۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۷
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (835)

رسانه های داخلی

۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اتهامات بی اساس سایت رژیم صهیونیستی علیه سردار شهلایی

سایت اینتل تایمز رژیم صهیونیستی مدعی شد: سردار عبدالرضا شهلایی از فرماندهان ارشد سپاه قدس، عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ علیه کشتی اسرائیلی را رهبری می‌کرد. به گفته آمریکا، عبدالرضا شهلایی یکی از فعال‌ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در خاورمیانه است و وزارت امور خارجه آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به پیدا کردن محل زندگی وی می‌شود، ۱۵ میلیون دلار پاداش قرار داده‌ است! سرتیپ شهلایی از سال ٢٠٠٨ در لیست ترور آمریکایی ها قرار دارد. براساس بیانیه آمریکا، سردار شهلایی در بامداد ١٣دی ماه ١٣٩٨ همزمان با عملیات ترور حاج قاسم سلیمانی، در یمن ترور شد اما در این عملیات پاسدار مصطفی محمدمیرزایی محافظ ایشان به شهادت رسید.

درخواست پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا علیه ایران

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند. در قطعنامه یادشده قانون‌گذاران اروپایی با طرح مطالب مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، آزادی محکومان امنیتی را خواستار شدند. این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند. قانون‌گذاران اروپایی همچنین در تداوم مواضع خصمانه علیه ایران، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند./ دنیای اقتصاد

واکنش نشریه خط‌حزب‌الله به آتش‌بس اخیر در غزه

نشریه خط‌حزب‌الله همزمان با برقراری نخستین روز آتش‌بس در غزه، نوشت: حماسه ای که حماس رقم زده، امروز رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را با تمام حمایت‌های آمریکایی و غربی به پذیرش آتش‌بس کشانده است. «رژیم صهیونیستی، با همه‌ی زَرق‌وبَرقی که از خودش نشان میدهد و بمباران و بزن و غیره، تا الان در حرکت خودش ناکام بوده. از اوّل گفتند که هدفشان این است که مثلاً حماس را یا مقاومت را نابود کنند، زمین‌گیر کنند، به زانو دربیاورند، تا الان نتوانسته‌اند این کار را بکنند. با همه‌ی توان نظامی‌شان و با همه‌ی امکاناتی که دارند مشغول یک چنین جنایاتی هستند و نتوانسته‌اند این کار را انجام بدهند... این «نتوانستن» ، مخصوص رژیم صهیونیستی هم نیست؛ آمریکا هم نتوانسته... کشورهای غربی [هم که] دارند کمک میکنند نتوانسته‌اند.»

اظهارات چالش برانگیز حسن روحانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: از خداوند برای مقام معظم رهبری عمر طولانی توام با توفیق بیشتر را طلب می‌کنیم، ولی هرچه زمان بگذرد احتمال آن روز مبادا بیشتر می‌شود که خبرگان بخواهد وارد بحث انتخاب ولی‌فقیه شود. در ذهن خودم خیلی بالا و پایین کردم که بروم ثبت‌نام کنم یا نه، گفتم اگر به عنوان یک نفر در خبرگان احتمال دهم که تأثیرگذار هستم، برای آینده و امروز اقدامی نکنم، مسئولم. مگر اینکه یقین داشته باشم که هیچ کاری از من ساخته نیست. من بر مبنای این تکلیف ثبت‌نام کردم. با دوستان هم مشورت کردم و تعداد زیادی معتقد بودند که باید ثبت‌نام کنم. من به عنوان کسی که از پشت‌پرده‌ها خبر دارم، می‌دانم با خیابان مشکل ما حل نمی‌شود. قهر و خانه‌نشینی هم مساله را حل نمی‌کند. در انتخابات عده زیادی می‌روند پای صندوق و به مجلس رأی می‌دهند ولی به خبرگان رأی نمی‌دهند. از طرف دیگر عده زیادی می‌روند پای صندوق، کمااینکه سال ۱۴۰۰ دیدیم، رأی سفید به صندوق می‌اندازند. ۱۰ تا ۲۰ فرد شجاع به خبرگان بفرستیم، می توانند تاثیرگذار باشند.

واکنش ها به اظهاران روحانی نسبت به مطلع بودن از پشت پرده ها

- سپهر خلجی بیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به اظهارات روحانی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛«در حالیکه از صبح جمعه دولت خودت خبری نداری، چگونه از پشت پرده ها خبر داری؟»

- حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی در دولت پیشین در واکنش به کنایه سپهر خلجی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به حسن روحانی نوشت؛ «آیا تحمل شنیدن پشت‌ پرده آن غروب جمعه تا غروب دوشنبه را دارید؟»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها