۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۴
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (842)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز دوشنبه در واکنش به تمدید آتش بس در غزه اعلام کرد: در چهارمین روز از آتش بس موقت در غزه، آتش بس برای ۲ روز دیگر تمدید شد. بایدن از اعلام قطر مبنی بر تمدید آتش بس استقبال می کند. رویکردی که با اسراییل و شرکایمان در منطقه اتخاذ می‌کنیم، موفقیت آمیز است! رویکردی که ما با رژیم صهیونیستی و شرکایمان در منطقه اتخاذ کرده‌ایم کارساز بوده و به درخواست خود برای محافظت از غیرنظامیان ادامه خواهیم داد.
  • خلیل الحیه، نائب رئیس حماس در غزه در مصاحبه با الجزیره گفت: ما توانستیم به تعداد مطلوب از گروگان‌ها برای تمدید آتش‌بس طی دو روز آینده برسیم. ما امیدواریم که بتوانیم آتش بس را برای مدت طولانی‌تری تمدید کنیم. این مکانیزم طی دو روز آتی با تحویل دادن ۱۰ رژیم صهیونیستیی در ازای آزادی ۳۰ فلسطینی ادامه خواهد داشت. کوتاهی و تعللی در رساندن کمک‌ها به شمال غزه طی روزهای گذشته وجود داشت و ما امیدواریم که این امر تغییر کند. پایبندی از جانب اشغالگر برای رساندن کمک‌ها به شمال نوار غزه وجود دارد. ما برای ورود به توافقی جدید تلاش می‌کنیم که فقط محدود به آزادی زنان و کودکان نباشد. بعد از انجام انجام تبادل زنان و کودکان، می‌توان وارد آتش بس جدیدی شد که مربوط به گروه‌های دیگر باشد.
  • حماس اعلام کرد تمدید ۲ روزه توافق آتش‌بس در غزه با همان شروط قبلی برقرار می‌شود.
  • «دانیل آلونی» یکی از اسرای صهیونیستی دربند مقاومت فلسطین که اخیرا در جریان تبادل اسرای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی آزاد شد، در نامه‌ای خطاب به فرمانده و رزمندگان گردان‌های قسام که وی و دخترش املیا را در زمان اسارت همراهی کرده بودند، از رفتار انسان دوستانه و پایبندی آنها به تعهدات خود در انجام تبادل اسرا قدردانی کرد.
  • جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی اظهاراتی، از تصمیم اشغالگران قدس برای تخصیص صندوق مالی جدید جهت احداث شهرک های جدید در اراضی اشغالی انتقاد کرد.
  • سخنگوی پنتاگون خبر داد که حملات به سربازان آمریکایی درعراق و سوریه در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده است.
  • عضو شورای سیاسی انصارالله یمن: ما فقط کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف می‌گیریم. آمریکا یک داستان ساختگی از نجات یک کشتی تجاری در خلیج عدن را منتشر کرده است. مکانی که در داستان آمریکا گفته‌شده اصلا برای توقیف کشتی مناسب نیست.
  • پنتاگون: اشتباه از ما بود؛ این دزدان دریایی سومالی بودند که یکشنبه به کشتی سنترال پارک حمله کردند نه نیروهای انصارالله یمن!
  • استولنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو): ما خواهان تمدید آتش بس انسانی در نوار غزه هستیم.
  • گیورا ایلند رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: رژیم صهیونیستی با مشکلات متعددی در غزه، جبهه شمال، بسته شدن دریای سرخ به روی کشتی هایمان و تنش در کرانه باختری روبرو شده است. مشکل ما با یمن، موقعیت آنها در گلوگاه جنوب دریای سرخ است و این مشکلی بزرگتر از تهدید موشک های آنهاست.
  • بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دلیل جنگ غزه معوقات وام ساکنان سرزمین‌های اشغالی بیشتر شده و بدهی بانک‌ها را به ۱۳ میلیارد دلار رسانده است. از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری در رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای به تعویق انداختن بازپرداخت وام‌ها اتخاذ کردند، زیرا ترس آن‌ها از فروپاشی بخش بانکی و وحشت مشتریان است که منجر به برداشت‌های هنگفت آن‌ها از حساب‌های بانکی و سپرده‌ها می‌شود.
  • کارشناسان، غیبت غیر موجه دو هزار سرباز رژیم صهیونیستی از خدمت در ارتش در جریان جنگ جاری در نوار غزه را به عنوان «بزرگترین تخلف» در ارتش این رژیم از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۴۸ ارزیابی کرده‌اند. شبکه اسکای نیوز عربی در این باره اعلام کرد، اگرچه هنوز دلیل غیبت این تعداد سرباز در جنگ اعلام نشده است، اما آنچه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص پیامدهای آن منتشر شد، نشان از نگرانی ارتش این رژیم نسبت به احتمال افزایش تعداد غایبان در دوره آتی دارد. روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سربازانی که بدون مرخصی در جریان جنگ غزه غایب هستند و تعداد آنها حدود دو هزار سرباز تخمین زده می‌شود، مجازات‌های سختی اعمال خواهد کرد.
  • واشنگتن پست به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستیی: شبکه تونل‌های حماس، بیش از آنکه تصور می‌کردیم پیچیده است.
  • سایت عبری گلوبز: قیمت حمل و نقل دریایی از مبدا چین به مقصد بندر اشدود به دلیل حملات حوثی ها ۱۴ درصد افزایش یافته است.
  • شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در پی جنگ جاری در غزه و موضع عربستان در قبال آن، حمایت خود از میزبانی عربستان از نمایشگاه اکسپو 2030 را پس گرفته و به جای آن از میزبانی ایتالیا حمایت خواهد کرد! منابع عبری زبان اعلام کردند که مذاکرات برای عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی به سبب جنگ علیه غزه از مدت‌ها پیش متوقف شده است.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سه‌چهارم نیروهای حماس(رزمندگان عزالدین قسام) هنوز وارد جنگ نشده‌اند و این گروه هنوز بخش عمده توان و قدرت خود را برای جنگ به‌کار نگرفته و آن را برای ادامه درگیری احتمالی نگه داشته است.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها