۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۶
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (861)

رسانه های داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش تهران به عصبانیت نتانیاهو از سفر رئیسی به روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با عصبانیت بنیامین نتانیاهو در مورد سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به روسیه و اظهار نارضایتی این مقام صهیونیستی از همکاری‌های تهران و مسکو گفت: ما به این گونه اظهارات و قیل و قال‌ها توجه نمی‌کنیم و این گونه اظهارات و قیل و قال‌ها تاثیری در تلاش‌ها برای تعمیق مناسبات و همکاری‌های سازنده بین ایران و شرکای آن در زمینه‌های مختلف نخواهد داشت. روابط ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های اقتصادی و تجاری در حال رشد است. بر اساس آمار اعلام شده حجم روابط تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است و طی ۹ ماه سال جاری نیز بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است./ تسنیم

معافیت ونزوئلا از تحریم به نفع ایران تمام شد

رویترز: افزایش قیمت نفت ونزوئلا پس از برداشتن تحریم‌های آمریکا، تمایل برای خرید نفت باکیفیت‌تر ایران و روسیه را افزایش داده و قیمت آن را بالا برده است. در نتیجه، درآمد نفتی مسکو و تهران بالا رفته و تاثیر تحریم‌های کشورهای غربی بر اقتصاد این دو کشور کاهش می‌یابد.

 نظر محصولی درباره تغییر مواضع احمدی‌نژاد

صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری درباره محمود احمدی‌نژاد به فارس گفت: «بنده اصلی ترین عامل تغییر در ایشان را عدم آمادگی درونی می بینم. اینکه بعضاً مطرح می‌شود که فلانی موثر بود، بهمانی موثر بود؛ بنده این را رد نمی‌کنم اما این را اصل نمی‌دانم. اصل، آن تغییرات درونی است که باعث می‌شود فلانی‌های بیرون اثرگذاری‌شان موثر واقع شود. اگر در درون، آن آمادگی را در خودت ایجاد کرده باشی؛ نه یک نفر بلکه ده‌ها نفر هم نمی‌توانند موثر باشند. حالا چون آقای احمدی نژاد امروز در موقعیتی است که بنده نمی‌پسندم، دلیل نمی‌شود که خدماتی که در زمان ایشان دولت انجام داد را نادیده بگیریم. مشکلی که در نظام داریم این است که بعضی از دوستان متاسفانه با کج فهمی برای اینکه از آقای احمدی نژاد خوششان نمی‌آید کارهای خوب دولت ایشان را هم یا نمی‌بینند یا منفی جلوه می‌دهند.

توضیح بهادری جهرمی درباره برکناری 60 مدیر دولت

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که چرا ۶۰ مدیر متخلف دولتی به قوه قضائیه معرفی نشده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۶۰ مدیر که در مسائل مختلف در دو سال اخیر تخلفاتی داشته‌اند، از سوی بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری شناسایی و سپس برکنار شده‌اند. پس این موضوع مشخصاً به یک پرونده خاص برنمی‌گردد. در راستای اقدامات گشت ارشاد مدیران زمانی حتی اخذ مجوز انجام شده و در مواردی بازداشت هم صورت گرفته است. زمانی هم عکس این رخ داده و پیش آمده است که مدیرکلی در حوزه منابع طبیعی برکنار شد، اما گشت ارشاد مدیران به موضوع وارد شد و نظر خود را اعلام کرد که مدیر برکنارشده در حال مقابله با فساد بوده و باید به کار خود برگردد و این اقدام هم انجام شد. پس لازم است موضوعات را از هم تفکیک کنیم.

بازخوانی هدایای گران بهای پادشاه عربستان به رهبرمعظم انقلاب اسلامی

ملک عبدالله پادشاه عربستان، سال ۷۶ برای کنفرانس اسلامی به ایران سفر کرد. او برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین خانواده ایشان هدایای گران بهایی را به همراه آورده بود. مهدی فضائلی معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در همان ایام ماجرای هدایای گران‌قیمت پادشاه عربستان برای خانواده رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کرد. او در صفحه توییتر خود پستی منتتشر کرد و نوشت که « ملک عبدالله، در سال ۷۶ برای کنفرانس اسلامی به ایران سفر کرده بود که برای رهبری و همچنین خانواده ایشان هدایای گران بهایی را آورده بود که رهبری هیچ کدام از آن‌ها را قبول نکرد و تمامی این هدایا پس از قیمت گذاری در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفت و با معادل پولی آن، برای محرومین ۲۰ واحد مسکونی تهیه شد. این جواهرات اکنون در یکی از قاب های بالای ضریح امام رضا (ع) نگهداری می شود.

واکنش مهاجری به انتقادات از تیم برجام

محمد مهاجری در گفتگو با روزنامه شرق به اظهارات تند اخیر محمود نبویان به تیم مذاکره کننده برجام واکنش نشان داد. محمدمهاجری درباره انتساب هایی که از سوی محمود نبویان از اعضای جبهه پایداری به تیم مذاکره برجام داده می شود، گفت: مقام معظم رهبری چه صفاتی برای اعضای تیم مذاکره‌کننده مطرح کردند؟ این در سایت ایشان هم قابل مشاهده است. ایشان فرمودند که «من هیئت مذاکره‌کننده را هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم؛ این را همه بدانند». شما بخش کامل این گفته مقام معظم رهبری را بیاورید. حالا اگر مقام معظم رهبری تنها یکی از این صفات را برای اعضای جبهه پایداری به کار برده باشد، من اسمم را عوض می‌کنم‌ . اعضای این جریان سیاسی با عینک غبارآلود و متوهمانه به همه چیز نگاه می‌کنند. طبیعتاً وقتی این عینک را به چشم داشته باشید، تقریبا همه چیز برای شما متوهمانه پیش می‌رود که انطباقی با واقعیت ندارد.

علت رد کلیات لایحه بودجه در مجلس چه بود؟

قالیباف، رئیس مجلس: وقت تنگ است. برخی دوستان از دو/دوزادهم می‌گویند. این اصلاً مصلحت نیست. این لایحه کسری قابل‌توجهی داشت. حتی حقوق بازنشستگان هم پیش‌بینی نشده است و بر آن اضافه می‌شود. اگر بخواهیم جبران این کسری را به مالیات منوط کنیم، اشکال بدتری پیش می‌آید. هم من و هم تلفیق در خدمت دولت خواهیم بود تا به دوستان کمک کنیم بودجه‌ای بیاید که هم هم‌جهت با برنامه هفتم باشد و هم ضدتورم باشد.

کاهش نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی در آبان‌ماه

رئیس‌کل ‎بانک مرکزی: به دنبال اجرای سیاست‌های بانک مرکزی، روند کاهشی نرخ رشد نقدینگی همچنان ادامه دارد. نرخ رشد ‎نقدینگی در پایان فروردین ۳۳.۱ ٪، شهریور ۲۶.۹ ٪، مهر ۲۶.۴ ٪ و آبان ۲۶.۲ ٪ شد. همچنین نرخ رشد ‎پایه پولی که در پایان فروردین‌ماه ۴۵.۲ ٪ بود، در مهرماه به ۳۹.۶ ٪ و آبان‌ماه به ۳۸.۵ ٪ کاهش یافت. در دولت و بانک مرکزی تلاش می‌کنیم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد./ ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها