‌تواند نوعی ایجاد خطر برای منافع و مصالح ملی کشور و مخاطراتی اساسی در آینده نه‌چندان دور تلقی شود.

- علی مطهری در گفت و گو با جماران گفت: من معتقدم که اگر اسرائیل بخواهد حمله زمینی کند و دست به نسل‌کشی بزند، نیروهای متحد ایران باید اعلام کنند که نیروهای خود را وارد عمل خواهند کرد؛ نیروهای حزب‌الله لبنان و سوریه وارد خواهند شد و باید قدرت بازدارندگی داشته باشند. نمی‌شود ما بی‌تفاوت باشیم تا حمله شروع شود، سرزمین را از مردم غزه خالی کنند و به دنبال نابودی حماس باشند. اینجاست که حتماً وظیفه داریم تا اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده و امکاناتی فراهم شده است، به کار بیاید. قاعدتاً چنین تصمیماتی وجود دارد، سفر آقای امیرعبداللهیان به عراق و لبنان نشان می‌داد که هماهنگی ایجاد می‌شود و آقای امیرعبداللهیان اشاره کردند که اگر بنا باشد به غزه حمله زمینی صورت بگیرد، سایر جبهه‌های مقاومت هم فعال خواهند شد. مخصوصاً وقتی که آمریکا و انگلیس محکم پشت اسرائیل ایستاده‌اند، ما و سایر کشورهای اسلامی نیز وظیفه سنگینی داریم.

واکنش تندکریمی اصفهانی به فعالیت های احمدی نژاد

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل حزب جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: بارها گفته‌ام خطر آقای احمدی‌نژاد با سبک و سیاقی که دارد، به مراتب از مسأله بنی صدر که آن جنایت را کرد، سنگین‌تر است، ولی نمی‌دانم چرا نظام تعلل می‌کند و چرا دستگاه نظام با او برخورد نمی‌کند. زمان مهار کردن احمدی نژاد رسیده است. خطر احمدی نژاد برای نظام از خطر بنی صدر هم بیشتر است. ایشان امروز اینور و اونور دنیا دلار خرج می‌کند،آیا جایی نشسته اند بررسی کنند که این دلارها از کجا می‌آید؟ آیا به خیانت‌ها که در آن مقطع توسط این دو نفری که به اقرار احمدی نژاد یک روح هستند در دو بدن و ایشان شریک آنهاست رسیدگی شده است؟ آیا توانستند این مسائل مالی را رسیدگی و جمع و جور کنند؟ از نظر اعتقادی هم احمدی نژاد نسبت به ولایت چه حرف هایی زد و در رابطه با نظام همه افراد را زیر سوال برد و باید با او برخورد شود. احمدی نژاد فکر کرد با قهر می تواند نظام و کشور را به آشوب بکشد. دادگاه احمدی نژاد باید علنی باشد.

تجمع دانشجویان در فرودگاه مهرآباد برای اعزام به غزه

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاههای تهران با حضور در فرودگاه مهرآباد ضمن درخواست برای اعزام به غزه و جبهه های مقاومت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه را محکوم کردند. دانشجویان در این تجمع که ساعاتی طول کشید با در دست داشتن پرچم فلسطین و دست نوشته هایی با سر دادن شعارهایی ضمن اعلام همبستگی با گروه‌های مقاومت و آمادگی برای آزادسازی قدس شریف، بر حمایت همه‌جانبه از محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند./ خبر آنلاین

اطمینان معاون رئیسی درباره کاهش مهاجرت نخبگان

روح الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در رابطه با موضوع مهاجرت نخبگان از کشور به  فارس گفت: در اتفاقات سال گذشته دشمن برای تخریب چهره کشور سنگ‌تمام گذاشت و همین مسئله هم موجب شد تا برخی دچار اشتباه محاسباتی شوند. همین تلاش‌ها و ناآرامی‌های که از سوی دشمن ایجاد می شود در بحث احساس آدم ها و همچنین خروج نخبگان تاثیر موضعی می‌گذرد ولی مطمئن باشید روندی که از سال گذشته ایجاد شده بود با توجه به ناکامی دشمن، کاهش پیدا خواهد کرد. امسال دیدید آتش آنها کاملاً خوابیده بود چون هیچ در چنته نداشتند.. همشهری

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها