۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۶
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (801)

رسانه های داخلی

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روحانی در انتخابات مجلس خبرگان به دنبال چیست؟

مشرق نوشت: اعتدالیون تحرکاتی را برای مجلس خبرگان رهبری آغاز کرده‌اند. اعتدالی‌ها در این زمینه و در گام نخست با تأکید بر ۳ ضلع اثرگذار در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری یعنی «جامعه مدرسین حوزه علمیه»، «جامعه روحانیت مبارز» و «یاران اعتدال» (لیست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) به برجسته‌سازی لیست «یاران اعتدال» و موفقیت آن در شکل‌دهی به جریان سوم در خبرگان رهبری پرداخته و تلاش می‌کنند تا بر ضرورت ادامه مدل کنشگری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری تأکید کنند. این طیف اما در گام دوم مسئله رد صلاحیت حسن خمینی در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری را برجسته ساخته و می‌کوشند تا این مسئله را به‌عنوان یک خبط و خطای غیرقابل موجه برجسته سازند. اعتدالی‌ها اما در گام سوم با طرح این سؤال که «آیا مسیری که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان شکل داده بود در ادامه امکان تداوم را خواهد داشت یا نه؟»، می‌کوشند تا از حسن روحانی به‌عنوان جانشینان هاشمی رفسنجانی سخن به میان بیاورند. این طیف اما در گام چهارم نیز بابیان اینکه در میان برخی تلاش‌ها برای شکل‌دهی به خیمه اعتدال‌گرایان در خبرگان، اخباری هم درباره تداوم پروژه خالص‌سازی در انتخابات مجلس خبرگان شنیده می‌شود، تأکید می‌کنند طیف‌های رادیکال اصولگرا که به دنبال ایده خالص‌سازی در انتخابات مجلس خبرگان هستند تاکنون نام آقایان کاظم صدیقی و احمد پناهیان به‌عنوان نامزدهای قطعی پایداری در تهران را مطرح کرده‌اند.

اعتراف آمریکا از اشتباه بودن خروج از برجام

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در جلسه استماع مجلس سنای این کشور گفت: فقط می‌توانم بگویم که خارج شدن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشتباه بزرگی بود. این توافق دست‌کم یکی از مشکلات ما، یعنی برنامه هسته‌ای ایران را حل می‌کرد/ ایسنا

واکنش بهادری جهرمی به بیانیه حزب اعتدال و توسعه

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه حزب اعتدال و توسعه در زمینه وضعیت اقتصادی کشور و دفاع از عملکرد دولت قبلی، تصریح کرد: طبیعی است که جریان‌های سیاسی خصوصا منتقدان دولت در ماه های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات این چنینی سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما به خوبی گواه نادرستی داده‌های ارائه شده توسط این افراد است. مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی در روز ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده‌اند. کسری بودجه، تورم 60 درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نخواهد رفت. مردم بهانه‌گیری‌های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده ها و حواله دادن امورات کشور به برجام و رفع تحریم و اف ای تی اف را فراموش نکرده اند. این‌ها همه بیانگر عملکرد نامطلوب متولیان وقت و منتقدان فعلی است.

پیشنهاد محسن رضایی برای تشکیل ارتش اسلامی

محسن رضایی در مصاحبه‌ با شبکه الجزیره با اشاره به اهداف شوم آمریکا گفت: مساله تنها غزه نیست بلکه آمریکا برای برگشت به غرب آسیا در حال بهانه جویی و سو استفاده از این مساله است؛ آن‌ها در عراق و سوریه تضعیف شده اند و احساس می‌کنند غرب آسیا را از دست خواهند داد و احتمالا از دو جبهه دیگر یعنی اوکراین و تایوان فاصله بگیرند. ما سعی می‌کنیم با کشورهای دوست و همسایه مانند عراق، سوریه، عربستان، قطر و مصر مشارکت کنیم و پیشنهاد من تشکیل ارتش اسلامی‎است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها