۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۷
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (853)

رسانه های داخلی

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آمار رئیس جمهور از اقتصاد کشور

حجت‌الاسلام رئیسی: در دولت تلاش بر این بوده که کسری بودجه نداشته باشیم، 6 ماهه دوم سال 1400 که دولت آغاز به کار کرد ما با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی مواجه بودیم اما با کسب درآمد و نه از طریق استقراض و چاپ پول تلاش شد 6 ماهه دوم کسری از بین برود و این امر اتفاق افتاد و رشد اقتصادی اندکی که در یک دهه گذشته تعطیل شده بود شاهدش بودیم تغییر کرد. رشد نقدینگی به 26 درصد رسیده و هدفگذاری شده تا آخر سال به 25 درصد برسد. تورم ماهانه 2.2 درصد است و تورم سالانه کاهشی شده است. تورم نقطه به نقطه نیز کاهشی بوده و اگر انضباط مالی، توجه به هزینه ها و درآمدها کامل انجام شود حتما شاهد کاهش تورم خواهیم بود. آمار بیکاری کاهش پیدا کرده و فقط 850 هزار شغل در 6 ماهه اخیر طبق آمار وزارت رفاه ایجاد شده است. رشد اقتصادی 8 درصد که در سیاست‌های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب اسلامی وجود دارد را برنامه‌ریزی کردیم و در سال 1400 به طور متوسط 4 درصد، در سال 1401 نیز 4 درصد و برای سه ماهه اول 1402 رشد اقتصادی 7 درصد بوده است.

برنامه کارگزاران برای انتخابات مجلس

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره برنامه این حزب برای انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت: «منتظر تایید صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان هستیم، حدود ۵۰ روز دیگر نتایج احراز صلاحیت‌ها منتشر می‌شود و آن وقت تصمیم می‌گیریم که می‌توانیم لیستی ببندیم یا خیر. باید نتیجه احراز صلاحیت‌ها مشخص شود و ببینیم در هر نقطه از ایران صلاحیت چه کسانی تایید شده و در نهایت می‌شود لیستی بست یا خیر. البته تعداد اعضای شاخصی که ثبت‌نام کردند بسیار کم است تا جایی که از حزب کارگزاران سازندگی فقط نمازی و تاج‌الدین ثبت‌نام کردند اما آنهایی هم که ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت نشدند.»

آب پاک پمپئو روی دستان سلطنت طلبان

به گزارش فرهیختگان؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا آب پاکی روی دست سلطنت طلبان ریخت و ضمن اشاره به عدم نفوذ سلطنت‌طلبان در ناآرامی‌های سال گذشته تنها جایگزین جمهوری اسلامی را سازمان مجاهدین خلق خواند. به تعبیر ساده‌تر از نظر وزیرخارجه دولت ترامپ، سلطنت‌طلب‌ها و سایر اپوزیسیون ایرانی باید ذیل این گروهک تروریستی فعالیت کنند.وی اخیراً گفته است: ایرانیان نمی‌خواهند به دیکتاتوری شاه برگردند.سلطنت‌طلبان در قیام پارسال نفوذی نداشتند. ما دیکتاتوری نمی‌خواهیم. تغییر در ایران تنها توسط کسانی حاصل می‌شود که دهه‌ها در راستای آن تلاش کرده‌اند؛ کسانی که بهای آن را پرداخته‌اند و دارای ساختار سازمانی برای تحقق آن هدف هستند.سیاست ایالات‌متحده در قبال ایران باید حول محور حمایت از این اپوزیسیون سازمان‌یافته و افزایش فشار بر رژیم تا زمان سقوط آن باشد.

قدرت‌طلبی به سبک رادیکال‌های اصلاحات

به گزارش خبرگزاری مثلث‌آنلاین، پیرو خبری مبنی بر آنکه سه تن از اعضای حزب اتحاد ملت در پی ثبت نام در انتخابات از این حزب اخراج یا مجبور به استعفای اجباری شده‌اند، حالا یک کانال نزدیک به اتحاد ملت لیست افراد عضو در این حزب در انتخابات ثبت نام کرده‌اند را منتشر کرده است که این خبر را تکذیب می کند. علی شکوری‌راد، از اعضای شورای مرکزی اتحاد ملت هم اخراج سه عضو این حزب به دلیل ثبت در انتخابات را تکذیب کرده است اما با لیست بلند بالا این حزب برای انتخابات مجلس ماجرا پیچیده‌تر هم می‌شود زیرا این لیست نشان می‌دهد حزب اتحاد ملت چه بازی عجیبی را با بدنه اصلی اصلاح‌طلبان آغاز کرده است. پیش از این تصور می‌شد اتحادی‌ها به دلیل تفکرات رادیکالیشان از انتخابات عبور کرده‌اند و نسخه تجویزی آن‌ها تحریم انتخابات است اما حالا روشن شده است که حزب اتحاد ملت تحریم انتخابات را صرفاً برای جلوگیری از نامزدشدن افراد دیگر احزاب اصلاح‌طلب مطرح می‌کند تا افراد خود را بتواند وارد مجلس کند..

توضیحات قوه قضائیه درباره پرونده واردات چای

به گزارش ایسنا مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اشاره به مبارزه با فساد گفت: متاسفانه خبری را اخیرا داشتیم و اعلام کشف فساد دیگری در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد مسئولان قضایی و اجرایی بود، به حق خاطر عزیز مردم را مکدر کرد. گرچه این فساد توسط شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت ولی مشخص شد همکاری های مختلفی در بخش های ذی مدخل شده تا ارز و منابع ملی به آن تخصیص بیابد و پس از بررسی‌ها مشخص شد ارز تخصیص یافته نه تنها در محل خود صرف نشده بلکه موجبات فساد را ایجاد کرده است. در این پرونده برخی مدیران و افراد ذی ربط با قرار صادره در بازداشتند و برخی با تامین‌های مناسب آزادند و تحقیقات ادامه دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها