۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۱
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (863)

رسانه های داخلی

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ماجرای تشکر صدام از مسعود رجوی چه بود؟

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی از همرزمان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با اشاره به تبریک صدام به مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین روایت می‌کند: بر اساس نامه‌ای که از سازمان استخبارات(سازمان اطلاعات) عراق به دست ما رسیده است، یک روز بعد از شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، صدام در تماس تلفنی، از مسعود رجوی خائن تشکر کرد و با خوشحالی به او تبریک گفت که توانسته است این افسر ایرانی را ترور کند. در آن نامه به نقل از صدام آمده است که پرونده این افسر ایرانی تا امروز روی میز من باز بود و امروز با ترور او آن را بستیم. شاید مفهوم حرف‌های صدام این باشد که این افسر ایرانی، همه آرزوهای من را بر باد داد و نقشه‌های مرا نقش بر آب کرد. او حتی در یکی از جلسه‌های ستاد ارتش عراق گفته بود: «باید از فرماندهان جوان و جسوری مانند صیاد شیرازی در هر جنگی ترسید.»/ ایسنا

دیدگاه متفاوت نماینده سابق رهبر معظم انقلاب اسلامی در سپاه درباره موضوع حجاب

حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا درباره موضوع حجاب به کیهان گفت: «25 دستگاه در امر حجاب مسئولیت داشتند. با کمال تاسف دستگاه‌های مسئول آن نقشی را که باید داشته باشند ندارند. یک نمونه آموزش و پرورش است. آنچه که درسال 1401 اتفاق افتاد این بود که یک پدیده سر باز کرد. این سر باز کردن مربوط به امروز نیست. یک اتفاقی افتاد یک جریانی درست شد یک مرتبه این پدیده که در لایه‌های پنهان قرار داشت سر باز کرد و علنی شد. ما یک مرتبه دیدیم که در لایه‌های زیرین جامعه چه می‌گذرد و ما خبر نداشتیم. این مسئله یک طرح جامع می‌خواهد که باید همه جوانب امر را در نظر بگیرد. ما با یک پدیده رو‌به‌رو هستیم، با یک موضوع جزئی رو‌به‌رو نیستیم که نیروی انتظامی یا فرمانده انتظامی بیاید برخورد کند و مسئله را حل کند.

شکست تحریم های هسته ای ایران

سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات: امروز حکومت، هویت خود را فقط در ستیز با آمریکا و غرب تعریف کرده است و در همین جهت اقداماتی هم کرده است و همین بهانه به دست کسانی داده که می‌گویند جمهوری اسلامی در منطقه چالش ایجاد می‌کند. از طرفی می‌توان ضداستکبار و ضداستعمار بود، اما هویت خود را در ستیز با غرب تعریف نکرد. به خاطر این رویکرد در حوزه سیاست خارجی، حکومت از بزرگترین رسالت و رویکرد اصلی خود که جلب رضایت مردم باید باشد، بازمانده است؛ مردم هم از توسعه انسانی، علمی، اقتصادی و سیاسی در جامعه محروم شده اند. این وضعیت است که گسست‌ها و شکاف‌های میان ملت و حکومت و در نتیجه میزان نارضایتی و اعتراض را در گروه‌های مختلف جامعه از جمله دانشجویان و دانشگاهیان زیاد کرده است./ خبر آنلاین

آخرین وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات آتی مجلس

روزنامه آرمان امروز درباره لیست اصلاح‌طلبان در تهران به نقل از باهنر نوشته است: اصلاح طلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای از آن‌ها اعتقاد به تحریم انتخابات دارند اما عده‌ای دیگر حیات خود را وابسته به حضور در انتخابات و مشارکت می‌دانند، مطابق اخبار واصله آن‌ها تا حدودی تهران به یک لیست واحد رسیده‌اند و این می‌تواند اصولگرایان را نسبت به لزوم وحدت هوشیار سازد.

استراتژی جدید اصلاح طلبان

علی‌رضا محجوب عضو ارشد خانه کارگر از گروه‌های قدیمی دوم خردادی به روزنامه جوان گفته است: اگر رأی را کنار بگذاریم، رایزنی با حکومت را هم کنار بگذاریم، پس جز جنگ چیزی باقی می‌ماند. فقط تفنگ می‌ماند دیگر که مردم را به جان هم بیندازیم. معنی استراتژی این دوستان همین وضعیت است. این استراتژی خوب نیست. به نظر، آن‌ها قبل از انقلاب چریک بودند و سابقه چریکی دارند، به اسلحه بیشتر اعتقاد دارند، ما هرگز به تفنگ اعتقاد نداشته‌ایم و نداریم. این افراد هم اشتباه می‌کنند. امیدوار هستم مسیر خود را اصلاح کنند.

ماجرای انفجار در جنگل‌های مریوان چه بود؟

‌انفجاری مهیب و هولناک در جنگل‌های روستای سعدآباد مریوان که با توده‌ای بزرگ از گرد و غبار همراه بود باعث وحشت مردم شد. پیگیری‌های تسنیم نشان داد این انفجار در یک کارخانه شن و ماسه صورت گرفته که به بهانه برداشت شن و ماسه، آسیب زیادی به مراتع و عرصه‌های طبیعی زده‌ا‌ند. ‌محیط‌زیست کردستان مدعی شد که ‌برای صدور مجوز این مرکز بهره‌برداری شن و ماسه از محیط‌زیست استعلامی نگرفته‌ بودند اما فعالیت داشتند. رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز گفت که با ورود دستگاه قضا دستور مجدد توقف عملیات تصرف این معدن صادر و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

هشدار سازمان برنامه درباره تورم افزایش نرخ ارز

سازمان برنامه و بودجه: اثرات افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی انکارناپذیر است و پیشنهاد افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی در بودجه سال‌ آینده از ۲۸۵۰۰ تومان به نرخ ارز بازار مبادله حداقل ۱۳.۵ درصد تورم درپی دارد. حتی درصورتی‌که بتوان پیامدهای حاصل از انتظارات تورمی این سیاست را مهار کرد، شاخص قیمت اقلام خوراکی حداقل ۲۹.۴۵ درصد افزایش می یابد.

تجارت ۳۸.۶ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ همسایه

رئیس کل گمرک: در ۸ ماهه امسال مبادلات تجاری کشورمان با ۱۵ کشور همسایه به ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به وزن ۶۳ تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۲ درصد و از نظر وزن ۱۷ درصد افزایش داشته است. سهم صادرات کالا‌های ایرانی در ۸ ماهه امسال به ۱۵ کشورهمسایه ۴۸ میلیون تن کالا به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد در ارزش و ۲۱ درصد در وزن افزایش داشته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها