۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۲
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

اهداف نهان امریکا برای مهاجرت غیرنظامیان غزه

پس از عملیات طوفان الاقصی و پیروزی بزرگ مقاومت، مقامات نظامی امریکا از همان ابتدا درکنار فرماندهان رژیم جعلی اسرائیل شریک جنایت جنگی بودند و در حال حاضر نیز در پوشش حقوق بشر به دنبال تخریب کامل خانه های غزه بر سر ساکنانش هستند تا بتوانند راهبرد نابودی کامل غزه را محقق کنند.
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

عملیات طوفان الاقصی تمام پنبه های امریکا درخصوص عادی سازی و ایجاد رابطه عادی سازی بین اعراب و رژیم صهیونیستی را نابود ساخت چرا که امریکایی‌ها در سیاستگذاری های کلان خویش در نظر داشتند تا به تدریج تنش میان اعراب و رژیم اشغالگر قدس را کاهش دهند و به نظر می‌رسد بعد از این عملیات پیروزمندانه امریکایی ها به دنبال سیاست مصون سازی رژیم صهیونیستی هستند و در حال حاضر حفظ اساس رژیم صهیونیستی برای واشنگتن اولویت شماره یک محسوب می‌شود.

این عملیات بزرگ فشار روانی بی سابقه ای را به فرماندهان اسرائیلی وارد کرده است که آنها قادر به تصمیم گیری درست نیستند، بنابراین فرماندهان ارشد غربی ها بویژه امریکایی ها از همان ابتدای عملیات رژیم صهیونیستی درکنار نظامیان این رژیم جعلی کودک کُش حضور داشتند و در حال حاضر نیز بر اساس گزارش منابع مختلف فرماندهان امریکایی مشارکت کننده در این حملات و جنایت های جنگی به اسرائیلی ها توصیه می کنند از ورود زمینی به غزه خودداری کنند چرا که احتمال ضربه سنگین تر بسیار بالاست و ورود نبرد زمینی بسیار پُر خطر است، به عبارت شفاف تر واشنگتن و تل آویو با همدستی یکدیگر به دنبال تاکتیک زمین سوخته و در نتیجه کوچاندن یا مهاجرت اجباری اهالی غزه به سایر کشورهای عربی ازجمله عربستان و مصر هستند.

سفرهای آنتونی بلیکن وزیر خارجه امریکا نیز در همین راستا بوده و او مذاکرات فشرده اما گسترده ای با مقامات امنیتی وسیاسی منطقه داشته است تا آنان را به پذیرش شهروندان غزه متقاعد کند و دلیل این امر را تصمیم رژیم صهیونیستی با خاک یکسان کردن  غزه اعلام کرده است. بلیکن تهدید کرده است که در صورت مخالفت و عدم پذیرش مردم غزه خسارات آتی گسترده انسانی با حمله گسترده اسرائیل متوجه آنان است.

پس از عملیات طوفان الاقصی و پیروزی بزرگ مقاومت، مقامات نظامی امریکا از همان ابتدا درکنار فرماندهان رژیم جعلی اسرائیل شریک جنایت جنگی بودند و در حال حاضر نیز در پوشش حقوق بشر به دنبال تخریب کامل خانه های غزه بر سر ساکنانش هستند تا بتوانند راهبرد نابودی کامل غزه را محقق کنند. برای اجرایی کردن این هدف جنبش حماس و مقاومت را بهانه قرار داده تا بتواند در مذاکرات با مقامات امنیتی و سیاسی کشورهای عربی از کارت بازی غیر نظامیان به اهداف شوم خود دست یابد. از طرفی رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به تهدید غزه، به آنها گوشزد نمود که مهاجرتی در کار نیست و ما در سرزمینمان باقی می مانیم و در برابر توطئه های صهیونیستی امریکایی می ایستیم و با پایداریمان و حمایت عربی اسلامی این توطئه ها را خنثی خواهیم نمود.

نگاهی به تحولات این روزهای سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد آمریکا به صورت تمام قد برای کشتار مردم فلسطین وارد عمل شده است و نقش پررنگی در حملات صهیونیست‌ها به غزه ایفا می‌کند، خبری که پنتاگون ارتباط مستقیم آن را با درگیری‌های تازه میان نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی تکذیب می‌کند اما هدف از این اقدام وزارت دفاع آمریکا همزمان با عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی، بر کسی پوشیده نیست. فلسطینیان در نوار غزه درگیر یک بحران انسانی حاد بوده و از نبود برق و کمبود آب، مواد غذایی، سوخت و دارو رنج می‌برند. در عین حال، واشنگتن هر روز حمایت خود را از صهیونیست‌ها بیشتر می‌کند. آمریکا تا کنون نزدیک به ۲۶۰ میلیارد دلار حمایت نظامی و اقتصادی از رژیم صهیونیستی به عمل آورده و این صهیونیست‌های جنایتکار را در صدر فهرست دریافت‌کنندگان حمایت مالی آمریکا قرار می‌دهد. بنابراین با این حجم حمایت نظامی، دیپلماتیک و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی می‌توان گفت که عملاً تصمیم‌گیرنده اصلی در این جنگ واشنگتن است و تل‌آویو تنها نقش یک سرباز گوش‌به‌فرمان را اجرا می‌کند. بدون کمک‌های همه‌جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی نه توان آغاز این درگیری را داشت و نه ظرفیت ادامه دادن آن را؛ پس بی‌راه نیست اگر ایالات متحده را مسئول مستقیم خون‌هایی بدانیم که این روزها از مردم بی‌گناه غزه ریخته شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها