۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۴
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (834)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه، از تاریخ هفدهم اکتبر تاکنون، ۶۶ مرتبه مورد حمله قرار گرفتند. بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند. ارتش آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه «عین الاسد» با موشک بالستیک کوتاه‌برد، یک فروند هواپیمای «اِی‌سی-۱۳۰» آمریکایی به محل عاملان این عملیات حمله کرد.
  • نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: ما برای همه احتمالات در خصوص توافق مبادله اسرا از جمله ادامه جنگ آماده هستیم. ما متعهد به ایجاد واقعیتی جدید در غزه و بازگرداندن گروگان‌ها هستیم و این مستلزم ادامه جنگ است. به موساد دستور ترور سران حماس را دادم. ما هیچ تعهدی نداریم که به ساکنان نوار غزه اجازه عبور از جنوب به شمال را بدهیم.
  • «موسی ابومرزوق» از رهبران حماس: آتش‌بس ساعت ۱۰ به وقت محلی (۱۱:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. اکثر ۵۰ نفری که آزاد می‌شوند دارای تابعیت خارجی هستند. به ازای هر زندانی که داریم ۳ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. ما زندان نداریم و زندانیان ما در خانه‌های فلسطینی هستند و به همین دلیل اسرا در هنگام بمباران خانه‌ها کشته شدند.به همه زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی اطمینان می‌دهم که آزاد خواهند شد.
  • جنبش جهاد اسلامی فلسطین: توافق آتش‌بس در غزه، پس از تلاش‌های جدی و مذاکرات سخت از طریق میانجی‌گری و تعلل و لجاجت از سوی اشغالگران انجام شد. تا زمانی که همه اسرای ما از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد نشوند، اسیران نظامی دشمن ما هم به آزادی نخواهند رسید.
  • یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: پایان این جنگ باید با نابودی حماس و بازگرداندن "گروگان‌ها" باشد و همه در اسرائیل به این پایبندند. به نابودی حماس به عنوان یک سازمان نظامی پایبندیم. حماس پس از حمله هفتم اکتبر سرنوشت خود و غزه را مشخص کرد. هر اقدامی در غزه ما را به آزادی دیگر "گروگان‌ها" نزدیک‌تر خواهد کرد. توافق کنونی بهتر از توافقی است که هفته گذشته ارائه شده بود. عملیات‌های خود را برای فشار بیشتر بر حماس تعمیق خواهیم بخشید.
  • بنی گانتز عضو کابینه جنگ: تصمیم سخت و سرنوشت‌سازی اتخاذ کردیم و من مطمئنم که تصمیم درستی بود. نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن "گروگان‌ها" خواهیم کرد. بر ادامه جنگ و پیروزی بر حماس مصمم هستیم. نظامیان ما در عمق نوار غزه در حال جنگ هستند. آنچه در غزه اتفاق افتاد، ممکن است در بیروت هم تکرار شود و هیچ حمله‌ای را علیه خود بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.
  • شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و رهبر حزب عوتسما یهودیت تهدید کرده در صورتی که جنگ و حملات علیه غزه ازسرگرفته نشود، از کابینه ائتلافی خارج خواهد شد.
  • مقامات ارشد وزارت اقتصادی رژیم صهیونیستی به مدت ۳ ساعت با اعضای کابینه جنگ این رژیم دیدار کردند. بخش اصلی بحث مربوط به هزینه های جنگ بود و بر اساس ارقام ارائه شده از سوی مقامات اقتصادی، هزینه یک روز جنگ حدود ۱ میلیارد دلار هزینه دارد. این مبلغ شامل هزینه های مستقیم پرداخت رزرو، هزینه ساعت پرواز و سوخت، غذا و مهمات می باشد. کمک های آمریکا منجر به بازگشت حدود ۹ میلیارد دلار از هزینه های خرید مهمات و تجهیزات خواهد شد.
  • ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی فاش کرد که تونل‌های زیر بیمارستان الشفاء توسط سازندگان صهیونیستی ساخته شده است؛ هنگامی که مدیریت این مکان طی دهه‌های اخیر به دست تل آویو بود.
  • یک منبع قطری به روزنامه فلسطینی القدس گفت: اجرای آتش بس و آغاز آزادی ربوده شدگان و اسرا در آخرین لحظات به دلیل اختلاف نظر بین رژیم صهیونیستی و حماس به روز جمعه موکول می شود. پیش‌تر نیز برخی منابع عبری اعلام کرده بودند که توافق بین طرفین هنوز نهایی نشده است.
  • روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت: توافق آتش بس موقت یکی از الزام‌آورترین توافق‌ها در تاریخ رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی از درایت و فراست سنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه) چیزی نیاموخته است، او هفتم اکتبر ما را فریب داد و امروز هم طرح خود را هرگونه که می‌خواهد پیش می‌برد. طبق این توافق، هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی حق پرواز بر فراز غزه را نخواهند داشت و بعضی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهند اسرائیلی‌ها را با این سخن قانع کنند که راه‌های دیگری هم برای جمع‌آوری اطلاعات وجود دارد، اما حقیقت یک چیز است و آن اینکه هیچ راه جایگزینی وجود ندارد.
  • روزنامه عبری زبان معاریو: هیچیک از اعضای کابینه دولت رژیم صهیونیستی به نخست وزیری نتانیاهو که یک سال پیش بازگشتش به قدرت را جشن گرفت، در بدترین کابوس و رویای خود نمی‌دیدند که در جلسه کابینه دولت، یکی از سخت‌ترین و بدترین گزینه‌ها را از میان چند گزینه سخت و دشوار انتخاب کنند.
  • پایگاه خبری عبری زبان والا: رژیم صهیونیستی بدون هیچ گزینه‌ای توافقی را با سنوار امضا کرد و تسویه حساب با او به بعد موکول شد و بهای این قرارداد مبادله اسرا بسیار سنگین خواهد بود و سنوار زمان مهمی را بدست آورد. یک چیز کاملاً مشخص است، فرصت نمایش تصویر پیروزی قطعی تا حدودی کم‌رنگ شد.
  • وبگاه نشریه «پالتیکو» نوشت که دولت آمریکا مختصات مکان سازمان‌های انسانی در غزه را به تل‌آویو داد تا به آن‌ها حمله نشود اما رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن آنها ادامه داد. اطلاعات ارائه‌شده توسط آمریکا به تل‌آویو، شامل مختصات مکان‌یابی حرکت تیم‌های امدادی و تجهیزات پزشکی بود.
  • هاآرتص: دست های بایدن بسته است و حملات حوثی ها و شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق بدون مجازات باقی می ماند. حملات به اهداف آمریکا در خاورمیانه در حال افزایش است، اما منافع منطقه‌ای واشنگتن مانع از پاسخگویی این کشور به تحریکات ایران می‌شود.
  • منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به تبعات کمرشکن جنگ علیه غزه بر اقتصاد این رژیم اشاره و اعلام کردند که ۲۶۵ هزار صهیونیست طی ماه گذشته میلادی بیکار شده اند. این آمار شامل ۲۴ روز اول جنگ غزه می شود یعنی به طور متوسط ۱۱ هزار شغل در روز در طول جنگ.
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن: نیروی موشکی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، دسته ای از موشک‌های بالستیک را به سمت اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در ام الرشرش در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرد. نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری به عملیات نظامی خود ادامه خواهند داد.
  • برخی منابع اعلام کردند که همزمان با درگیری‌های شدید بین مبارزان مقاومت و اشغالگران رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه، حملات هوایی و توپخانه‌ای شدیدی هم توسط صهیونیست‌ها به این منطقه در حال انجام است. اشغالگران رژیم صهیونیستی در مناطقی دیگر از نوار غزه منور شلیک کردند.
  • وزارت خارجه لبنان از شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل به شهادت‌رساندن عمدی خبرنگاران شبکه المیادین خبر داد.
  •  
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها