۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۳
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (786)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- رئیس‌جمهور آمریکا: به اسرائیل قول می‌دهم که آمریکا همه چیز لازم را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. موضوع حل مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس اصل و ابتکار دو دولتی در حال حاضر در دستور کار واشنگتن نیست. اگر اسرائیل دوباره نوار غزه را اشغال کند، مرتکب اشتباه خواهد شد. ورود ارتش اسرائیل به غزه و از بین بردن حماس یک الزام ضروری است.

- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد که واشنگتن این مساله را رد نمی‌کند که ایران ممکن است به نوعی به صورت مستقیم در جنگ حماس و اسرائیل ورود کند.

- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا: هدف از ورود ناوهای هواپیمابر بازدارندگی است نه حمله!

- نخستین نشست کابینه جنگی جدیدی که در ائتلاف با نیروهای اپوزیسیون تشکیل شده، برگزار شد. محل این نشست، مقر اصلی ارتش اسرائیل در تل‌آویو بوده است. جلسه کابینه جنگی با یک دقیقه سکوت به یاد ۱۳۰۰ اسرائیلی کشته شده در حمله حماس آغاز شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در این جلسه گفت همه وزیران "۲۴ ساعته و در یک جبهه متحد" کار می‌کنند. حماس فکر می‌کرد که ما نابود خواهیم شد. اما ما حماس را نابود خواهیم کرد.

- هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل: مسئولیت ما اکنون این است که وارد غزه شویم، به مکان هایی برویم که حماس در حال آماده سازی، اقدام، برنامه ریزی، راه اندازی است. همه جا به آنها حمله کنید، هر فرمانده، هر عامل، زیرساخت ها را نابود کنید.

- سران اتحادیه اروپا بیانیه مشترکی درباره درگيری در خاورمیانه به تصویب رساندند که مورد توافق تمامی ۲۷ کشور قرار گرفت. آنها بدون در نظر گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی، عملیات مقاومت برای دفاع از مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار آزادی اسرای صهیونیست شدند. اروپا بار دیگر بر حق دفاع رژیم صهیونیستی تاکید و بر لزوم حمایت از همه غیرنظامیان طبق قوانین بین‌المللی اشاره کرد.

- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: سیاست‌ها و اقدامات حماس مردم فلسطین را نمایندگی نمی‌کند و این سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیمات سازمان آزادیبخش فلسطینی است که نماینده مشروع و یگانه فلسطینیان است.

- وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا: بنیامین نتانیاهو باید به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود. مردم غزه با حمایت اروپا و آمریکا در معرض نسل‌کشی قرار گرفته‌اند.

- ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های قدس خطاب به صهیونیست‌ها: نظامیان صهیونیست در صورت ورود به غزه با جهنم روبرو خواهند شد.

- حزب‌الله لبنان: شلیک موشک به سمت فلسطین اشغالی و هدف قرار دادن صهیونیست‌ها در شهرک شتولای اشغالی در واکنش به شهادت خبرنگاران و غیرنظامیان لبنان بود.

- یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هراس از ورود گروه‌های مقاومت از شمال سرزمین‌های اشغالی به جنگ با اسرائیل، گفت که تل‌آویو هیچ علاقه‌ای به شروع جنگ در جبهه شمال ندارد. وی همچنین افزود که اگر حزب‌الله لبنان خویشتنداری کند، اسرائیل به وضعیت موجود در مرز همانطور که در حال حاضر است، احترام می‌گذارد.

- هاآرتص به نقل از فرمانده نیروی هوایی اسرائیل: ما برای هر گونه تشدید احتمالی در منطقه شمالی با وجود تمرکز بر جنوب آماده هستیم.

- واشنگتن پست: حزب الله حدود ١۵٠٠٠٠ موشک از جمله موشک های هدایت‌شونده دقیق (که می توانند به کل اسرائیل حمله کنند)، هزاران جنگجوی سرسخت جنگی  که در نبردهای ۱۲ ساله سوریه شرکت کرده اند و انواع مختلفی از پهپادهای نظامی در اختیار دارد.

- بنابر اعلام منابع آگاه اطلاعاتی منطقه، ارتش آمریکا به فرماندهی سنتکام دستور داده، نسبت به انتقال بمب‌های GBU از انبار پایگاه‌هایش مستقر در کشورهای منطقه، برای تجهیز ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند. سنتکام در وهلۀ اول نسبت به انتقال این بمب‌های خطرناک از مبدا پایگاه مستقر در امارات اقدام و سپس در مرحلۀ بعد از انبارهایش در پایگاه‌های دیگر کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد.

 - دفتر امور انسانی سازمان ملل در نوار غزه : سوخت ذخیره در همه بیمارستان‌های نوار غزه فقط برای یک روز کفایت می‌کند و در صورت اتمام این مقدار، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

- وزارت امور داخلی فلسطین در غزه اعلام کرد به دلیل ادامه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، بسیاری از پیکرهای شهدا و همچنین افرادی که زنده هستند هنوز در زیر آوارها باقی مانده‌اند.

- وزارت بهداشت نوار غزه  اعلام کرد که ۲۶۷۰ نفر تاکنون در حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۹۶۰۰ تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.

- وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی: تعداد مجروحان از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» ۳۷۱۵ نفر و تعداد کشته‌ها ۱۵۰۰ نفر اعلام شده است. تعداد مجروحان انتقال یافته به بیمارستان‌ها تاکنون به ۳۷۱۵ نفر رسیده که حال ۹۹۶ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

- حملات راکتی گسترده گروه‌های مقاومت به شهر اشغالی عسقلان و دیگر شهرک‌ها در پاسخ به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی هم از حمله جنگنده‌هایش به جنوب لبنان خبر داد و افزود دوربین‌های نصب شده در دیوار مرزی هدف تیراندازی قرار گرفته است. خکچنین جنگنده‌های رژيم صهیونیستی ساختمان وزارت کشور فلسطین در غزه را بمباران کردند. الجزیره هم گزارش داد که حزب‌الله به پنج موضع نظامیان اسرائیلی در طول نوار مرزی با سلاح‌های سنگین حمله کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها