۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۷
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (868)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: از اینکه ۳۰ سال مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین شده ام احساس غرور می‌کنم. توافق اسلو یک اشتباه بزرگ و جدی بود که هرگز تکرار نخواهد شد. اکنون همه می‌دانند کشور فلسطینی چگونه است، اکنون که نمونه کوچک آن را در غزه دیدیم.
  • روزنامه ساندی تلگراف نوشت که کاخ سفید معتقد است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان قادر به رهبری این تشکیلات نیست. مقامات ارشد آمریکایی هفته‌ها مشغول ارائه طرح‌هایی جهت بررسی چگونگی اداره نوار غزه بودند. تشکیلات خودگردان و محبوبیت روزافزون حماس در کرانه باختری چالشی اساسی پیش روی هر طرح و راهکاری خواهند بود. مسئولان امنیت ملی آمریکا با واقعیت ضعف و ناتوانی عباس و کاهش محبوبیت او و تشکیلات خودگردان مواجه هستند. واشنگتن درنظر دارد کشوری عربی را برای تضمین صلح و برعهده گرفتن مسئولیت بازسازی نوار غزه تعیین کند.
  • ژنرال هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: شخصا مسئولیت کشته شدن سه اسیر رژیم صهیونیستیی توسط نیروهای لشگر گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در محله الشجاعیه غزه را بر عهده میگیرم. «حادثه ای که در آن سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به اشتباه یوتم حیم، آلون شامرز و سامر طلالقه اسرای ما در شجاعیه غزه را کشتند سخت و دردناک است. ارتش رژیم صهیونیستی و رهبران آنها در نوار غزه کاری بیش از نجات زنده اسرا انجام می دهند.
  • ابو عبیده: اشغالگران سه تن از اسرای خود را در غزه به عمد اعدام کردند تا از بار این پرونده رهایی یابند. اشغالگران همچنان با جان سربازان اسیر خود قمار می‌کنند و به احساسات خانواده‌های آنها اهمیت نمی‌دهند.
  • ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از هتاکی چند روز پیش نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستیی به مسجدی در جنین حمایت کرد. این وزیر تندرو و جنایتکار رژیم صهیونیستیی از نظامی رژیم صهیونیستیی که در مسجدی در جنین نام "رژیم صهیونیستی" را فریاد زده بود و اقدام به آوازخوانی تلمودی کرده بود، تقدیر کرد.
  • یائیر لاپید، رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی بار دیگر بر ضرورت برکناری نخست‌وزیر این رژیم به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین تاکید و به امکان برگزاری انتخابات حتی در شرایط جنگ اشاره کرد.
  • مطابق با نظرسنجی روزنامه معاریو درباره مناسب‌ترین شخصیت برای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان بنی‌گانتز را برگزیده‌اند و ۳۱ درصد نیز به نتانیاهو رأی داده‌اند. ۱۸ درصد نیز گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند. به نظر می‌رسد جنگ ۷ اکتبر آخرین سنگر باقی مانده برای نتانیاهو را نیز فتح کرده که عبارت از برتری در نظرسنجی‌های رودر رو با شخصیت‌های مخالف خود بر سر نخست وزیری بود.
  • آوی دیخت،ر رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک": رژیم صهیونیستی در حال پرداخت بهایی بسیار سنگین در غزه است و عملیات نظامی در این منطقه بسیار سخت و دشوار است و هرگز سابقه نداشته "رژیم صهیونیستی" در جنگ‌های خود این حجم از نیروها را بکار گیرد یا در منطقه‌ای کوچک این اندازه بمب و مواد منفجره را استفاده کند.
  • سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس: رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه هرگز راه حل دو دولتی (تشکیل کشور فلسطین) را نخواهد پذیرفت.
  • وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: ما بمبارانی را که منجر به کشته شدن یکی از دیپلمات‌های ما در غزه شد را محکوم می‌کنیم و از رژیم صهیونیستی می‌خواهیم که هر چه سریعتر شرایط و ابهامات مربوط به این حادثه را روشن کند.
  • نماینده پارلمان فرانسه اذعان کرد که بیش از ۴ هزار فرانسوی دو تابعیتی در ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم مظلوم غزه مشارکت دارند.
  • نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه: مقاومت پایدار است و قادر است ضربات سخت‌تری به دشمن وارد کند. جنگ و جنایات باید متوقف شود آنگاه در مورد مبادله اسرا و کمک‌رسانی به مردم غزه مذاکره خواهد شد. به محض توقف جنگ، ما آماده توافقی فراگیر برای مبادله اسرا هستیم. عاقلانه و منطقی نیست زیر آتش دشمن جنایتکار توافق مبادله اسرا را امضا کنیم. ورود روزانه ۱۰۰ کامیون به غزه برای کمک‌رسانی به مردم این باریکه کفایت نمی‌کند.
  • سخنگوی جنبش انصار‌الله یمن: اگر می‌خواهید عملیات دریایی علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کنید، باید محاصره غزه را بردارید و اجازه دهید غذا و دارو وارد آن شود.
  • سی‌ان‌ان: مذاکرات رئیس موساد و نخست وزیر قطر در مورد از سرگیری مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها مثبت بوده است.
  • کتائب القسام در پاسخ به اظهارات نتانیاهو مبنی بر تشدید فشار نظامی بر حماس برای آزادی «گروگان‌ها» ویدئویی به ۳ زبان با عنوان «زمان رو به اتمام است» از اسرای صهیونیست منتشر کرد. در این ویدیو یک شمارنده از ۱ تا ۹ نشان داد که با هر عدد، تصاویری از اسرا قبل و بعد از کشته‌شدن در حملات صهیونیست‌ها منتشر می‌شود تا به تل‌آویو گوشزد شود که نمی‌تواند اسرای خود را با توسل به زور آزاد کند.
  • رسانه رژیم صهیونیستیی «والا» نوشت: شرکت رژیم صهیونیستی تراکانت از راه اندازی یک مسیر زمینی که از بنادر دبی به عنوان جایگزینی برای سفر‌های دریایی از طریق دریای سرخ استفاده می‌کند، خبر داد. نخستین محموله خط جدید حمل و نقل زمینی از طریق بنادر دبی و سپس عربستان سعودی و اردن در هفته‌های اخیر به رژیم صهیونیستی رسید.  در واقع، ده کامیون اول مسیر طولانی از بنادر خلیج فارس تا رژیم صهیونیستی را طی کردند؛ بنابراین کشور‌های خلیج فارس، عربستان سعودی و اردن به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند تا از محاصره حوثی‌ها عبور کند.
  • کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی: اغلب پست‌های شبکه‌های اجتماعی و مقالات رسانه‌های مهم بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی است.83 درصد از آنچه که در اینترنت درباره جنگ منتشر می‌شود، علیه رژیم صهیونیستی است و فقط 9 درصد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. در مقابل هر گزارش مثبت درباره رژیم صهیونیستی در سایت‌های مهم خبری، 3 گزارش منفی وجود دارد. از 372 هزار مقاله درباره جنگ، 64 درصد بی‌طرف هستند و 28 درصد علیه رژیم صهیونیستی و 8 درصد به نفع رژیم صهیونیستی است.
  • بر اساس نتایج نظرسنجی دانشگاه هارواد – هریس، 51 درصد از جوانان بین 18 تا 24 سال آمریکایی معتقدند راه حل نهایی خاتمه دادن به درگیری اسراییل و فلسطین این است که "اسراییل پایان یابد و اراضی فلسطینی اشغال شده به حماس داده شود تا یک کشور واحد فلسطینی در آن تاسیس کند."در بین 49 درصد باقی مانده، تنها 32 درصد گفتند که به راه حل دو دولتی اعتقاد دارند و فقط 17 درصد معتقد به دولت واحد اسراییلی بوده و گفتند که باید از دیگر کشورهای عربی خواسته شود که جمعیت فلسطینی را جذب کنند.
  • وزیر دفاع آمریکا: هفته آینده عملیات نظامی گارد رفاه به منظور حفاظت از کشتیرانی بین المللی و مقابله با تهدیدات حوثی ها در دریای سرخ شروع خواهد شد.
  • المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستیی: می‌توان گفت بندر ایلات به طور کامل تعطیل است و چه بسا شرکت‌های باربری از "رژیم صهیونیستی" عبور کرده و عدم تعامل با آن را انتخاب کنند.
  • از 15 دسامبر، چهار شرکت از پنج شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان، CMA CGM، Hapag-Lloyd، Maersk و MSC، خدمات خود را در دریای سرخ متوقف یا به حالت تعلیق درآورده‌اند. این چهار شرکت با هم 53 درصد از تجارت کانتینری جهان را تشکیل می دهند.
  • شرکت کشتیرانی هنگ کنگی OOCL اعلام کرد هرگونه حمل کالا به مقصد "رژیم صهیونیستی" و بالعکس را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.
  • پایگاه خبری «سمافور» : در پی افزایش حملات انصارالله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، پنتاگون در حال بررسی این گزینه است که به مواضع انصارالله حمله کند. مقامات آمریکایی به شکلی فزاینده از حملات انصارالله نگران شده‌اند؛ حملاتی که به باور پنتاگون با حمایت ایران صورت می‌گیرد.
  • وزارت بهداشت فلسطین در غزه: اشغالگران از آوارگان بیمارستان کمال عدوان خواستند تسلیم شوند و لباس‌هایشان را از تنشان درآوردند. ارتش رژیم صهیونیستی در حیاط بیمارستان کمال عدوان سگ‌ها را به روی ما رها کردند و قبل از شهادت جسد مجروح را تکه پاره کردند.
  • المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی: با توجه به احتمال گسترش درگیری‌ها، آمریکا در خصوص ادامه ارسال تسلیحات به تل‌آویو، با مقامات رژیم صهیونیستیی به توافق رسید.
  • فاکس نیوز: از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) تاکنون حداقل ۹۸ حمله علیه نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه ثبت شده است.
  • رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که برآوردهای ارتش حاکی از آن است که نبرد با مبارزان قسام در خان یونس به ماه‌ها زمان نیاز دارد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها