۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۷
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (820)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: در روز پس از پایان جنگ تل‌آویو کنترل امنیتی همه جانبه‌ای بر نوار غزه خواهیم داشت. تشکیلات خودگردان فلسطین در مرحله پساجنگ، اداره نوار غزه را برعهده نخواهد گرفت. امکان ندارد تشکیلاتی به ریاست (محمود عباس) باشد که پس از گذشت بیش از ۳۰ روز هنوز حملات را محکوم نکرده‌ است. حماس کنترل شمال نوار غزه را از دست داده است. نیروهای ما از روی زمین و زیر زمین به آنها ضربه خواهند زد و ما با تمام قدرت تا پیروزی ادامه خواهیم داد.
  • الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عنوان کرد که فشارهای دیپلماتیک بر روی این این رژیم به خاطر اعمالش در غزه افزایش یافته است. وزیر خارجه رژیم صهیونسیتی تخمین زد که آن‌ها «دو الی سه هفته» تا زمان افزایش جدی این فشارها فرصت دارند. وی مدعی شد که به اسارت گرفته شدن ۲۴۰ نفر توسط حماس به اقدامات این رژیم مشروعیت می‌بخشد و عنوان کرد که «جهان این را می‌پذیرد که تا اسرائیل تا زمان آزادی گروگان‌ها عملیات خود را متوقف نکند».
  • روزنامه یدیعوت آحارانوت: یوسی امارنی رئیس دفتر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به سبب شکست و ناتوانی کابینه نتانیاهو در اداره جنگ علیه غزه استعفا داد.
  • ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منهدم شده است. میانجی‌‌گرهای قطری در حال رایزنی هستند تا اسرای صهیونیستی در قبال آزادی ۲۰۰ کودک و ۷۵ زن فلسطینی آزاد شوند. دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه است و ما به واسطه‌ها اعلام کردیم طی آتش‌بسی ۵ روزه در غزه می‌توانیم اسرا را آزاد کنیم، مشروط به اینکه در این مدت درگیری‌ها متوقف شده و کمک‌های بشردوستانه به سرتاسر نوار غزه ارسال شود.
  • منابع امنیتی در دولت رژیم صهیونیستی می گویند تنش ها بین نتانیاهو و سایر اعضای کابینه جنگ بر سر لبنان در حال افزایش است. به گفته این منابع، یوآو گالانت و بنی گانتز از اسرائیل می خواهند که حمله بزرگی به حزب الله انجام دهد، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با این امر مخالف بوده است.
  • منابع مطلع می‌گویند مشاور ارشد بایدن در جریان سفر به لبنان، در پیامی غیرمستقیم به جنبش مقاومت حزب‌الله درخواست کرده که آن‎ها وارد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه نشوند.
  • رهبر حزب حاکم در ایرلند: غزه قبرستان کودکان است؛ ما خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی در پی اقدامات وحشیانه آ‌ن‌ها هستیم.
  • روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت فاش کرد که در حمله هفتم اکتبر مبارزان قسام به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه، یک افسر ارشد سازمان اطلاعات ارتش "امان" که پست و منصب مهم و حساسی داشته، کشته شده است.
  • کانال کان به نقل از دیوید آزولای رئیس شورای المطله: تا وقتی حزب‌الله و نیروهای رضوان از جایی که امروز حضور دارند دور نشوند، ساکنان المطله هرگز به منازل خود برنمی‌گردند. باید بگوئیم اگر آنچه در شمال(شهرک‌های اطراف غزه) روی داد در جنوب اتفاق می‌افتاد به جای ۱۴۰۰ کشته، ۱۴ هزار کشته می‌دادیم.
  • اکرم الکعبی ديير كل جنبش النجباء: مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات حمله کرده و آن را مورد اصابت قرار دادند. دنباله‌‌های صهیونیسم جنایتکار، در اردن و جزیره عربی در رهگیری این حمله ناکام ماندند. رژیم صهیونیستى و شریک آن آمریکا تاوان جنایت‌ها یشان علیه مردم و کودکان غزه را پس خواهند داد.
  • لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا: به مواضع سپاه پاسداران و گروه‌های همپیمان ايران در سوریه حمله کردیم؛ این حملات در پاسخ به حملات به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه انجام می شود؛ اهدافی شامل یک مرکز آموزشی و یک خانه امن در نزدیکی شهرهای البوکمال و المیادین در سوريه در این حملات مورد اصابت قرار گرفتند. پرزیدنت بایدن اولویتی مهمتر از امنیت سربازان آمریکایی ندارد؛ پرزیدنت بایدن دستور حمله صادر کرد تا روشن کند که آمریکا از خود، سربازان و منافعش دفاع خواهد کرد.
  • روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، واشنگتن در پی حملات هفته‌های اخیر به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه تعداد بیشتری از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت خود را به غرب آسیا فرستاده است.
  • حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شدت اقدام نظامیان اشغالگر صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران در جنوب لبنان حین پوشش اخبار مربوط به حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این تجاوزی آشکار با هدف ممانعت از پوشش رسانه‌ای اقدامات تروریستی و جنایات متوالی این رژیم است.
  • از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون ۴۹ خبرنگار در حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه به شهادت رسیدند که این تعداد برابر با ۴ درصد از مجموع خبرنگاران فعال در این باریکه است.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد ۹ کشور عربی همچون سدی در مقابل تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنگ علیه غزه ایستاده‌اند و بیش از یک ماه است که این کار را همچنن ادامه می‌دهند. به گفته این رسانه عربستان، اردن، مصر، امارات، بحرین، جیبوتی، مغرب، سودان و موریتانی کشورهایی هستند که اجازه به ثمر نشستن تلاش‌های صورت گرفته جهت توقف جنگ را نمی‌دهند
  • پایگاه عبری زبان واللا: ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گرفتار شده است. حجم درگیری‌ها علیه نیروهای مسلح حماس در روزهای اخیر کاهش زیادی یافته است. به نظر می‌رسد که درماندگی ارتش در نوار غزه شروع شده است. آیا مناقشه سیاسی درباره مکانیسم کاری مانع از عملیات دیگر ارتش (در جبهه دیگری) می‌شود؟ آیا ارتش برای پاسخ سخت به حزب الله در حال برنامه ریزی است؟ و آیا مقامات سیاسی مانع آن هستند؟
  • سرویس اطلاعات خارجی روسیه: آمریکایی‌ها پشت درهای بسته از رژیم صهیونیستی می‌خواهند که عملیات در نوار غزه را تسریع کنند تا از تأخیر آن جلوگیری شود. به تعویق انداختن عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تأثیر منفی بر مواضع انتخاباتی بایدن خواهد داشت. ایالات متحده از حمایت انگلیس و آلمان برای پیشبرد عملیات نابودی حماس، به‌رغم کشته شدن مردم غزه، بهره برده است.
  • شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسید که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند.
  • ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که ژنرال آلون که به‌عنوان متخصص تخریب تونل در ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می شد در غزه کشته شد.
  • مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: از زمان اعلام «روز خشم» توسط حماس در ۱۳ اکتبر تعداد تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در دنیا به شکل قابل توجهی افزایش یافت و درحال حاضر ۹۵ درصد این تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین و ضد اسرائیل است و تنها ۵ درصد از اسرائیل حمایت می‌کنند. از ابتدای جنگ فعلی غزه ۳۸۹۱ مورد تظاهرات در ۹۲ کشور جهان برگزار شده که تعداد تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین بسیار بیشتر از اسرائیل بوده و این روند به همین شکل ادامه دارد. دست کم در ۸۸ کشور جهان شاهد برگزاری تظاهرات‌های مستمر در حمایت از فلسطین هستیم و بیشترین تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در ۴ کشور جهان یعنی ترکیه، ایران، یمن و آمریکا برگزار شده است.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها