۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۳
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (855)

رسانه های داخلی

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش سردار فدوی درخصوص اقدامات یمن

سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه: شهید سلیمانی دست مقاومت را از سنگ به موشک پر کرد. حوثی‌های یمن ۹ سال پیش کلاشینکف داشتند الان موشک ۲۰۰۰ کیلومتر دارند. الان هیچ کشتی جرات نمی‌کند علنا با پرچم رژیم صهیونیستی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ تردد کند چون مطمئنا مورد اصابت قرار می‌گیرد.

نعل‌وارونه اصلاح‌طلبان در ماجرای فساد ارزی واردات چای

روزنامه کیهان با انتقاد از عملکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب در ماجرای پرونده فساد واردات چای نوشته است: «صورت مسئله فساد ارزی مربوط به واردات چای، روشن است. سنگ بنای این انحصار و فساد از ابتدای سال 1398 بنا گذاشته شده یعنی سال دوم از چهارساله دولت دوم آقای روحانی. کشف ماجرا هم مهرماه سال گذشته اتفاق افتاد یعنی در اولین سالگرد شروع به کار دولت آقای رئیسی. پیگیر پرونده تا روشن شدن ابعاد ماجرا و ارجاع آن به دستگاه قضائی هم خود دولت (بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و وزارت اطلاعات) بوده‌اند. بنابراین فساد و تخلفی که پدید آمده، در دولت قبل اتفاق افتاده و در سال اول دولت جدید ادامه پیدا کرده و با کشف آن، متخلفان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. روزنامه اعتماد اخیراٌ نوشته بود: «اين حرام‌خواري تاريخی، ريشه در حرام‌خواری سياسی و دستكاری در نظام توزيع قدرت سياسی و اقتصادی اين سال‌ها دارد».

اظهارات مبهم محسن هاشمی پیرامون کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری

اخیراً برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی پیرامون کاندیداتوری محسن هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ مطرح کرده‌اند که این مسئله با واکنش او همراه شده است. هاشمی در این خصوص به خبرآنلاین گفت: «ادعاهای مطرح شده پیرامون داوطلبی بنده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ صرفاً یک گمانه‌زنی زودهنگام است. به عبارت دیگر اینکه هنوز انتخابات مجلس را پشت سر نگذاشتیم، ناگهان از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند این یک گمانه‌زنی زودهنگام محسوب می‌شود که باید منظور خودشان را از این کار توضیح دهند.» وی در خصوص نقش‌آفرینی حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات اسفندماه خاظرنشان کرد:‌ «منتظر تایید صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان هستیم، حدود ۵۰ روز دیگر نتایج احراز صلاحیت‌ها منتشر می‌شود و آن وقت تصمیم می‌گیریم که می‌توانیم لیستی ببندیم یا خیر.»

اصلاح‌طلبان با انتخابات «به شرط چاقو» معامله می‌کنند

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در گفت‌وگو با روزنامه جوان به کنش‌ورزی سیاسی اصلاح‌طلبان انتقاد داشته و گفته است:‌«برخی از اصلاح‌طلبان به شرط چاقو با انتخابات برخورد می‌کنند، یعنی اگر شرایط برای این افراد فراهم باشد و مطمئن باشند رأی می‌آورند، دعوت به شرکت می‌کنند، اما در جا‌هایی که زمینه را مناسب ندیده و رأی نمی‌آورند، با اما و اگر با نظام برخورد می‌کنند. ما به بخش افراطی جریان اصلاح‌طلب که وقتی در دولت نیستند، در جایگاه مخالف دولت می‌ایستند و زمانی که دولت را به دست می‌گیرند از جایگاه مخالف نظام برخورد می‌کنند، توصیه می‌کنیم از این رویکرد ناصواب دست بردارند و در جا‌هایی که لازم است در خدمت نظام باشند؛ نظامی که مردم آن را به وجود آورده‌اند، البته می‌توانیم نقد کنیم. نامزد‌های خود را معرفی کنند، اما وارد تقابل با نظام نشوند.»

فرار روبه جلو توسط سخنگوی دولت سابق

علی ربیعی، سخنگوی سابق دولت در روزنامه اعتماد نوشت: عدم توفیق در مبارزه با فساد، ناشی از فهم ناقص از مساله است به نحوی که هدف و مراد مدیران ارشد، مبارزه با مفسد- آن هم به صورت مقطعی و سیاسی و نه مبارزه با پدیده فساد- است. مدیران سفارشی، خیلی زود اهل بده بستان می شوند و فساد از همین جا آغاز می شود. وقتی مبارزه با فساد، تک‌بعدی، سیاسی، جناحی و مقطعی شود مبارزه‌ای ناکارآمد و انحرافی شکل می‌گیرد. برنامه‌ریزی مبارزه با فساد، در چارچوب حقوقی، عادلانه، غیرهیجانی و درازمدت اثربخشی خواهد داشت. تجمیع قدرت و فقدان پاسخگویی عامل ایجاد فساد و علامت وجود فساد در جامعه است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها