۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۷
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (802)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • درگیری‌ها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم رژیم صهیونیستی در تمامی خطوط شمال نوار غزه ادامه دارد. نیروهای اشغالگر اسرائیلی حملاتی را در غرب بیت لاهیا و با هدف پیشروی در محله التوام آغاز کردند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط گردان‌های القسام، رزمندگان مقاومت حملات ارتش اسرائیل را در این منطقه دفع کردند و سه جنگ‌افزار اسرائیلی نیز با استفاده از راکت‌های یاسین مورد هدف قرار گرفت. در محور بیت حانون وضعیت خطوط تغییری نکرده است و نیروهای اسرائیلی کنترل خطوط مرزی نوارد غزه در شمال بیت حانون و اطراف گذرگاه ایرز را دراختیار دارند. در محور جنوب شهر غزه و منطقه جحر الدیک، درگیری‌ها و نبردهای پراکنده میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی ادامه دارد. پس از پیشروی‌های اخیر رژیم صهیونیستی در این محور، دیروز پیشروی خاصی صورت نگرفت.
  • سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی تل‌آویو و عسقلان را در واکنش به کشتار غیرنظامیان بیگناه در نوار غزه راکت‌باران کرد. خبرنگار الجزیره: تل آویو مانند شهرک‌های پیرامونی غزه شده است، فقط دیروز چهار بار مورد حمله موشکی مقاومت قرار گرفته و این بیانگر میزان توانمندی گروه‌های فلسطینی است.
  • ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام: دشمن طی روزهای گذشته حملات زمینی را در چند محور در نوار غزه آغاز کرد. دشمن پس از اتخاذ سیاست زمین سوخته از راه زمینی حمله کرد و با بمباران زمینی، هوایی و دریایی خسارات زیادی به بار آورد. مجاهدان ما توانستند با نیروهای دشمن درگیر شوند و تاکنون ۲۲ خودروی نظامی را منهدم کنند. ما برای اولین بار تله‌های انفجاری را وارد این نبرد کردیم که از فاصله صفر در برابر تانک‌ها استفاده شد. رزمندگان ما تعداد زیادی از سربازان اشغالگر را کشته و یا زخمی کردند. نیروی دریایی گردان‌های القسام طی روزهای گذشته با استفاده از اژدر هدایت‌شونده از راه دور که برای اولین بار وارد خدمت شد، توانست تعدادی حملات را علیه اهداف دریایی در سواحل نوار غزه انجام دهد. هنوز چیزهای زیادی برای ارائه کردن داریم و غزه گورستان متجاوزان خواهد بود. به نتانیاهو مژده می‌دهیم که آن‌ها زانو خواهند زد و آینده سیاسی او پایان خواهد یافت.
  • خالد مشعل، در گفتگو با شبکه TRT ترکیه: مقاومت از لحاظ اطلاعاتی، میدانی و رسانه‌ای و در تمامی ابعاد در جنگ بر دشمن دست برتر را داشت. جنایات رژیم صهیونیستی به حدی شدید است که برخی از خانواده‌ها به طور کامل از بین رفته‌اند. مقاومت آماده ورود اشغالگران در تمامی محورهای نوار غزه است. رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در این رویارویی در حال انتقام گرفتن از مردم غیر نظامی و به ویژه کودکان و زنان است تا شاید از طریق ایجاد تفرقه بین مردم یک پیروزی برای خود دست و پا کند. دشمن هر شکست خود را با یک قتل عام علیه غیر نظامیان پاسخ داد، که آخرین آن کشتار جبالیا بود. اطمینان داریم که مقاومت در پایان به پیروزی خواهد رسید.
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نیروهای اسرائیلی هزینه سنگینی را در روز اخیر از درگیری‌های صورت گرفته متحمل شده‌اند و در جریان درگیری‌های صورت گرفته در غزه تلفات زیادی داده ایم.
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: درگیری در نوار غزه تن به تن در حال انجام است و در این درگیری تعدادی از نظامیان را از دست دادیم.
  • یکی از فرماندهان میدانی سرایا القدس:‌ اگر رهبران دشمن صهیونیست فقط شمار تلفات امروز خود را اعلام کنند کابینه نتانیاهو فورا سقوط می‌کند.
  • مشاور امنیتی نتانیاهو: روز بعد از حماس درس‌ هایی را که آموخته‌ایم علیه حزب‌الله به کار می‌بریم.
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: سربازان ما دارند شجاعانه در غزه مبارزه می‌کنند. درگیری‌های شدیدی در جریان است. این درگیری‌ها خطرناک هستند و باید بدانیم که هزینه در پی خواهند داشت، اما باید قوی باشیم.
  • عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله:سید عبدالملک الحوثی شخصا دستور پرتاب موشک به رژیم صهیونسیتی را صادر کرد.
  • یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن: تعداد زیادی موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد را به سمت اهداف مختلف دشمن صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب کردیم. تایید می‌کنیم که این عملیات سومین عملیات در حمایت از برادران مظلوممان در فلسطین است. تا توقف تجاوز رژیم اسرائیل به حملات دقیق تر با راکت و پهپاد ادامه می دهیم. موضع مردم یمن ما در قبال آرمان فلسطین ثابت و اصولی است و مردم فلسطین حق کامل دفاع از خود و استفاده از حقوق کامل خود را دارند.
  • یک منبع بلند پایه در حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو‌ با خبرنگار تسنیم در لبنان گفت که در روزهای اخیر پیام‌هایی از سوی آمریکا به حزب الله لبنان ارسال شده است. وی افزود آمریکایی‌ها و برخی هم‌پیمانانشان در پیام‌های جداگانه و متعدد از حزب الله خواسته‌اند از ورود به جنگ رژیم صهیونیستی با حماس پرهیز کند. این مقام بلند پایه حزب‌الله ادامه داد پاسخ حزب الله روشن بود که ما مستقل هستیم و به تکلیف عمل می‌کنیم؛ صریح گفتیم که تکلیف ما اکنون حضور در میدان است چه نظامی چه تشکیلاتی و چه اطلاعاتی. وی خاطرنشان کرد هر زمان لازم باشد غافلگیرانه عمل خواهیم کرد.
  • وزارت امور داخلی فلسطین در غزه شمار اولیه شهدا و زخمی های کشتار در اردوگاه جبالیا را ۴۰۰ نفر اعلام و تأکید کرد بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. رژیم صهیونیستی این منطقه را با شش بمب هر کدام به وزن یک تن بمباران کرده است که در نتیجه آن یک محله مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا به طور کامل ویران شده است.
  • عبدالباری عطوان روزنامه نگار: حزب الله و ایران به آمریکا اطلاع دادند که تا بامداد روز جمعه (قبل از سخنرانی سید نصرالله) مهلت دارند تا به تجاوز به غزه پایان دهند یا وارد جنگ مستقیم و آشکار با کل محور مقاومت شوند.
  • سخنگوی کاخ سفید: ما از نزدیک سخنرانی نصرالله را دنبال می‌کنیم. او می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید. اما پیام ما به او این است که درگیری در منطقه را گسترش ندهد.
  • همزمان با فرارسیدن یکصد و ششمین سالروز "بیانیه بالفور" به عنوان پیش زمینه اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست‌ها، نشریه بلومبرگ مدعی شد آمریکا و اسرائیل در حال بررسی سناریوی حضور نیروهای چندملیتی (انگلیسی، آمریکایی) برای اداره امور غزه در صورت پیروزی نظامی اسرائیل بر حماس و کنار زدن این جنبش از قدرت در نوار غزه هستند.
  • کمیسر پناهندگان سازمان ملل متحد: بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه که نیمی از آنها کودک هستند در جهنم روی زمین زندگی می‌کنند. امیدوارم بر اختلافات خود غلبه کنید و به آتش بسی دست یابید که مارپیچ مرگ را متوقف کند.
  • کریگ مخیبر، مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر نیویورک،
  • در اعتراض به نوع رویکرد این سازمان به وضعیت نوار غزه استعفا داد. او گفته است "یک نسل‌کشی در برابر چشمان ما در حال وقوع است".
  • البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله: اگر آمریکا یا «اسرائیل» علیه یمن مرتکب هرگونه حماقت شوند، گزینه های زیادی داریم.  باید روی محور مقاو مت و ملت‌های عرب حساب کنیم نه بر روی عربستان و امارات. برای شکستن محاصره یمن و حمایت از غزه با امارات و عربستان سعودی تماس گرفتیم، اما آن‌ها نپذیرفتند. هماهنگی همه جانبه بین رهبران محور مقاومت وجود دارد و من از مردم می‌خواهم بدون توجه به تصمیمی که گرفته می‌شود، برای رویارویی آماده شوند.
  • یونیسف: غزه به گورستان هزاران کودک تبدیل شده است.
  • رویترز: دولت بولیوی روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرد. نماینده بولیوی در سازمان ملل در توضیح اقدام کشور در قطع روابط با رژیم اسرائیل گفت که ما برای احترام به قانون بین‌الملل چنین تصمیمی را گرفته‌ایم و اسرائیل مسئول جنایت‌های ضدبشری بوده و باید مسئولان این جنایت محاکمه شوند.
  • شیلی و کلمبیا در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند.
  • روزنامه یدیعوت احارانوت اعلام کرد، مجلس سنای آمریکا با انتصاب جک لو ۶۸ ساله به عنوان سفیر ایالات متحده در اسرائیل موافقت کرد. به نوشته این رسانه عبری روند انتصاب لو با آغاز جنگ تسریع شده است، گرچه جمهوریخواهان به دلیل نقش لو در امضای توافقنامه برجام در سال ۲٠۱۵ و ریاست جمهوری باراک اوباما با انتصاب وی مخالفت می‌کردند.
  • وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای ضمن تایید سفر «آنتونی بلینکن» به فلسطین اشغالی در روز جمعه، گفت که او قرار است به کشورهای دیگر منطقه غرب آسیا نیز سفر داشته باشد.
  • تعدادی از اعضای مجلس سنای آمریکا نامه‌ای به «محمد بن عبدالرحمن» وزیر امور خارجه ارسال کرده تا از دوحه بخواهند از نفوذ خود برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه استفاده کنند.
  • بلومبرگ در خبری مدعی شد آمریکایی‌ها که اخیراً اعلام کردند موشک‌های یمنی‌ها را در نزدیکی دریای سرخ رهگیری کرده‌اند، در دفع این حملات به تنهایی عمل نکرده‌اند و یکی از این موشک‌ها به وسیله سامانه دفاعی عربستان سعودی رهگیری شده و در خاک عربستان سعودی سقوط کرده است.
  • روزنامه یدیعوت آحارانوت: رژیم اسرائیل در پیشنهادی جدید به مصر از این کشور خواسته چنانچه با اسکان اهالی غزه در شبه جزیره سیناء موافقت کند، تل‌اویو حاضر است بدهی قاهره به بانک بین‌المللی پول را پرداخت کند.
  • وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه ترین آمار خود، شمار شهدای این منطقه را ۸۵۲۵ نفر اعلام کرد که ۳۵۴۲ نفر از آن‌ها کودک بوده و ۲۱۸۷ تن نیز زن هستند.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها