۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۷
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (824)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا: برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روشن کرده ام که «راه حل دو کشوری تنها راه حل برای حل مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین است و اشغال غزه یک "اشتباه بزرگ" خواهد بود.» ‌رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره این جمله‌اش که خطاب به اسرای آمریکایی گفته بود «آنجا بمانید، ما می‌آییم» توضیح داد که منظورش اعزام ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نبوده و از این جمله منظور دیگری داشته است!
  • ‌‌‌نتانیاهو: ما سعی می‌کنیم مأموریت‌مان در غزه را با کمترین تعداد تلفات غیرنظامیان انجام دهیم اما در انجام آن موفق نبوده‌ایم. ‌‌‌شواهد متقنی داریم مبنی بر اینکه برخی از گروگان‌ها در داخل بیمارستان الشفا نگهداری می‌شدند. ‌‌‌اگر گروگان‌ها را تحویل بگیریم آتش‌بس موقت برقرار خواهد شد و الان به این وضعیت نزدیک‌تریم. ‌‌‌ما می‌خواهیم در غزه مسئولیت نظامی را به عهده بگیریم تا از پیداش تروریسم جلوگیری کنیم و به دنبال اشغال آن‌جا نیستیم. لازم است تغییر فرهنگی در غزه مشابه تغییری که در آلمان و ژاپن رخ داد، ایجاد شود.‌‌
  • رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی: پیشنهاد آمریکا مبنی بر آوردن روزانه دو کانتینر سوخت به غزه برای جلوگیری از شیوع بیماری های همه گیر را تایید کردیم.
  • مدیر بیمارستان الشفا غزه در مصاحبه با الجزیره:با وجود اینکه رژیم اشغالگر به هیچ شواهدی مبنی بر وجود رزمندگان مقاومت در داخل بیمارستان دست نیافته اما همچنان نظامیان اشغالگر در داخل بیمارستان حضور دارند. بیمارستان به یک زندان بزرگ تبدیل شده و اشغالگران اجازه ورود یا خروج به هیچ کسی نمی دهند.
  • روزنامه عبری زبان "رژیم صهیونیستی الیوم" اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو به اعضای کنست از حزب لیکود گفته پس از پایان جنگ در غزه، نه قصد استعفا دارد و نه اجازه می‌دهد انتخابات مجدد برگزار شود.
  • نیسیم فاتوری، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌شرمانه از مقام‌های صهیونیستی خواست تا غزه را در آتش بسوزانند. وی گفت: تا زمانی که زندانیان ما را آزاد نکنند، سیاست ما باید قطع آب و سوخت غزه باشد. پیشتر نیز وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گستاخانه خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده بود که با واکنش منفی بسیاری در جهان همراه شد.
  • اردوغان: بمباران بیمارستان یا کشتن کودکان توجیهی ندارد. جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین را نباید با روانشناسی بدهکاری ارزیابی کرد. من آزادانه صحبت می کنم، ما چیزی به رژیم صهیونیستی بدهکار نیستیم. اما کسانی که بدهکار هستند نمی توانند آزادانه صحبت کنند.
  • شولتز، صدراعظم آلمان: حماس مسئول بحران انسانی در غزه است. همبستگی ما با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قابل بحث نیست.
  • ولیعهد رژیم حاکم بر بحرین با حمایت از کشتار مردم غزه، عملیات طوفان الاقصی را که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی طی سالهای متمادی علیه مردم بی دفاع نوار غزه را وحشیانه خواند و اعلام کرد بدون هرگونه شک، حماس را محکوم می‌کنم.
  • ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن: توافقنامه مبادله انرژی و آب با رژیم صهیونیستی را امضا نمی‌کنیم. از هیچ تلاشی برای کمک به ملت فلسطین دریغ نمی‌ کنیم. از روابط خود برای توقف جنگ در غزه بهره می‌ گیریم. جهان باید بپذیرد آنچه که رژیم صهیونیستی انجام داد، شرایطی را که برای تحقق صلح (سازش) فراهم شده بود، نابود کرد.
  • لویی شاربونو، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل به رویترز گفت: «بیمارستان‌ها تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی از حمایت‌های ویژه برخوردار هستند. پزشکان، پرستاران، آمبولانس‌ها و سایر کارکنان بیمارستان باید اجازه انجام کار خود را داشته باشند، مورد هدف واقع نشوند و بیماران باید محافظت شوند. بیمارستان‌ها تنها زمانی این حمایت‌ها را از دست می‌دهند که بتوان نشان داد که در محل و محوطه بیمارستان اقدامات مضر یا مخرب انجام شده است. دولت رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی در این مورد ارائه نکرده است.»
  • روزنامه هاآرتص: «روش عملیاتی گردان‌هاى قسام برای مقابله با ما (در غزه) اینگونه است که یک تیم ده نفره ابتدا یک پهپاد شناسایی را با ظهور اولین نشانه‌های سپیده دم می‌فرستند و مکان تانک ها، خودروها و تجمع نظامیان را برای آنها مشخص می‌کند و سپس به چند گروه عملیاتی تقسیم می‌شوند و هر گروه دو نفره لباس‌های غیرنظامی سبک می‌پوشند. یکی از آن‌ها دوربین را روی سر می‌گذارد و سپس روز خود را در حال حرکت در میان نظامیان ما از طریق اختفا در تونل‌ها، کوچه‌های باریک و ساختمان‌های ویران شده می‌گذرانند و سربازان و تانك‌هاى ما را با سلاح‌های دقیق هدف قرار می دهند و با شروع تاریکی هوا ناپدید می‌شوند و به پایگاه‌های خود باز می‌گردند. ارتش ما تا چه زمانی می‌تواند در برابر این فرسایش و این رویارویی بین یک ارتش با وسایل و تجهیزات سنگینش و ده بیست نفر حداکثر در روز مقاومت کند؟!»
  • روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر ۶ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران بین‌المللی وام با سود بالا برای تامین هزینه‌های جنگ علیه غزه دریافت کرده است.
  • مدرن دیپلماسی در گزارش خود نوشت: بر اساس یافته های یک نظرسنجی که توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی انجام گرفته، این نکته آشکار شده که از هر ۳ کسب و کار رژیم صهیونیستی، یکی تعطیل شده و بقیه نیز با ۲۰ درصد ظرفیت کار می کنند. نکته قابل تامل اینکه بیش از نیمی از کسب و کارهای رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده اند که ۵۰ درصد یا بیشتر در درآمدهای خود خسارت دیده‌اند.
  • خبرگزاری شهاب به نقل از رسانه‌های عبری: ژنرال دانیئیل شیوعا فرمانده یگان واکنش سریع و یورش به استحکامات پیچیده به همراه شماری از نیروهای خود کشته و زخمی شدند.این افراد با یک پهپاد انتحاری زواری گردان‌های قسام هنگام تجمع آنها در بیت‌لاهیا شمال غزه هدف قرار گرفتند.
  • رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی: یک سرباز آمریکایی در آخرین موج حملات به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق زخمی شد.
  • در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان از فلسطین و محکومیت نسل‌کشی مردم در نوار غزه، هزاران نفر از مردم آمریکا با تجمع در خیابان‌های واشنگتن‌دی‌سی، خواستار توقف جنگ در غزه و برقراری آتش‌بس شدند.
  • شهروندان اردنی با برگزاری تظاهرات گسترده در امان، ضمن محکوم کردن جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه بر همبستگی خود با فلسطینیان تاکید کردند. مردم اردن در این تظاهرات شعار «آمریکا رئیس تروریسم است» را سر دادند.
  • برخی منابع از شهادت دکتر احمد بحر رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه و از رهبران جنبش حماس در ادامه بمباران‌های نوار غزه خبر دادند.
  • ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از 1750 فلسطینی در کرانه باختری از جمله تعدادی از فعالان حماس را بازداشت کرده‌است.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها