۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۰
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (826)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • نتانیاهو در نشست مطبوعاتی: فشارهای بین‌المللی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است، از ما خواسته شد که ما وارد غزه یا بیمارستان شفا نشویم و آتش بس اعلام کنیم. فقط زمانی جنگ را متوقف می‌کنیم که تضمین کنیم غزه دیگر خطری برای رژیم صهیونیستی نیست. تغییری در سیاست‌های خود نداده‌ایم فقط دست به اقدامی برای جلوگیری از انتشار بیماری زده‌ایم.
  • سخنگوی گردان‌های قسام: ارتباط این گردان‌ها با گروه‌هایی از رزمندگان قسامی که مسئول حمایت از اسرای رژیم صهیونیستی در غزه و حفظ جان آن‌ها بودند، قطع شده و سرنوشت مجاهدان و اسرای رژیم صهیونیستی نامعلوم است. ۱۷ خودروی نظامی صهیونیست‌ها را در شمال غربی و جنوب نوار غزه منهدم کرده یا از کار انداختیم.
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: وارد مرحله دوم جنگ زمینی در نوار غزه شدیم. باید بین مأموریت در جنوب و توجه به شمال توازن ایجاد کنیم، ما هر روز به حزب الله حمله می‌کنیم.
  • نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: اگر اردن می‌خواهد ساکنانش تشنه بمانند پس حقشان همین است. کابینه من این توافق را تبلیغ کرد. رژیم صهیونیستی منابع انرژی دارد، اما اردن به اندازه کافی آب برای ساکنانش ندارد. ما نیازی به آن نداریم.
  • اردوغان با تکرار دوباره این گزاره که «رژیم صهیونیستی یک دولت تروریستی است» گفت: کار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمام است. امیدوارم رژیم صهیونیستی و تمام یهودیان جهان از شر او خلاص شوند.
  • معاون پارلمان رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه جنگی این رژیم برای دادن اجازه ورود مقادیر بسیار محدودی سوخت به غزه انتقاد کرد.
  • جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) خواست تا اسرای صهیونیستی نزد این جنبش را به صلیب سرخ تحویل دهد. به گفته بورل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قادر به کنترل نوار غزه در مرحله پساجنگ نخواهد بود. به اعتقاد وی تنها یک قدرت سیاسی قادر به انجام آن است و آن تشکیلات خودگردان فلسطین است.
  • «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان: مقاومت با عملیات‌های مستمر در میدان تا زمانی که جنگ ادامه دارد، پیشتاز کمک به غزه است. مقاومت در لبنان یک جنگ فرسایشی واقعی، سخت، بی‌سابقه و مستمر را تحمیل کرد و عملیات‌هایش را از نظر کمی، کیفی و عمقی گسترش داد و پهپادهای مقاومت به حیفا و آن سوی حیفا رسیدند. ما با پهپادها، موشک‌ها، خمپاره‌ها و درگیری‌ها ثابت کردیم که هرگز حمایت از غزه را رها نخواهیم کرد و با خون شهدایمان در میدان نوشتیم که با وجود تهدیدها و پیام‌های هر روزه آمریکا، غزه تنها نیست.
  • «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین: تخلیه بیمارستان الشفا در غزه به زور سلاح صورت گرفت. بعید نیست که رژیم صهیونیستی این بیمارستان را منفجر کند.
  • برنی سندرز، قانونگذار منتقد آمریکایی از رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه بمباران غزه انتقاد و تأکید کرد که این حملات باید به سرعت متوقف شود و کمک‌های بشر‌دوستانه به دست مردم غزه برسد.
  • یک منبع نظامی یمنی به شبکه «المیادین» گفت: نیروهای ما قادر به هدف قرار دادن تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی چه در دریای سرخ یا هر جای دیگری که دشمن انتظارش را ندارد، هستند.
  • روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پارلمان نروژ با اکثریت آرا با پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین موافقت کرد. براساس این پیشنهاد پارلمان از دولت خواست زمانی که به رسمیت شناختن فلسطین تأثیر مثبتی بر روند صلح داشته باشد، آماده به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین باشد.
  • اندیشکده صهیونیستی Jerusalem Center for Public Affairs در مقاله ای تحت عنوان "بشار اسد باید برود" به بررسی و معرفی نقش پررنگ و محوری رئیس جمهور سوریه در ادامه حیات مقاومت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی می پردازد و از آمریکا و رژیم صهیونیستی مستقیماً می‌خواهد تا به جای حمله به حزب الله و حماس در درون لبنان و غزه، بشار اسد را در سوریه هدف قرار دهد. گفتنی است که علاوه بر این مقاله، طی تقریبا روزهای گذشته بیش از ده رسانه از جمله واشنگتن پست، وال استریت جورنال، الجزیره و تایمز اسرائیل، مقاله هایی در خصوص جایگاه و عملکرد بشار اسد در نبرد مقاومت علیه اسرائیل منتشر کرده اند که موضوعی قابل توجه است.
  • منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب کشتار جدیدی در مدرسه الفاخوره در جبالیا واقع در شمال غزه شد که صدها شهید و زخمی بر جای گذاشت. منابع اعلام کردند که در این حمله بیش از ۲۰۰ تن شهید شدند.
  • مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایت دشمن صهیونیستی در حق فرزندان ما در غزه رزمندگان مقاومت پایگاه اشغالگران آمریکایی در حریر واقع در شمال عراق را با پهپاد هدف قرار داده که به اهداف مورد نظر اصابت کرده است. همچنین محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در ریف شرقی دیرالزور نیز مورد حمله قرار گرفته است.
  • راهپیمایی خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه که از تل‌آویو آغاز شده، به قدس غربی رسیده است. آن‌ها خواستار تبادل اسرا هستند.
  • شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داده ساکنان مناطق جنوبی غزه می‌گویند رژیم صهیونیستی با پخش کردن اعلامیه‌هایی خواستار ترک این مناطق از سوی ساکنان شده‌اند. رژیم صهیونیستی قبل از آغاز حمله زمینی به غزه از تاکتیک مشابهی برای تخلیه مناطق شمالی غزه استفاده کرده بود. این اعلامیه‌ها بعد از اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه عملیات نظامی اسرائیل در نهایت «هم مناطق شمالی و هم مناطق جنوبی» را در برخواهد گرفت در خان یونس پخش شده‌اند.
  • پدرو آروجو آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آب و بهداشت در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در محروم کردن مردم غزه از آب آشامیدنی سالم را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» توصیف کرد و از این رژیم خواست استفاده از آب به عنوان «سلاح جنگی» را متوقف کند.
  • عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته فلسطینی: هیچ یک از حمایت‌های مالی و نظامی واشنگتن نتوانست کمکی به ارتش رژیم صهیونیستی در پیشبرد جنگ به نفع این رژیم کند. شکستی بزرگتر از شکست در افغانستان و عراق در انتظار آمریکاست. ایالات متحده آمریکا شریک اصلی تجاوزات خونین و وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان است؛ نه تنها به این دلیل که ۱۴.۵ میلیارد دلار کمک و هزاران تن مهمات و تجهیزات نظامی برای این رژیم فرستاده، بلکه به خاطر اینکه ۲۰۰۰ نیرو و مشاور نظامی برای ارتش صهیونیستی در جنگ غزه ارسال کرده است که دوشادوش نظامیان صهیونیست می‌جنگند.
  • ۱۰۳ نفر از کارمندان سازمان ملل از شروع جنگ تا به حال توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند و بیشترین آمار کشته شدگان سازمان ملل در این جنگ رخ داده است.

 

  • معترضان به جنایت‌های رژیم اسرائیل در حق فلسطینیان در شهر آتن، پایتخت یونان در حمایت از فلسطین و غزه و محکومیت سیاست‌های آمریکا و ناتو دست به تظاهرات زدند و در حاشیه این تظاهرات پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
  • در سایه افزایش حملات صهیونیست‌ها به غزه، میزان پیوستن مردم هلند به جنبش تحریم تل‌آویو به طور چشمگیری افزایش یافته است. این جنبش با شعار «نسل کشی را متوقف کنید»، از مردم می خواهد با استفاده از تنها ابزار خود یعنی بایکوت و عدم استفاده از کالاها و خدمات شرکت‌های با مالکیت یا سهام اسرائیلی، این رژیم را وادار به توقف جنایات خود کنند.
  • وزیر آموزش انگلیس: بعضی از دانش‌آموزان برای شرکت در تظاهرات‌ در حمایت از غزه درس و مدرسه را رها کرده‌اند. مدارس باید با «جدیت حداکثری» با این موج از غیبت‌های دانش‌آموزان مقابله کنند. به گزارش روزنامه گاردین، صدها دانش‌آموز در اعتصاب‌های مدارس در حمایت از فلسطین شرکت کرده‌اند. گروهی به نام «ائتلاف توقف جنگ» مدارس در این کشور را به اعتصاب درحمایت از فلسطین دعوت کرد. در چندین شهر اعم از منچستر و بریستول دانش‌آموزان در این اعتصابات شرکت کردند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها