۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۸
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

طرح نهان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای غزه

۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
نویسنده : محمدرضا فرهادی تحلیل گر ارشد مسائل منطقه

اخیراً آمریکایی ها در طرحی پیشنهادی اعلام کردند که یک کریدور به اصطلاح بشردوستانه! برای خروج غیرنظامیان از مناطق جنوبی غزه ارائه داده اند که این امر توسط صهیونیست ها ابتدا پذیرفته شد و بعد به بمباران این منطقه پرداختند. در بحث احداث این منطقه خروج و دلایل تمرکز آمریکا بر این بحث نکاتی قابل ذکر است: 1. اولین بحثی که آمریکایی ها مطرح کردند بحث کوچ اجباری شهروندان شمال غزه به مناطق جنوبی و سپس از آنجا به خارج از غزه بود که مدلی شبیه بحث آوارگان 1948 قصد داشتند اجرا کنند.

2. آمریکایی ها در طراحی مشترک با صهیونیست ها به دنبال آن هستند که مناطق شمالی غزه را خالی از سکنه کنند. این امر به دو دلیل است: اول؛ شرایط حملات زمینی را برای خود فراهم کنند و دوم؛ مناطقی را که گردان های قسام از آنجا اقدام به شلیک موشک می کنند راحت تر مورد هدف قرار دهند. زیرا آمریکایی ها مطرح کرده اند که بیشتر حملات موشکی مقاومت از نوار شمالی غزه صورت می گیرد.

3. آمریکایی ها اذعان کرده اند که بیشتر اسرای اسرائیلی و آمریکایی در مناطق شمالی غزه هستند و خالی بودن این منطقه از سکنه امکان عملیات زمینی و آزادسازی شهرک نشینان را فراهم خواهد کرد. زیرا یکی از طرح های آمریکا شرکت برخی نیروهای عملیات ویژه این کشور و همراهی با اسرائیلی ها در جهت آزادسازی شهرک نشینان است. 4. درصورت وقوع این اقدام و کوچاندن مردم اجباری غزه براساس مدل سال 1948 که ساکنان این مناطق را آوراه کنند، اصهیونیست ها به همرا آمریکایی ها باید منتظر اقدامات بعدی از سوی گروه های مقاومت باشند. زیرا در این صورت دیگر جنگ به غزه محدود نخواهد شد و جبهه های دیگر فعال خواهند شد. اکنون صهیونیست ها برحسب این مورد که دیگر جبهه ها فعال نیستند، قصد انجام حملات زمینی را دارند. در صورت فعال شدن سایر جبهه ها، علناً اسرائیل درگیر خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها