۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (789)

رسانه های داخلی

۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش های داخلی به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه

- رئیس جمهور: شعلۀ آتش بمب‌های آمریکایی- صهیونیستی که امشب در بیمارستان ‎المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد، به‌زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست.

- قالیباف: بی‌رحم‌ترین جنایتکاران تاریخ از آنچه صهیونیست‌های قاتل امشب در حق مردم مظلوم در بیمارستان معمدانی غزه روا داشتند، پرهیز می‌کردند. این شیاطین غاصب مایه ننگ انسانیت‌اند. امشب خداوند روی زشت آنها را به دست خودشان برای جهانیان برملا کرد. جهنم در انتظار آنهاست.

- سخنگوی وزارت خارجه: حملۀ صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه جنایت جنگی وحشیانه و نسل‌کشی است. بی‌شک خون شهدای مظلوم این حادثه، عزم ملت مقاوم و مجاهد فلسطین را در ایستادگی برای آزادی سرزمین‌شان از لوث وجود اشغالگران جزم‌تر خواهد کرد.

- معاون سیاسی وزیر امور خارجه: وضعیتی که امروز در فلسطین اشغالی حاکم است، هم مصداق آشکار ناامن سازی منطقه ای و بین المللی و هم نمود روشن جنایت و نسل کشی است. مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری و نقض فاحش و مستمر حقوق بشر فلسطینی‌ها و هتک حرمت مقدسات جهان اسلام از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی، به معنی واقعی کلمه «دفاع مشروع و قانونی» آن‌ها در برابر ظلم و تجاوز و تعدی است. نمی‌توان اجازه داد رژیم اشغالگر با برخورداری از حمایت همه‌جانبه غرب درصدد تغییر دموگرافی فلسطین و نسل‌کشی باشد و همزمان انتظار داشته باشد دیگران تماشاچی بوده و چنین جنایاتی را نادیده بگیرند. صهیونیست‌ها بدانند مردم مسلمان منطقه و آزادگان جهان چنین ظلم و ستم آشکاری را تحمل نخواهند کرد.

- نمایندۀ حماس در ایران: مدیر بیمارستان معمدانی با صلیب سرخ تماس گرفته و صلیب سرخ توضیح داده اسرائیلی‌ها به ما گفتند بیمارستان را بمباران نمی‌کنند. بعد از این تضمین، مردم به سمت این بیمارستان رفتند اما نتیجه چه شد؟ تمام این بیمارستان را با بی‌رحمی تمام بمباران کردند. چند روز پیش هم رژیم موقت صهیونیستی در اطلاعیه‌ای به مردم شمال غزه اعلام کرد که خانه‌های خود را ترک کرده و در امنیت کامل به جنوب غزه بروند تا در حملۀ موشکی آسیبی نبیند و بعد کاروان آن‌ها را که راهی جنوب غزه بود در میانۀ راه بمباران و ۷۰ نفر را شهید کرد.

-  سیدحسن خمینی: آنچه در غزه واقع شد، مرگ انسانیت در روح و ضمیر کسانی است که به سبب منافع خود در کنار رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته‌اند. جنایت بیمارستان المعمدانی اگر نتواند وجدان به خواب رفته حاکمان آمریکا و اروپا و رسانه های آنها را بیدار کند، دیگر باید ایشان را «مردگان عالم انسانیت» نامید. این فاجعه نشان داد که با سردمداران این رژیم و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی توان سخن گفت. کشتن کودکان و زنان بی دفاعی که به بیمارستانی پناه برده بودند، مطابق کدام منطق انسانی جایز است؟ بمباران غیرنظامیان با کدام ملاک و معیار قابل توجیه است؟ اما واقعا نمی دانم آیا می توان امیدوار بود که این حادثه تلخ وجدان‌های خواب گرفته‌ای را بیدار کند؟

- وزیر بهداشت: در پی فاجعه تروریستی رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، جمهوری اسلامی ایران کاملا آماده است که کادر سلامت را داوطلبانه عازم غزه کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها