۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۵
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای توجیه جنایات رژیم صهیونیستی

که امریکایی ها فرماندهی جنگ غزه را برعهده داشته و با رفتار دوگانه و سفرای حقوق بشر از قاتل حمایت صددرصد میکند و پیشنهاد اخیر طرح قطعنامه شورای امنیت توسط امریکایی ها نیز دور از انتظار نبود.
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل گفتند که نمایندگی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع کرده که ضمن محکوم کردن حماس، هیچ آتش‌بسی برای نوار غزه نمی‌خواهد. در متن این پیش نویس قطعنامه امریکا حق رژیم موقت صهیونیستی برای حمله به نوار غزه را قانونی دانسته و خواستار آزادی اسرای صهیونیست توسط حماس می‌شود. آمریکا در حالی این قطعنامه ضدانسانی را پیشنهاد داده که خود طی روزهای گذشته مانع تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه برای ملزم کردن رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به توقف حملات به غزه شده بود و طرح قطعنامه شورای امنیت برای برقرای آتش بس انسانی در غزه را وتو کرد. که هدف از طرح این قطعنامه صرفاً تضمین ورود کمک های بشر دوستان به غزه پس از محاصره کامل و قطع آب و برق و دارو بود.

با توجه اقدامات صورت گرفته روشن است که گرداننده اصلی جنگ غزه امریکایی ها هستند و این کشور در قبال جنایات علیه شهروندان مظلوم و بی پناه غزه مسئول است؛ امریکایی ها قاتل 3500 انسان که اغلب آنها غیر نظامی به ویژه زن و کودک هستند که در این جنایت بزرگ فقط در یک روز (یازدهم) 700 فلسطینی به شهادت رسانده است. همچنین جنایت های مرتکب شده با کمکهای نظامی امریکا اعم از مهمات ، ناو هواپیمابر و هزار نیروی نظامی و ... برای کمک به وحشی گری و کوچاندن اهالی غزه بوده که با طرح پیش‌نویس قطعنامه‌ اخیر، رژیم صهیونیستی را گستاخ تر از قبل کرده است و  از طرفی عدم اجازه ورود آب، غذا و دارو به غزه نشانه و دلیل مهمی از طراحی نقشه خطرناک واشنگتن برای مساله فلسطین است.

این کشور طرحی را پیشنهاد می دهد که در آن ضمن حملات گسترده تر از کمک های بشر دوستانه به مردم بی پناه غزه جلوگیری شود. پس از حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی که همه محافل و سازمان های بین المللی و منطقه ای درخصوص این فاجعه کشتار انسانی ابراز تاسف کردند و هشدار دادند اما غربی ها دروغ های خفت باری را رسانه ای و پیشنهادات قطعنامه دال بر حملات سنگین تر به غزه به دنبال اجرای نقشه شوم کوچ اجباری اهالی غزه هستند.

پس پیروزی عملیات طوفان الاقصی؛ امریکایی ها تا جایی که میخواهند عملیات های هجوم را طراحی کنند و رژیم صهیونیستی به عنوان سرباز گوش به فرمان آنها هم هرچه که میخواهد جنایت را عملیاتی می کند. اما سئوال این است که این عملیات های وحشیانه فرجامی را داراست یا خیر؟

برای دریافت پاسخ باید به تاریخ مراجعه نمود و به طور مشخص تر سال 2006 ، زمان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان که امریکا همه دعوت ها برای توقف حمله به لبنان را وتو کرده و دقیقاً همین رفتار امروز را شورای امنیت انجام داد. در آن زمان به جهانیان اعلام کردند که جنگ لبنان مقدمه تولد خاورمیانه جدید است، خاورمیانه ای که اسرائیل قدرت مطلق آن خواهد بود... اما جبهه مقاومت این نقشه شوم را نقش بر آب کرد و باعث شد که امریکا و اسرائیل به آتش بس متوسل شوند؛ امروز نیز دقیقا همان سرنوشت در انتظار امریکا و رژیم صهیونیستی است و تاریخ در حال تکرار شدن است.

اینگونه اقدامات وقاهت بار باعث شده است که بسیاری از سران کشورها از جمله چین و روسیه دچار شوک شوند به طوری که «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل این مدل رفتار باور نکردنی ارزیایی نمود. بیش از این هم امریکا، طرح روسیه برای برقراری آتش بس انسانی و ارسال کمک های بشر دوستانه را به غزه وتو کرده بود؛ فقط به این بهانه که در این طرح ، جنبش اسلامی حماس محکوم نشده است.

طرح قطعنامه پیشنهادی اخیر به دلیل غیر انسانی بودن موجب نارضایتی عمیق و حتی نافرمانی در نهادهای دولتی امریکا ازجمله وزارت خارجه امریکا شده است چرا که اکثریت مردم جهان دروغ پردازی امریکا را یک سناریو از پیش طراحی شده می دانند. رسانه های غربی رژیم صهیونیستی جلاد را قربانی و قربانی را جلاد معرفی میکنند در صورتی که واقیعت میدانی برای جهانیان روشن است.این نارضایتی عمیق در دستگاه های دولتی غرب نشان میدهد که بایدن ونتانیاهو در یک وضعیت وخیم گرفتار شده اند، هرچند وحشیگری رژیم صهیونیستی را با عنوان پاسخ تلافی جویانه علیه حماس بیان می کنند.

البته جنایات اخیر رژیم صهیونیستی از وحشیگری فراتر رفته است چرا که واشنگتن درخواست آتش بس را وتو کرده و پیشنهاد قطعنامه اخیر را صادر نموده است و از سوی دیگر همچنان محموله های اسلحه و مهمات برای رژیم کودک کُش می فرستد و باوجود انزجار افکار عمومی جهان از جنایات صهیونیستها، امریکا با چراغ سبز و حمایت علنی تمام تلاش خویش را برای عوض کردن جای مظلوم و جلاد بکار می‌بندند که بیانگر نگاه نژاد پرستانه و خوی وحشی غربی ها و رژیم آپارتاید صهیونیستی است.

همه این موارد بیانگر این است که امریکایی ها فرماندهی جنگ غزه را برعهده داشته و با رفتار دوگانه و سفرای حقوق بشر از قاتل حمایت صددرصد میکند و پیشنهاد اخیر طرح قطعنامه شورای امنیت توسط امریکایی ها نیز دور از انتظار نبود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها