۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۴
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (856)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • ‌‌‌وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایکس نوشت: دبیر کلی گوترش تهدیدی برای صلح جهانی است. درخواست او برای آتش‎بس در غزه حمایت از سازمان تروریستی حماس است.
  • آمریکا قطعنامه سازمان ملل برای آتش بس فوری در غزه را وتو کرد. معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسۀ شورای امنیت تاکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.
  • بعد از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از دولت جو بایدن تشکر کرد. گیلاد عردان، نماینده رژیم صهیونیستی قطعنامه‌ای را که خواستار آتش‌بس در غزه بود «تحریف‌شده» توصیف کرد. گیلاد عردان گفت که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.
  • نماینده چین در شورای امنیت گفت: ما متاسفیم که ایالات متحده از وتوی خود علیه قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس در غزه با وجود ادامه کشتار در آنجاست، استفاده کرد.
  • دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل: جلوگیری آمریکا از برقراری آتش‌بس به معنای صدور حکم اعدام برای هزاران و شاید ده‌ها هزار فلسطینی در نوار غزه است!
  • «عزت الرشق » عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اقدام آمریکا در وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه شده بود را به شدت محکوم کرد. به گفته وی مانع تراشی واشنگتن در صدور قطعنامه برای توقف جنگ، مشارکت مستقیم با اشغالگران در کشتار ملت فلسطین و ارتکاب جنایات بیشتر در پاکسازی قومی است.
  • عفو بین الملل سازمان ملل با انتقاد از اقدام آمریکا در به شکست کشاندن پیش قطعنامه شورای امنیت در برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد: وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.
  • پادشاه اردن و نخست وزیر اسپانیا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و نسبت به وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی در این باریکه هشدار دادند.
  • رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به دستور کابینه تل‌آویو برای ترور سران و اعضای حماس در کشورهای خارجی، تاکید کرد: «اگر رژیم صهیونیستی جرأت کند اعضای حماس را در ترکیه هدف قرار دهد، بهای سنگینی خواهد پرداخت».
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: جنگ غزه به 2 شرط آزادیِ همۀ ربوده‌شدگان و اعلام تسلیم حماس پایان می‌یابد.
  • سخنگوی وزارت بهداشت در غزه: از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون 17 هزار و 177 نفر به شهادت رسیدند. در 24 ساعت گذشته 350 غیرنظامی شهید شدند.
  • «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد گروه‌های مقاومت 4 پایگاه آمریکا را در 2 ساعت گذشته در سوریه هدف حمله قرار داده‌اند. این حمله با تعداد زیادی راکت انجام شده که اکثر آن‌ها به اهداف رسیده‌اند. در این حملات، پایگاه‌های العمر و کونیکو در استان دیرالزور و خراب الجیر و الشدادی در استان الحسکه هدف قرار گرفته‌اند.
  • جنبش مقاومت اسلامی حماس در سالروز انتفاضۀ اول در ۸ دسامبر ۱۹۸۷ از تمامی فلسطینی‌های ساکن در کرانۀ باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ خواست تا دست به خیزش بزنند و با هرآن‌چه در دست دارند به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند.
  • گردان های قسام: بمباران وحشیانه مناطقی از شهر غزه از سوی اشغالگران منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از اسرای دشمن شد.
  • نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره غزه: رژیم صهیونیستی برای پاکسازی نژادی در نوار غزه و از بین بردن دارایی ها و لوازم زندگی ملت فلسطین و کوچ اجباری آنها نقشه می کشد. هدف از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، از بین بردن مسئله فلسطین و نابودی صلح(روند سازش) است.
  • اتحادیه اروپا، محمد ضیف فرمانده کتائب القسام و مروان عیسی جانشین او در شاخه نظامی حماس را در لیست "تروریست‌های تحت پیگرد" قرار داد.
  • شبکه 14 رژیم صهیونیستی: دریای سرخ با اقدامات ایران درحال داغ شدن است و با حملات صورت گرفته زمان و هزینه تردد کشتی به رژیم صهیونیستی افزایش پیدا می‌کند.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی: حمله سایبری به آرشیو حکومتی رژیم صهیونیستی موجب از بین رفتن بخش مهمی از اطلاعات شده است‌.
  • رزمندگان گردان‌های قسام از انهدام کلی و جزئی ۷۹ خودروی زرهی ارتش اشغالگر طی ۷۲ ساعت اخیر فقط در شهر غزه خبر داد. علاوه بر این تک‌تیراندازان قسام در محله شجاعیه دو نظامی رژیم صهیونیستیی را از پای درآوردند.
  • "رایان ایر" بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در جهان، تمام پروازهای خود به فلسطین اشغالی (رژیم صهیونیستی) را تا فوریه 2024 لغو کرد. بر اساس برآوردها، این تصمیم ده ها هزار رژیم صهیونیستیی را که قصد سفر به اروپا و کسانی که قصد سفر از اروپا به اراضی اشغالی را داشتند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • حامیان فلسطین با تجمع مقابل چهار شرکت تسلیحاتی در انگلیس، ضمن بستن ورودی این شرکت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعتراض کردند.

عدم تصویب بودجه درخواستی برای کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که سناتورهای جمهوری‌خواه، مانع تصویب بودجه درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید برای حمایت نظامی از اوکراین و رژیم صهیونیستی شدند.

مشاور بایدن: همچنان به دنبال عادی‌سازی رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی هستیم

«آموس هوخشتاین»، مشاور رییس جمهور آمریکا: در موضوع عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نباید امید را از دست داد و با وجود ادامه جنگ در غزه، این عادی سازی همچنان یک هدف برای واشنگتن است.

ادعای رسانه آمریکایی مبنی بر عدم پاسخ گویی اسرائیل به حملات یمنی ها

وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا به رژیم صهیونیستی گفته به حملات اخیر موشکی و پهپادی انصارالله یمن پاسخ ندهد و این کار را به ارتش آمریکا بسپارد. در این گزارش با استناد به اظهارات مقام‌های آمریکایی گفته شده که «ایالات متحده نگران است پاسخ رژیم صهیونیستی درگیری فعلی را گسترش دهد. این در حالی است که مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با پالتیکو گفته‌اند ارتش این کشور خواستار درگیری نظامی با انصارالله یمن نیست.

 

تصویب لایحه ممنوعیت اهانت به قرآن کریم در پارلمان دانمارک

پارلمان دانمارک لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، سوزاندن قرآن کریم در مکان‌های عمومی، ممنوع خواهد شد. دولت دانمارک اعلام کرده طبق این قانون، افراد خاطی با جریمه نقدی و یا مجازات حبس تا ۲ سال روبرو خواهند بود. طی سال اخیر میلادی، مواردی از هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، دانمارک و هلند گزارش و با واکنش مردم و دولت‌های کشورهای اسلامی مواجه شد.

پوتین: دوران تسلط دلار بر اقتصاد جهانی به پایان رسیده است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه: دوران تسلط دلار آمریکا و یورو بر معاملات بین‌المللی به پایان رسیده است. روز به روز کشورهای بیشتری با استفاده از ارزهای ملی خود معاملات با شرکای بین‌المللی‌شان را انجام می‌دهند و سیستم تسویه با ارزهای ملی جایگزین استفاده از دلار آمریکا و یورو شده است. نخبگان غربی برای حفظ سلطه خود بر اقتصاد جهانی به تحریم‌ها متوسل می‌شوند، وضعیت سیاسی کشورها را متزلزل می‌کنند و آنها را به درگیری با یکدیگر سوق می‌دهند. علی‌رغم تلاش‌های کشورهای غربی، این تغییرات اساسی غیرقابل بازگشت است.

اخراج دو کارمند سفارت آمریکا در اسپانیا

 اسپانیا دو نفر از کارمندان سفارت آمریکا در مادرید را به اتهام تلاش برای نفوذ در سازمان اطلاعات اسپانیا CNR از طریق پرداخت رشوه به دو افسر سازمان از کشور اخراج کرد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها