۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۸
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (854)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • «اسحاق هرتزوگ» رئیس صهیونیست‌ها: جنگ در غزه فقط جنگ بین اسرائی و حماس نیست بلکه جنگی برای نجات تمدن غرب است.
  • «الی کوهن»، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی از اخراج نماینده سازمان ملل در اسرائیل خبر داد. کوهن در این ارتباط نوشته است: «ما دیگر در مقابل تعصب سازمان ملل ساکت نخواهیم نشست و تصمیم گرفتیم ویزای اقامت لین هستینگز، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اسرائیل را لغو کنیم.»
  • وزیر میراث رژیم صهیونیستی پس از اظهاراتش در خصوص بمباران غزه با بمب‌های هسته‌ای، خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد تا در چارچوب مذاکرات احتمالی آتی آزاد نشوند.
  • القسام: مجاهدان ما کمی پیش ده سرباز اسرائیلی را از مسافت صفر در محور شرقی خانیونس هدف قرار داده و کشتند.
  • رویترز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی: نبردهای زمینی دیروز با فلسطینیان در غزه، سخت‌ترین روز از آغاز عملیات زمینی را برای ارتش رقم زده ‌است.
  • برنی ساندرز سناتور آمریکایی در مجلس سنا تاکید کرد آنچه دولت نتانیاهو در نوار غزه انجام می‌دهد، نقض قوانین بین‌الملل است و واشنگتن به هیچ وجه نباید در آن دست داشته باشد.
  • نظرسنجی انتخاباتی انجام گرفته شده توسط خبرگزاری معاریو نشان می‎‌دهد تعداد کرسی‌های اعضای ائتلاف حاکم در پارلمان اسرائیل به ۴۱ کرسی سقوط کرده است.
  • الجزیره اعلام کرد که ارتش صهیونیستی پس از درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین از شمال غربی شهر غزه عقب نشینی کرده است.
  • فایننشال تایمز به نقل از یک صهیونیستی: ما 320 میلیون دلار کمک از آمریکا برای فناوری ضد تونل دریافت کردیم، اما فایده ای نداشت.
  • روزنامه گاردین: ارتش رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که گروه حماس با طراحی نقشه‌های دقیق و با کمک گرفتن از جاسوس‌هایی در داخل فلسطین اشغالی چندین سال برای انجام عملیات طوفان‌الاقصی برنامه‌ریزی کرده بود.
  • برخی از رسانه‌ها مدعی حمله به صنعا شده و اعلام کردند که حداقل چهار انفجار صورت گرفته است. این ادعاها در حالی است که برخی از مقامات صنعا، وجود چنین حمله‌ای را تکذیب و بیان کردند که صنعا أمن و أمان است. نکته قابل توجه عدم انتشار فیلم، عکس یا حداقل صوت مشخص برای این حملات است.
  • سازمان بهداشت جهانی: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود. به تاریک‌ترین لحظه بشریت نزدیک شده‌ایم. بیش از ۶۰ درصد افراد کشته شده را زنان و کودکان تشکیل می‌ دهند. همچنین بیش از ۴۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌ اند.
  • روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز»: برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شبکه تونلی حماس در غزه بزرگ‌تر از شبکه متروی لندن است.
  • گروه‌های مقاومت از حومه غربی استان درعا در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی، با موشک پایگاه‌های رژیم ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند.
  • بر اساس بیانیه‌ای که در روزنامه‌های رسمی فرانسه منتشر شد، دولت اين كشور با صدور حکمی دارایی‌های یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه را که رژیم صهیونیستی او را طراح اصلی حمله هفتم اکتبر می‌داند، برای مدت شش ماه مسدود کرد.

آمریکا: به‌دنبال پاسخ مناسب به حملات یمن هستیم

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید: آمریکا در حال مشورت با متحدانش برای یافتن پاسخ مناسب به حملات یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی است. ما گفته‌ایم که کل جهان، نه فقط آمریکا، باید با این تهدید نوظهور حوثی‌ها مقابله کنند.

اقدام عجیب آمریکا برای اولین‌بار پس از جنگ سرد

ارتش آمریکا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴، برای نخستین‌بار پس از پایان «جنگ سرد»، اولین زرادخانه موشکی خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کند.آمریکا مدعی شده که این اقدام را به منظور تقویت بازدارندگی در برابر چین انجام می‌دهد.

ضربه سهمگین روسیه به اوکراین

وزارت دفاع روسیه با اشاره به دفع حداقل ۱۰ حمله ارتش اوکراین به مواضع نیروهای این کشور، گفت که 805 نظامی کی‌یف و ۳۰ پهپاد اوکراینی در یک روز اخیر نابود شدند.

تقاضای سناتورهای آمریکا برای کمک امنیتی به ارمنستان

۶۰ سناتور آمریکایی به رهبری سناتور دموکرات  «آلکس پادیلا» از کالیفرنیا  و «آنا اشو» از  دیگر قانونگذاران این کشور از سران کنگره خواستند کمک‌های امنیتی به ارمنستان ارسال کنند.

پایان دادن نیجر به توافق‌های امنیتی با اتحادیه اروپا

حاکمیت نظامی حاکم بر نیجر در راستای رویکرد افزایش همکاری نظامی با روسیه اعلام کرد که به دو توافق شراکت نظامی و امنیتی با اتحادیه اروپا پایان داده است.

محدودیت مهاجرت قانونی در انگلیس

دولت انگلیس قصد دارد علاوه بر مقابله با مهاجرت غیرقانونی، با اعمال شرایط سخت مهاجرت قانونی را نیز محدود کند. وزیر کشور انگلیس درصدد رونمایی از اقداماتی برای محدود کردن مهاجرت قانونی است. هنوز جزئیات این اقدامات مشخص نشده، اما ظاهراً شامل کاهش «ویزای سلامت و مراقبت‌های اجتماعی» می‌شود، همچنین حداقل هزینه برای ویزای کارگران ماهر از ۲۶۲۰۰ پوند به بیش از ۳۵هزار پوند افزایش می‌یابد.

توصیه دولت انگلیس برای خاموشی‌های زمستان

گاردین: معاون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده است که با توجه به احتمال قطع برق در زمستان مردم باید مقادیر کافی رادیوی باتری‌خور، چراغ‌قوه و شمع تهیه کنند تا خودشان را برای قطع برق آماده کنند.

ادامه حمایت های آمریکا از اوکراین

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا تأیید کرد که پس از تمام شدن بودجه اختصاص‌یافته واشنگتن برای کمک به اوکراین، ارسال تسلیحات به کیف متوقف خواهد شد. سالیوان بار دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا خواست از درخواست رئیس جمهور آمریکا برای دادن فرصت به واشنگتن برای ادامه حمایت نظامی از کیف حمایت کنند.

تصمیم غلط همتی موسسه نور را ناترازتر کرد

معاون وزیر اقتصاد: موسسه اعتباری نور حاصل ادغام تعاونی‌های اعتبار کارسازان آینده، پیشگامان کویر یزد و صندوق‌های قرض‌الحسنه ریحانه گستر و مشیز در سال ۱۳۹۱ بود. متاسفانه در فرایند ادغام این موسسات و تشکیل موسسه نور، انتقال دارایی‌‌ها متناسب با بدهی‌­های منتقل شده صورت نگرفت و به تدریج ناترازی در صورت‌های مالی این موسسه افزایش یافت. سال ۱۳۹۸ شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اختیارات جدیدی برای تعیین تکلیف این مؤسسه و برخی موسسات اعتباری دیگر به بانک مرکزی داد. برخلاف نظر کارشناسان، رای بانک مرکزی در دوران ریاست آقای همتی، «ساماندهی» و «احیای موسسه نور» بود. طبیعتا این تصمیم نادرست منجر به افزایش زیان انباشته و ناترازی و اضافه برداشت‌ها شد.

کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه

مرکز آمار کمیسیون اروپا: صادرات گاز ایران به ترکیه در تیر و شهریور امسال صفر و طی ۴ ماه اخیر حداقلی بوده است. کل صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب بود که ۴۹ درصد کاهش داشته است. طی ۴ ماه گذشته ایران حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده است.

 

 

 

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها