۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۷
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (829)

رسانه های داخلی

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

 واکنش ایران به ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهای نتانیاهو مبنی بر دست داشتن ایران در توقیف کشتی روز گذشته توسط حوثی ها را رد کرد و مدعی شد تهران هیچ ارتباطی با این عملیات نداشته است.

منزوی شدن سیاسی رژیم صهیونیستی

فرمانده کل سپاه: صهیونیست‌ها هر روز در معرض تهاجم و فرسایش فلسطینی‌ها هستند. آنها خودشان را در دسترس مجاهدان مسلمان قرار دادند تا هر روز حداقل ۱۵ دستگاه تانک و چندین نفربر منهدم شود و تعدادی از آنها به هلاکت برسند. صهیونیست‌ها در اخلاق شکست خوردند، در سیاست منزوی شدند و در تاکتیک احمقانه عمل کردند. صهیونیست‌ها در حال تکرار اشتباهات خود هستند و فروپاشی و زوال آنها در اشتباهات است.

واکنش فضائلی به سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهور

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور اخیرا در یک سخنرانی گفت: «دولت خودش را در مقابل مقام معظم رهبری عددی نمی‌داند، خودش را صفر می‌داند، خودش را نوکر ولایت می‌داند.» مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به اظهارات منصوری، جمله‌ای از رهبر انقلاب را بازنشر کرد: «رهبرانقلاب: فلسفه وجود بنده و امثال بنده و دیگر مسؤولان، خدمت است. ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. اعتبار و آبروی ما به این است. اسلام این را برای ما معیّن کرده است. ما حقّی به گردن مردم نداریم؛ مردم به گردن ما حق دارند.»

کارگزاران به دنبال مشارکت مشروط در انتخابات؟

مشرق نوشت: «حزب کارگزاران سازندگی راهبرد انتخاباتی خود را در شورای مرکزی اش تصویب و به اطلاع جبهه اصلاحات ایران رسانده است. گفته می‌شود کارگزارانی‌ها در جلسات شورای مرکزی خود انتخابات ۱۴۰۴ را انتخاباتی مهم توصیف کرده و لزوم کنشگری جدی و اثرگذاری در آن را عدم تحریم آن از سوی اصلاح طلبان ارزیابی کرده و معتقدند در صورت عدم مشارکت در انتخابات مجلس دیدگاه حاکمیت نسبت به جریان اصلاحات متفاوت تر شده و زمینه کنشگری این جریان در انتخابات ۱۴۰۴ کاهش خواهد یافت. کارگزارانی‌ها در همین راستا ضمن تاکید بر مشارکت در انتخابات تصریح کرده اند که باید سایر اصلاح طلبان را متقاعد کرد افرادی که احتمالاً حوزه‌هایی تایید صلاحیت می‌شوند و صلاحیت‌شان مورد تایید اصلاح‌طلبان است را مورد توجه قرار دهیم و در آن حوزه‌ها در انتخابات مشارکت کنیم، از نگاه این حزب اصلاح‌طلب این مشارکت مشروط خواهد بود و باید منتظر نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها ماند!»

ارقام کلیدی بودجه ۱۴۰۳

به گزارش دنیای اقتصاد، منابع بودجه عمومی در بودجه۱۴۰۲ بالغ بر ۲هزار و ۲۶۳همت بود. بر این اساس با افزایش ۲۰درصدی، بودجه عمومی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به بیش‌از ۲هزار و ۷۱۶ همت رسیده است. به نظر می‌رسد سیاستگذار تمایل دارد به سمت بسته‌بندی یک بودجه انقباضی گام بردارد. درحالی‌که رشد بودجه عمومی دولت در سال۱۴۰۲ در محدوده ۴۰درصد بود، دولت رشد بودجه عمومی برای سال۱۴۰۳ را حدود ۲۰درصد درنظر گرفته است؛ ضمن اینکه رشد حقوق کارمندان را ۱۸درصد درنظر گرفته است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها