۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۳
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (841)

رسانه های داخلی

۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخطار نیروی دریایی سپاه به ناو هواپیمابر آمریکا

فرمانده نیروی دریایی سپاه: اخیراً که ناو هواپیمابر آمریکا وارد خلیج فارس شد به تمامی سئوالات ما پاسخ دادند؛ وقتی شناورهای سپاه را در جلوی خودشان دیدند سریعاً به سمت جنوب خلیج فارس رفتند. آمریکایی‌ها وقتی در خلیج فارس قرار می‌گیرند خودشان می‌دانند که در یک کیسه‌ای قرار گرفته‌اند که دهانه کیسه (تنگه هرمز) دست ما‌ست و کاملاً در تیررس موشک‌ها و امکانات ما هستند. در پی ورود تازه ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس با پهپادهایمان بالای سر آن‌ها بودیم و به آنها اخطار دادیم که بالگردشان باید بنشیند و تأکید کردند که بالای سر ناو خودمان هستیم. به دستورات ما تمکین کردند؛ ما از همه تحرکات آنان فیلم و عکس داریم و این بار که وارد شدند نسبت به بار قبل تمکین بسیار بیشتر و همکاری داشتند. /تسنیم

واکنش مقام طالبان به معاهده حقابه ایران

سخنگوی حکومت طالبان بار دیگر با مشروط کردن ارایه حقابه ایران تأکید کرد که افغانستان به معاهده حقابه ایران همچنان متعهد است در صورتی که آب باشد.

اظهارات چند پهلو رئیس اصلاحات درخصوص نظام آموزش و پرورش

سید محمد خاتمی: آموزش و پرورش بیشترین نقش را در سرنوشت آینده کشور دارد. مسائل و تنگناهای آموزش‌و‌پرورش و وضعیت امروز و آیندۀ آن ظرفیت آن را دارد که به بحران‌هایی پیچیده تبدیل شود. ما نیازمند شنیده‌شدنِ صدای انسانِ ایرانیِ امروزی، کشف نیازها و تقاضاهای او، و مشارکتِ او در برساختِ راه‌حل‌ها هستیم. سیاست‌های ناکارآمد مشروعیت نظام آموزش و پرورش را مخدوش کرده است.شیوه حکمرانی اتخاذ شده نظراً و عملاً خلاف خواست بنیادین جامعه شده است. ما نیازمند شنیده‌شدنِ صدای انسانِ ایرانیِ امروزی هستیم./ جماران

قدرت غرورآفرین ناوشکن پیشرفته تمام ایرانی دیلمان

ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و رزمی ساخته شده در داخل کشور است و علاوه‌ بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و در صورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را داراست.

تنها امید روحانی برای محبوبیت مردمی

فرهیختگان نوشت: «واکنش‌های اخیر روحانی نشان می‌دهد او برای حضور و نام‌نویسی در انتخابات برنامه‌ریزی هم کرده و در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از احتمال انتشار لیستی برای تهران و دیگر شهرستان‌‌ها نیز صحبت می‌کند. اظهاراتی که نشان می‌دهد‌ اعتدالی‌ها برای حضور و نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی قصد دارند لیستی با حمایت حسن روحانی منتشر کنند. نام‌نویسی حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان وجه دیگری نیز دارد. در شرایطی که انتظار می‌رفت‌ رئیس‌جمهور فعلی از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس خبرگان نام‌نویسی کند و با نام‌نویسی رئیس‌جمهور سابق در این حوزه نیز بار دیگر رقابتی میان دو رئیس‌جمهور سابق و فعلی اتفاق بیفتد، اما رئیسی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد تا فارغ از مسئولیت سیاسی که دارد به رقابت در این حوزه انتخابیه بپردازد؛ امری که به‌نظر می‌رسید‌ انجام آن این فرصت را از حسن روحانی برای به راه انداختن دوباره فضای رقابتی با رئیسی از او گرفت.

 

پیش‌بینی ذوالنوری درباره ردشدن مصوبه افزایش سن بازنشستگی

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه درباره افزایش سن بازنشستگی، اظهار داشت: مجلس و دولت در نیمه راه نمی‌توانند در سن بازنشستگی تغییر ایجاد کنند و این کار خلاف قانون اساسی و شرع است. فردی که برای خدمت وارد دستگاه یا اداره‌ای می‌شود، از همان ابتدا و براساس ضابطه‌ای می‌داند که باید ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت کند، بنابراین دولت و مجلس حق ندارند در میانه راه به کارکنان بگویند چند سال دیگر باید به دوران خدمت آن‌ها اضافه شود و بنده این موضوع را خلاف شرع و قانون اساسی می‌دانم مگر آنکه افراد نسبت به ادامه همکاری با مجموعه خود رضایت داشته باشد. مبانی محکم قانونی و شرعی برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی داریم و فکر می‌کنم شورای نگهبان به این مسأله توجه کرده و این مصوبه رد خواهد شد.

تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۵ استان

معاونت اشتغال وزارت کار: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به صورت مستقیم در اختیار استانداران قرار گرفته و یکی از علل تک رقمی بودن نرخ بیکاری در ۲۵ استان، افزایش اختیارات استانداران در عرصه اشتغالزایی بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها