۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۷
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (862)

رسانه های داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • بایدن، رئیس جمهور آمریکا: نتانیاهو دوست خوبی است، اما باید تغییر کند. او باید دولت خود را تغییر دهد؛ آن‌ها (تلاویو) شروع به از دست دادن حمایت (بین المللی) خود به دلیل بمباران بی رویه غزه کرده اند؛ نتانیاهو نمی تواند در آینده به دولت فلسطین «نه» بگوید.
  • بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: رژیم صهیونیستی حمایت کامل آمریکا برای ورود زمینی به نوار غزه و مهار فشار بین المللی را دریافت کرد. اجازه نخواهیم داد نوار غزه توسط حماس یا فتح اداره شود. ما در روز بعد پس از جنگ با واشنگتن اختلاف داریم و اجازه نمی‌دهم رژیم صهیونیستی به اشتباه اسلو خود بازگردد.
  • رادیو عبری زبان "ریشت کان" اعلام کرد که نتانیاهو در پاسخ به سوال شماری از اعضای کنست در مورد احتمال اینکه نیروهای تشکیلات خودگردان در چارچوب همکاری با حماس سلاح‌های خود را به سمت "رژیم صهیونیستی" نشان بگیرند، گفت که این سناریویی مشخص و واضح برای ماست و ما آن را بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم در عرض چند دقیقه بالگردهای خود را فراخوانده و به چنین اقدامی پاسخ دهیم.
  • جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اظهارات نتانیاهو در مورد آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به تشکیلات خودگردان از نیت او برای هدف قرار دادن ملت فلسطین هم در غزه و هم در کرانه باختری پرده برمی‌دارد. این اظهارات ثابت می‌کند رژیم اشغالگر هیچ اهمیتی به سازش سیاسی نمی‌دهد و تنها به دنبال تثبیت و تعمیق اشغالگری خود به ویژه در قدس و مسجد الاقصی است. این جنبش از تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن دعوت کرد معاهده اوسلو و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی را کنار گذاشته و به مرحله مقاومت جامع و فراگیر منتقل شوند.
  • وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی: هیچ کشور فلسطینی در اینجا وجود نخواهد داشت. دولت فلسطین چیزی است که امنیت مردم یهودی را به خطر می اندازد.
  • گردان‌های قسام: مجاهدان این گردان‌ها 7 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی از جمله یک تانک فرمانده و یک نفربر که 3 نظامی رژیم صهیونیستی روی آن قرار داشتند، را با راکت‌ها و بمب‌های ضدزره هدف قرار داده و این نیروها را از پا درآوردند و با نیروهای پشتیبانی هم که برای نجات سرنشینان تانک "باز3" آمده بودند، درگیر شدند و تعدادی از آن‌ها را به هلاکت رساندند. همچنین در درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای پیاده دشمن، 11 نظامی رژیم صهیونیستی را مستقیما به قتل رسانده و تجهیزات و سلاح‌های آن‌ها را به غنیمت گرفته و دیگر نیروها را هم یا به قتل رسانده یا مجروح کردند.
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ناو جنگی «ساعر 6» دریانوردی در دریای سرخ را برای پاسخ دادن به تهدیدات حوثی‌ها آغاز کرد.
  • شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی جنگ کنونی در غزه، بسیاری از شهرک نشینان خواستار پناهندگی به پرتغال شدند. این شبکه تاکید کرد که افراد زیادی پس از اعلام پرتغال در رابطه با دادن ویزای پناهندگی به رژیم صهیونیستیی‌ها، درخواست‌های خود را ارائه دادند.
  • سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با نشان دادن تصویری از یحیی سنوار رهبر حماس در غزه و شماره تلفن او در شورای امنیت، گفته است: اگر می‌خواهید جنگ را متوقف کنید، با او تماس بگیرید.
  • اعضای سازمان ملل طی رأی‌گیری در مجمع عمومی، به قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه رأی دادند. این قطعنامه با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع به تصویب رسید و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد فوراً حملات به نوار غزه را پایان دهد. آمریکا، اتریش، چک، گواتمالا، لیبریا، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رأی منفی دادند.
  • وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به 18412 نفر رسیده و شمار مجروحان هم از 50 هزار نفر فراتر رفته است.
  • دفتر اطلاع رسانی دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد از مجموع 135 اسیر رژیم صهیونیستیی در غزه، 19 نفر کشته شدند.
  • نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستیی 51 فلسطینی دیگر را در حمله به مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند. خبرگزاری آناتولی در گزارشی در این باره نوشت با بازداشت این افراد، شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه در هفتم اکتبر به 3810 نفر افزایش یافته است.
  • هاآرتص: ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین آمار خود اعلام کرده نزدیک به 1600 نظامی آنها از شروع درگیری ها در 7 اکتبر تا به الان مجروح شده اند اما بر اساس تحقیقات ما عدد واقعی بسیار بیشتر از این بوده و فقط در یکی از بیمارستان ها بیش از 1900 مجروح نظامی پذیرش شده است.
  • روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پمپاژ آب دریا به داخل شبکه تونل‌های حماس در غزه را آغاز کرده است. پمپاژ آب دریا به داخل تونل‌های حماس بخشی از تلاش‌های "رژیم صهیونیستی" برای نابودی زیرساخت‌های این جنبش است. وال استریت ژورنال همچنین به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که عملیات نابودی تونل‌ها محرمانه است و نمی‌توان در مورد آن چیزی گفت و ممکن است هفته‌ها طول بکشد.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها