۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۵
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (818)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • رژیم صهیونیستی به تشدید درگیری در مرز با لبنان به شکل خطرناک و تلفات و خسارات سنگین در این جبهه جنگ اذعان کرد. از سوی دیگر «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم به تشدید اوضاع در جبهه شمالی این رژیم اشاره کرد و مدعی شد که حزب الله با آتش بازی می‌کند. «زوهار بالتی» از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی هم گفت: ما در رویارویی جدی در شمال به سر می‌بریم. من از زوایه دیگر صحبت می کنم. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با گالانت گفت وگو کرد و موضوع مهمی که او گفت این بود: ما خواهان جنگ نه در لبنان و نه در یمن نیستیم.
  • منابعی به شبکه المیادین گفته‌اند که مقاومت در پاسخ به حمله آمریکایی‌ها به شرق سوریه، با سه پهپاد پایگاه نظامیان این کشور در "الشدادی" در استان الحسکه در شمال شرق سوریه را هدف قرار دادند. منابع آگاه به المیادین گفته‌اند که حمله پهپادها در الشدادی با موفقیت انجام شد و این بخش دوم از پاسخ به تجاوزگری آمریکا به شهرهای المیادین و البوکمال در شرق سوریه بوده است. چندی پیش نیز مقاومت، پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی "کونیکو" را هدف ۱۵ فروند راکت قرار داد. این دو حمله در پاسخ به دو حمله هوایی ارتش آمریکا به شهرهای المیادین و البوکمال در شرق سوریه انجام می‌شود.
  • شبکه الجزیره قطر: نظامیانی‌ را دیدیم که لباسی با پرچم آمریکا پوشیده بودند. این درحالی است که «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی پیشتر گفته بود: آمریکا برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به اسرائیل (فلسطین اشغالی) ندارد. وی افزود: هیچ قصد یا برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکا در اسرائیل (فلسطین اشغالی) نداریم و هیچ تمایلی از جانب اسرائیلی‌ها نیز برای چنین اقدامی وجود ندارد. کربی گفت: به دنبال آن نیستیم که شاهد تنش در خاورمیانه باشیم و به اسرائیل برای دفاع از خود کمک خواهیم کرد.
  • روزنامه معاریو به نقل از «نسیم فاطوری»، نایب ‌رئیس‌کنست گزارش داد ساکنان نوار غزه باید به مناطقی کوچانده شوند که برای پذیرش آنان اعلام آمادگی کرده‌اند و در صدر این کشورها، اسکاتلند قرار دارد. وی درادامه مدعی شد: در صورتی که حمزه یوسف نخست وزیر اسکاتلند [به فلسطین اشغالی] بیاید، از او می‌خواهیم که ساکنان غزه را بپیذیرد. ما نیز بندر غزه را باز می‌کنیم و برایش کشتی فراهم می‌کنیم تا آنان مهاجرت کنند»
  • منابع عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کرده اند که بارکیتزی ماتانیا ارتزی، برادر زاده سارا آرتزی، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در میدان جنگ در غزه کشته شده است.
  • الجزیره اعلام کرد که تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که تعداد خودروهای زره پوش اعم از تانک، نفربر و بولدوزر در شمال غربی نوار غزه از ۳۸۳ دستگاه در سوم نوامبر به ۲۹۵ دستگاه در ۸ نوامبر کاهش یافته است. سرلشکر فایز الدویری در تفسیر این مساله بیان داشت که بنا به منطق نظامی با توجه به اینکه ارتش اسرائیل در حال هجوم بوده است، نمی‌توان گفت که این تانک‌ها به خارج از نوار غزه بازگشته‌اند، بلکه این ۸۸ تانک و خودروی نظامی در این بازه ۵ روزه منهدم شده و از خدمت خارج شده‌اند.
  • دکتر محمد ابو سلمیه رییس مجتمع پزشکی درمانی شفا غزه تاکید کرد که ادعای ارتش صهیونیستی مبنی بر خودداری ما از دریافت سوخت کذب است. وی افزود که یک اسرائیلی تماس گرفته و پیشنهاد ارسال ۲ هزار لیتر سوخت برای بیمارستان را مطرح کرد و ما خواستار تحویل آن به صلیب سرخ شدیم تا از آن طریق دریافت کنیم.
  • روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد: بورس تل‌آویو که هفته معاملاتی را با رشد اندکی در شاخص‌ها آغاز کرد، پس از انتشار اخباری مبنی بر اصابت موشک ضد زره در الجلیل علیا در نزدیکی مرز لبنان، وارد روند نزولی شد. به نوشته این روزنامه، شاخص تل‌آویو ۳۵ که ۰.۱ درصد افزایش یافته بود، اکنون مشابه شاخص تل‌آویو ۱۲۵ حدود ۱.۵ درصد کاهش یافته است.
  • نتانیاهو در گفت و گو با اسرائیل تایمز خطاب به کشورهای عربی: اگر می‌خواهید بر کرسی قدرت باقی بمانید ساکت بمانید.
  • به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، نتانیاهو همراه گالانت و بنی گانتز اعلام کردند حمله نظامی را با قدرت ادامه دهند و مقابل با فشار بین‌المللی برای کاهش شتاب یا توقف جنگ می‌ایستند و اگر لازم باشد، قاطعانه در مقابل جهانیان می‌ایستند.
  • «میشل هرتزوگ» سفیر تل آویو در واشنگتن می‌گوید که این رژیم به دنبال یک طرح بلند مدت برای غزه است و در حال رایزنی با ایالات متحده درباره این مساله است. موضع ما این است که فلسطینیها خودشان غزه را اداره کنند. نقشی که تشکیلات خودگردان فلسطین باید ایفا کند هنوز مشخص نیست و باید دید چه پیش می‌آید چرا که هرکسی می‌داند که تشکیلات خودگران الان به سختی می‌تواند رام الله را اداره کند.
  • جنبش مقاومت حماس در غزه در بیانیه‌ای ادعاهای اسرائیل درباره حضور نیروهای مقاومت در اطراف بیمارستان الشفاء را رد و تاکید کرد که ما در اطراف این بیمارستان نیستیم.
  • بلومبرگ نوشت که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار روزانه به اقتصاد تل آویو تحمیل می‌کند.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها