۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۳
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (816)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • دانیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: شمار کشته‌های نظامی ارتش اسرائیل و افسران آن از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۳۶۵ تن رسیده است. هگاری افزود: از هیچ کوششی برای آزادی گروگان‌ها در غزه فروگذار نخواهیم کرد.وی افزود: هیچ فرصتی را برای بازگرداندن اسرا از غزه از دست نخواهیم داد، اما این مسأله نیازمند زمان است. هگاری پیشتر شمار نظامیان و افسران کشته شده صهیونیست در جنگ غزه را ۳۵۱ تن اعلام کرده بود.
  • نیویورک‌تایمز نوشت که گفت‌وگوها بین حماس و اسرائیل با میانجی‌گری قطر در جریان است و مقام‌های ارشد آمریکایی در آنها نقش دارند.یک مقام مطلع از مذاکرات به این روزنامه اعلام کرد که یک پیشنهاد ایجاد وقفه کوتاه در نبرد به ازای آزادی ۱۰ الی ۲۰ اسیر است که شامل زن‌ها و کودکان صهیونیستی و همچنین اتباع خارجی از جمله آمریکایی‌ها می‌شود. این مقام عنوان کرد که اگر این پیشنهاد اجرا شود، شرایط برای آزادی ۱۰۰ اسیر غیر نظامی دیگر نیز ایجاد خواهد شد.حماس نیز در ازای آزادی این اسراء خواستار وقفه کوتاه در درگیری، دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتر، ارسال سوخت به بیمارستان‌ها و آزادی زن‌ها و کودکان از زندان‌های صهیونیست‌ها است.
  • میشل استراوچینسکی، اقتصاددان دانشگاه عبری اورشلیم و مدیر سابق بخش تحقیقات بانک مرکزی اسرائیل، گفت که هزینه دو رویارویی قبلی - جنگ لبنان در تابستان 2006 و علیه حماس در سال 2014 - تا 0.5 درصد تولید ناخالص داخلی هزینه داشت و عمدتاً بر بخش گردشگری تأثیر گذاشت. اما این بار، «برآوردها برای کاهش 3.5 تا 15 درصدی تولید ناخالص سالانه» در سه ماهه آخر سال جاری است.
  • توماس فریدمن، متخصص مباحث سیاست خارجی، خاورمیانه و مسائل زیست‌محیطی و برنده سه جایزه پولیتزر در نیویورک تایمز نوشت: چند روز پیش از آنکه بخواهم به تل آویو بروم، بسیاری از دوستان و نزدیکانم به من هشدار دادند که اسرائیل پس از 7 اکتبر دیگر اسرائیل قبلی نیست؛ آنها حق داشتند.اسرائیل اکنون به مکانی تبدیل شده است که ساکنان آن هرگز قبلاً در آن زندگی نکرده‌اند. اکنون برای من کاملاً روشن است که اسرائیل در این برهه در معرض خطر واقعی قرار دارد؛ خطری به مراتب بزرگ‌تر از هر زمان دیگری از سال 1948 و این تهدید واقعی به سه دلیل کلیدی روی داده است.
  • سخنگوی سازمان ملل: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۲ کودک مبتلا به سرطان به همراه خانواده هایشان به مصر و اردن منتقل شدند. همچنین تاکنون ۱۰۱ نفر از کارکنان آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) در غزه کشته شده‌اند.
  • روزنامه صهیونیستی «معاریو» با انتشار آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نوشت: ۸۰ درصد «اسرائیلی‌ها» نتانیاهو را مسوول شکست و کشته‌های حمله از نوار غزه می‌دانند. درپی شکست رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین، تنفر ساکنان سرزمین های اشغالی نسبت به نتانیاهو و کابینه او بیشتر شده است. پیشتر رویترز اعلام کرده بود: اسرائیلی‌ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می‌دانند.
  • نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رد درخواست رئیس‌جمهور فرانسه درباره کشتار زنان و کودکان غزه گفت که حماس مسئول مرگ غیرنظامیان است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد.
  • به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شماری از اعضای کنست این رژیم از حزب لیکود معتقدند هر یک روز که بنیامین نتانیاهو بیشتر در پست نخست‌وزیری باقی بماند، نه تنها به ضرر حزب لیکود بلکه به زیان کل «اسرائیل» است. بر اساس گزارش این رسانه‌ها، منابعی در ائتلاف دولتی حاکم بر رژیم صهیونیستی هم در رایزنی‌های پشت‌پرده تأکید می‌کنند که نتانیاهو باید کناره‌گیری کند.
  • یک رسانه صهیونیستی از اختلاف میان مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی بر سر فرصت زمانی ارتش رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نظامی خود در غزه خبر داده است. روزنامه هاآرتص گزارش داده در حالی که ارتش رژیم اسرائیل می‌گوید برای تحقق هدف نظامی خود درزمینه نابود کردن حماس به چند ماه زمان نیاز دارد اظهارات مقام‌های آمریکایی حکایت از آن دارد که اسرائیل حداکثر روی چند هفته می‌تواند حساب باز کند.
  • در ادامه تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی خود در غزه، منابع صهیونیستی، به هلاکت ۲ نیروی خود اذعان کردند. یک منبع اسرائیلی در این باره گفت سرهنگ «شلداگ زیعور» فرمانده یکی از یگان‌های زرهی ارتش رژیم صهیونیستی به همراه «انی عویدان» دستیار وی کشته شده‌اند.
  • آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتو» گفته است که سربازان ارتش اشغالگر در مرز لبنان دستور دارند که به حملات حزب‌الله لبنان پاسخ ندهند. وی افزود: سربازان ما نمی‌توانند در میدان تیراندازی در مرز شمالی احساس اردک داشته باشند، در حالی که سیاست کابینه این است که شروع حمله، شلیک و پاسخ دادن ممنوع است، مگر اینکه مبارزی از حزب‌الله عملا از مرز عبور کرده باشد.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها