۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۴
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (866)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • بیانیه مشترک ایران، عربستان و چین درباره اوضاع غزه: ما درباره ادامه یافتن وضعیت کنونی در غزه به عنوان تهدیدی برای امنیت و صلح در منطقه، ابراز نگرانی می‌کنیم. توقف فوری عملیات‌ نظامی در غزه، فراهم آوردن کمک پایدار برای غیرنظامیان و مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان مورد تأکید ماست. هرگونه ترتیبات درباره آینده فلسطین باید تجسم اراده مردم فلسطین باشد و باید از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور و تعیین سرنوشت خود حمایت کند.
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: جنگ غـزه را با یا بدون حمایت جهانی ادامه خواهیم داد زیرا حمایت آمـریکا برای ما کافی است. به حزب الله وانصارالله یمن پس از نابودی حماس پاسخ خواهیم داد.
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ملاقات با مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ممکن است جنگ غزه بیش از چندین ماه طول بکشد.
  • «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از همان ابتدا گفتیم که نبرد ما، سخت و طولانی خواهد بود. حماس همچنان توانمندی‌های رزمی و قدرت شلیک موشک را حفظ کرده است. متلاشی کردن حماس هم زمان و هم تلاش زیادی صرف خواهد کرد. ما بهای سنگینی پرداخت می‌کنیم، ولی اهدافمان مبنی بر از بین بردن حماس و بازگرداندن گروگان‌ها ثابت است و گزینه دیگری وجود ندارد. از بد شانسی باید برای تحقق اهدافمان، خون (تلفات) پرداخت کنیم، مسئله هرگز آسان نخواهد بود.
  • ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام: شاهد فروپاشی ارتش اشغالگر هستیم؛ آمریکا به گونه‌ای از این رژیم حمایت می‌کند که گویی با یک کشور بزرگ در جنگ است. مجاهدان ما از راکت‌های ضد استحکامات استفاده کردند و ساختمان‌ها را بر سر نظامیان دشمن آوار کردند. درگیری نیروهای ما با دشمن ثابت کرد که ارتش آنها تا چه اندازه بزدل است. روایت مجاهدان ما در کشتن سربازان پیاده دشمن، چندین برابر تعداد اعلام شده کشته شدگان از سوی ارتش اشغالگر است.
  • «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس: گردان‌های القسام به وعده خود عمل کردند و غزه را به گورستانی برای نظامیان صهیونیست بدل نمودند. نتانیاهو و ستاد جنگ وی، هیچ راهی ندارند، جز اینکه شکست خود را اعلام کنند. پس از توقف کامل حمله به غزه و پذیرش شروط ما درباره تبادل اسرا مذاکره خواهد شد. آمریکا و کشورهای غربی به فکر آینده غزه پس از جنگ نباشید، بلکه فکری به حال آینده رژیم صهیونیستی کنید. مدیریت نوار غزه نیز یک مسئله داخلی فلسطین است که به هیچ‌کس اجازه مداخله نخواهیم داد.
  • به نوشته روزنامه اسرائیلی معاریو‌، ارتش این رژیم در مناطق فلسطینی بیانیه‌ای پخش کرده که در آنها گفته می‌شود دولت اسرائیل برای دستیابی به اطلاعات درباره شماری از سران حماس، صدهاهزار دلار جایزه نقدی تعیین کرده است. در این بیانیه از جمله برای ارائه اطلاعاتی درباره یحیی سنوار، ۴۰۰ هزار دلار، محمد سنوار (برادر یحیی) ۳۰۰ هزار دلار و برای محمد ضیف، فرمانده کل یگان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین شده است. رژیم صهیونیستی در این بیانیه‌ راه تماس مشخصی برای ارائه اطلاعات احتمالی درباره این افراد فراهم کرده و تضمین داده است که تماس افراد محرمانه خواهد ماند.
  • ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش آمار تلفات نظامیان و افسران ارشد خود از هفتم اکتبر(آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت و در ادامه تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه) به ۴۵۰ کشته خبر داد.
  • پنتاگون: از ۱۷ اکتبر تا کنون ۹۷ حمله علیه نیروهای آمریکا در عراق و سوریه ثبت شده است.
  • سخنگوی نیروهای مسلح یمن: ارتش ۲ کشتی کانتینری به نام‌های MSC Alanya و  MSC PALATIUM III را با موشک‌های دریایی هدف قرار داده که در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی بوده‌اند. این ۲ کشتی پس از آن هدف حمله قرار گرفتند که خدمه آن به هشدارهای نیروی دریایی یمن واکنشی نشان ندادند.
  • خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ، پس از اصابت موشکی که از یمن شلیک شده بود، دچار آتش‌سوزی شده است. نیروهای نظامی یمن تاکید کردن حملات به کشتی ها پس از آن انجام گرفت که کشتی ها به اخطارهای نیروهای نظامی یمن پاسخگو نبودند.
  • شرکت «مرسک» اعلام کرد تمام فعالیت‌های دریایی در دریای سرخ را پس از حملات پی‌درپی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های متعلق به این شرکت، موقتا متوقف می‌کند.
  • بعد از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که سه اسیر خود در غزه را به اشتباه کشته است خانواده اسرای اسرائیلی تظاهرات کردند. خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داده که خانواده اسرا مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند.
  • نظامیان اشغالگر صهیونیست برای چندمین بار متوالی اقدام به اسارت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه کردند. منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مدرسه یرموک در شهر غزه یورش برده و تعداد زیادی جوان را به اسارت گرفته و آن‌ها را برهنه کردند و از زنان نیز خواستند فورا از این مدرسه خارج شوند.
  • ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا: دولت ما موشک و بمب به اسرائیل می‌فرستد تا برای کشتن زنان و کودکان استفاده شود. این قانون‌گذار آمریکایی چندی پیش هم به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی از کمیته خارجی کنگره اخراج شده بود.
  • به گزارش خبرگزاری اکسیوس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اعضای کابینه جنگ اسرائیل در نشستی اعلام کرده است: جنگ اسرائیل در غزه باید «در عرض چند هفته و نه چند ماه، وارد مرحله بعدی با شدت کمتر شود.
  • به گزارش روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، رهبران رژیم صهیونیستی به طور خصوصی از دولت بایدن خواسته اند که از صحبت علنی درباره راه حل دو کشوری خودداری کند.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی:برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سه‌چهارم نیروهای حماس(رزمندگان عزالدین قسام) هنوز وارد جنگ نشده‌اند و این گروه هنوز بخش عمده توان و قدرت خود را برای جنگ به‌کار نگرفته و آن را برای ادامه درگیری احتمالی نگه داشته است.
  • روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» گزارش کرده که برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شبکه تونلی حماس در غزه بزرگ‌تر از شبکه متروی لندن است.
  • وب سایت آکسیوس به نقل از منابع صهیونیستی: با حملات ارتش یمن و ممانعت از تردد کشتی‌ها به مقصد بنادر فلسطین اشغالی، بندر ایلات تقریبا تعطیل شده و دیگر کشتی‌ها تمایلی به پهلوگیری در بندر ایلات ندارند.
  • شرکت امنیت دریایی انگلیس اعلام کرد که یک کشتی متعلق به سوئیس با پرچم لیبریا در حدود 50 کیلومتری جنوب غربی بندر «المخا» در آب‌های نزدیک یمن هدف قرار گرفت. یک مقام نظامی آمریکایی هم گفته که یک موشک بالستیک که از یمن شلیک شده به این شناور در تنگه «باب المندب» اصابت کرده است.
  • گروهان‌های قدس اعلام کرد لحظه 8 خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای مختلف نبرد در جنوب نوار غزه منهدم کرده است.

انجام تحقیقات برای استیضاح جو بایدن

جمهوری‌خواهان که در مجلس نمایندگان ایالات متحده اکثریت را در اختیار دارند با ۲۲۱ رای مثبت در برابر ۲۱۲ رای مخالف نمایندگان حزب رقیب، طرح استیضاح بایدن را علی‌رغم آن که تاکنون نتوانسته‌اند هیچ مستنداتی مبنی بر قانون‌شکنی رئیس جمهور دموکرات آمریکا ارائه کنند، کلید زدند.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها