۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۶
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (867)

رسانه های داخلی

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ابلاغ سلام امیر جدید کویت به مقام معظم رهبری

امیرعبداللهیان پس از دیدار با امیر کویت: در کویت حامل پیام تسلیت آقای دکتر رئیسی به امیر محترم جدید کویت جناب آقای شیخ مشعل، دولت و ملت کویت بودم. فرصتی شد تا با امیر جدید کویت مروری بر مناسبات دو کشور داشته باشیم جناب آقای شیخ مشعل سلام خود را خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان اعلام کردند.  در عین حال ارزیابی مشترک ما این بود که در سال گذشته و در دولت آقای دکتر رئیسی در چهارچوب سیاست همسایه محور بودن، روابط تهران و کویت روابط رو به گسترشی بوده و در دوره جدید نیز در خصوص گسترش هرچه بیشتر مذاکرات از زبان امیر شیخ مشعل کلمات مثبتی را شنیدیم و ایشان به وزیر خارجه این کشور و مقامات کشور ماموریت دادند که با سرعت بیشتری توافقات دو کشور را پیگیری نماییم.

سخنان روحانی درباره سطح سواد فقهی خود

حسن روحانی: من در مجلس خبرگان مجموعا در سه دوره فعال بودم و به طور طبیعی سه بار کاندیدا شدم. اولین بار در دوره سوم خبرگان از سمنان کاندیدا شدم، دوره چهارم و پنجم از استان تهران کاندیدا شدم. من برای صلاحیت علمی مدارک لازم را برای فقهای شورای نگهبان ارسال کردم که تقریرات درس‌های فقه و اصول مرحوم آیت‌الله داماد(ره) بود. تقریرات عمدتاً مربوط به درس‌های سال‌های ۴۶ و ۴۷ بود. البته من معمولاً نکات مهم درس را یادداشت می‌کردم و شب تقریرات را به زبان عربی می‌نوشتم. همه مکتوبات من از درس‌های مرحوم آیت‌الله داماد به زبان عربی است. آیت‌الله مؤمن با بررسی پاسخ روحانی به سؤال طرح شده از تحریر حضرت امام(ره) در بحث قضا، آن را پذیرفت و اعلام کرد روحانی از لحاظ علمی از همه آن‌هایی که تا به حال امتحان داده‌اند اگر بالاتر نباشد، پایین‌تر نیست و در نهایت فقهای شورای نگهبان به اتفاق درباره روحانی رای مثبت دادند/ انتخاب

موضوع شکایت ایران از آمریکا درباره ترور شهید سلیمانی چه شد؟

معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد تاریخ شکایت ایران از آمریکا درپی ترور حاج قاسم سلیمانی گفت: مهلت ما به آمریکا در فرودین ماه تمام می شود و پس از آن اقدام به شکایت خواهیم کرد. ما نیز شکایتمان را به دو دلیل علیه دولت آمریکا در دیوان بین اللمللی دادگستری ثبت خواهیم کرد. اولین دلیل شکایت ایران از آمریکا این است که دولت آمریکا از این جنایت نسبت به یکی از افراد مورد حمایت بین المللی مثل شهید سلیمانی که ماموریت دیپلماتیک داشته پیش‌گیری نکرده است. دلیل دیگر این است که تا الان آمریکا، ترامپ و سایر افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند را محاکمه نکرده است لذا براساس کنواسیون‌های بین‌المللی از دولت آمریکا شکایت می‌کنیم.

نظرسنجی انتخاباتی به سبک روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد براساس یک نظرسنجی که ایسپا آن را منتشر کرده، آماری از نتایج آن را آورده که در آن به دنبال برجسته کردن نقش دولت در کاهش انتخابات بوده است. این روزنامه می نویسد: در گزارش نظرسنجی ایسپا آمده که ۲۷.۹درصد مردم اظهار کرده‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند. ۷.۴درصد به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند. ۲۱.۹درصد هنوز تصمیمی ‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند. ۳۶درصد هم گفته‌اند به هیچ‌وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. ۶.۸درصد نیز اظهار داشته‌اند که احتمال کمی‌ دارد در این انتخابات شرکت کنند. علائمی از علاقه دولت برای پذیرش تغییرات ازجمله انتخابات مشاهده نمی‌شود. این امر، همچنان به گسترش شکاف‌ها منجر می‌شود. برخلاف دوره‌های گذشته، هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم میزان مشارکت در حال کاهش است.

چگونگی کشف تخلف در تخصیص ارز به یک شرکت چای

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: ابتدا نامه‌ای از شرکت‌های مختلف که در زمینه چای فعالیت می کنند، به معاون اول نوشته شد و وی این نامه را بلافاصله جریان انداخت و پس از پیگیری مشخص شد که یک سوء استفاده در حال انجام است. وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده تعیین شد و کار را بررسی کردند و جلوی تخصیص بیشتر ارز راگرفتند و مدیرانی که در این زمینه کوتاهی یا سوء‌استفاده کردند را تحویل دادند. درخصوص بازگشت مبلغ تخصیص داده شده به خزانه کشور باید اول بررسی شود که کل این 3 میلیارد و خرده ای، تخصیص داده شده است یا نه. از سویی بخشی از تجهیزات مصادره شده است و حتی مقداری چای وجود دارد. کسی که این قدرت اقتصادی را دارد، در کشور منابع مالی و سرمایه دارد که این‌ها ثبت و ضبط می‌شود تا تا حقوق و بیت‌المال بازگردد. متاسفانه این مطالب ناقص گفته می‌شود و مردم فکر می کنند کسی این 3 میلیارد را بالا کشیده و تمام شده است./ ایسنا

پیش‌بینی کسری بودجه ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی

به گزارش تسنیم، بررسی عملکرد بودجه ۱۴۰۲ طی هفت ماهه امسال از برآورد کسری ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی تراز عملیاتی بودجه تا پایان سال حکایت دارد. در قانون بودجه امسال کل درآمد مصوب حدود ۱۰۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که در هفت ماه نخست سال تنها ۵۵۳ همت وصول شده است. درامدهای مالیاتی امسال ۷۴۹ همت بوده که در ۷ ماهه ۴۰۹ همت وصول گردیده و تا پایان سال تقریبا کل درامد مالیاتی وصول خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها