۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۷
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (788)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات فلسطین

- وزیر امور خارجه ایران: زمان برای این پیام‌های آمریکا رو به پایان است. من هشدار می‌دهم تا دیر نشده به جای ارسال پیام‌های ریاکانه کشتار کودکان و زنان را متوقف کنید. ما به نیروهای مقاومت در منطقه دستور نمی‌دهیم آنها خود تصمیم می‌گیرند. هیچ طرفی نمی‌تواند نسبت به تداوم این وضعیت بی‌تفاوت باشد. امروز اگر از غزه دفاع نکنیم باید از شهرهای خود دفاع کنیم. اتفاقی که رخ داده یک زلزله در رژیم صهیونیستی بوده است.  آمریکایی‌ها نمی‌توانند مدام پیام بدهند که خواهان گسترش جنگ نیستیم اما تمام‌قد در کنار صهیونیست‌ها بایستند.

- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد. ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری بین اسرائیل و حماس باشد، مشاهده نکردیم.

- دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، با تکرار لفاظی‌های همیشگی، ایران را متهم کرد که دستور حملات حزب‌الله در مرز لبنان را صادر کرده است.

- رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو: در حال حاضر هیچ توافقی در مورد آتش‌بس یا ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه در ازای اخراج خارجی‌ها وجود ندارد.

- دو مقام آگاه صهیونیستی به آکسیوس گفتند که بلینکن از نتانیاهو خواسته تا اجازه کمک بشردوستانه به غزه را دهد تا بتواند حمایت بین‌المللی از عملیات اسرائیلی برای نابودی حماس را دریافت کند.

- چند منبع مطلع در سرزمین‌های اشغالی به خبرنگاران تسنیم در غزه اطلاع دادند که با توجه به بهم ریختگی ذهنی و‌ روانی اکثر فرماندهان نظامی اسرائیلی، برخی فرماندهان آمریکایی هدایت «بعضی از عملیات‌های آنان» را از ابتدای حملات صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در غزه به عهده گرفته‌اند و در کنار فرماندهان نظامی اسرائیل حضور دارند. به گفته این منابع، برخی از این فرماندهان آمریکایی مشارکت‌کننده در حملات اسرائیلی‌ها، همزمان به آنان‌ توصیه می‌کنند که از ورود زمینی به غزه خودداری کنند چراکه احتمال ضربه سنگین‌تر بسیار بالاست و این معرکه، ریسک درستی محسوب نمی‌شود.

- رئیس سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی: یک شکست اطلاعاتی باعث وقوع جنگ روز شنبه (۷ اکتبر) شد و من مسئولیت شخصی و سازمانی آن را به عهده می‌گیرم اما در حال حاضر وقت مناسبی برای انجام تحقیقات نیست.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خطاب به وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد درحال حاضر خبری از آتش‌بس حتی به دلیل بشر دوستانه در غزه نخواهد بود. در مقابل بلینکن به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مجددا حمایت علنی و بی قید و شرط دولت آمریکا از امنیت اسرائیل را تکرار کرد.

- نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اگر در دوره نخست وزیری‌ام چنین اتفاقی رخ می‌داد استعفا می‌کردم و اگر نتانیاهو هم در ساختار کابینه‌ای طبیعی بود این کار را باید می‌کرد. امکان از بین بردن حماس وجود ندارد، این کار به طور کامل امکان‌پذیر نیست چون حماس یک‌ ‌ایدئولوژی است و در رؤیا، قلب و عقل مردم قرار دارد.

- نخست‌وزیر اسرائیل برای سرکشی به نظامیان صهیونیست، اخیراً دیداری با آن‌ها داشته است. در این دیدار تیم امنیت نتانیاهو مجبور شده است تفنگ بی‌خشاب به دست سربازان در حال جنگ دهد تا مبادا کسی او را ترور کند!

- معاون وزیر خارجه روسیه: درگیری میان اسرائیل و فلسطین در حال شدت گرفتن است و این خطر وجود دارد که این درگیری از کنترل خارج شود. اقدامات رژیم صهیونیستی خودکامانه است؛ آمریکا مسئول این بحران است.

- رئیس‌جمهور کلمبیا قطع روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت ما از کشتار و نسل‌کشی در غزه دفاع نمی‌کنیم. خبرگزاری کلمبیا خبر داد که وزیر خارجه این کشور از سفیر رژیم صهیونیستی خواسته به‌دلیل جنگ این رژیم علیه غزه، این کشور را ترک کند.

- رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین: اسرای اسرائیلی شامل افسران عالی رتبه از بخش غزه می‌شوند. ۶ هزار زن و مرد فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی هستند که می‌خواهیم در ازای اسرای اسرائیلی آنها را تبادل کنیم.

- سخنگوی القسام: تاکنون ۲۲ اسیر اسرائیلی به دلیل حملات هوایی مستمر علیه غزه کشته شده‌اند.

-  صلیب سرخ: وضعیت انسانی در غزه غیرقابل تحمل است و  پذیرفتنی نیست که غیرنظامیان بهای خشونت را بپردازند. کمک‌های بشردوستانه آماده است تا به محض اجازه به غزه برسد. رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه، موضوع مرگ یا زندگی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها