۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۳
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (870)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی:حماس از تمامی ترفندها برای گیج کردن سربازان ما و کشتن آنها استفاده می‌کند. حماس تلاش می‌کند از بلندگوهایی استفاده کند که به زبان عبری پخش می‌کنند تا سربازان ما را به سمت کمین بکشاند. سربازان ما از خستگی و بارهای جنگ، رنج می‌برند و برخی از آنها از یک ماه و نیم قبل در میدان در حال نبرد هستند.
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: باید به ازای هر روز که گروگان‌های اسرائیلی در غزه بمانند و آزاد نشوند، یکی از اسرای فلسطینی اعدام شود. باید سخن گفتن از امضای توافق مبادله اسرا را کنار بگذاریم و تنها به دنبال تعیین سرنوشت جنگ در میدان باشیم.
  • رئیس‌جمهور سوریه: مقاومت، با وجود همه حمایت‌هایی که از ارتش اسرائیل صورت پذیرفته، بینی اسرائیل را به خاک مالید. مقاومت توانست هیمنه رسانه‌ای صهیونیست‌ها را به واسطه انتشار حقیقت در هم بشکند. ما به اصل مقاومت پایبندیم؛ چرا که هزینه مقاومت کمتر از سازش است. مقاومت امروز در حال دفاع از همه کشورهای عربی است.
  • وزیر جنگ آمریکا: حمایت ایران از حملات انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری باید متوقف شود. تعهد آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی قوی است و با ارائه تجهیزات لازم به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد تا رژیم صهیونیستی بتواند از «خود دفاع» کند.
  • محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله: اگر عربستان و امارات بخشی از هر ائتلافی برای حمله به یمن باشند، از میدان نفتی یا میدان گازی در عربستان یا امارات نخواهیم گذشت و همه کشتی‌های حامل نفت را هدف قرار خواهیم داد.
  • رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: آماده بازنگری در تشکیلات خودگردان هستیم، اما این بازنگری باید در چارچوب یک ابتکار دیپلماتیک گسترده‌تر انجام شود. مشکل تغییر سیاستمداران (فلسطینی) و تشکیل دولت جدید نیست. مشکل سیاست‌های دولت اسرائیل است. آمریکا مسئول بحران کنونی در نوار غزه است، زیرا شریک جرم اسرائیل است و آنها را مجبور نمی‌کند چیزی را که می‌گوید انجام دهند.
  • بلومبرگ: مقابله با یمنی‌ها به‌دلیل اختلافات میان هم‌پیمانان عرب آمریکا با مانع بزرگی مواجه شده است. مواضع عربستان هم راستا با آمریکا نیست. امارات خواستار اقدام نظامی علیه یمن است اما سعودی‌ها می‌ترسند که این اقدام آتش‌بسِ عربستان و یمن را به خطر بیندازد. پیش از این نیز منابع آگاه اعلام کردند که مصر نیز در ائتلاف ضدیمنی شرکت نمی‌کند.
  • گردان‌های شهید عزالدین قسام با پخش ویدئویی در واکنش به کشف تونل خود در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی تا پایگاه نظامی «ایرز»، خروج بخشی از مجاهدان حماس از این تونل و اجرای حمله «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر و به قتل رساندن نظامیان اسرائیلی را به نمایش گذاشت و تاکید کرد که «دیر رسیدید. ماموریت (از طریق این تونل) انجام شده بود.»
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن: نیروی دریایی ارتش یمن یک عملیات نظامی کیفی را علیه دو فروند کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام دادند که اولین کشتی «سوان آتلانتیک» مملو از نفت و کشتی دوم کشتی MSC Clara که کانتینرها را حمل می‌کرد. روند هدف قرار دادن این دو کشتی پس از آن صورت گرفت که خدمه آنها از پاسخگویی به تماس های نیروهای دریایی یمن خودداری کردند.
  • پایگاه خبری زیروهج آمریكا: روزانه 8/8 میلیون بشکه نفت و حدود 380 میلیون تن کالا از طریق دریای سرخ ترانزیت می‌شد که اکنون در حال بسته شدن است و مسیر جایگزین دماغه امید نیک خواهد بود که به معنی 40٪ مسافت بیشتر و هزینه‌های بیشتر برای کالاها است.
  • بلومبرگ گزارش داد که ۴۶ کشتی به جای انتخاب دریای سرخ برای رسیدن به مقصد، دماغه امید نیک (در جنوب آفریقا) را دور زدند تا به مقصد خود برسند.
  • دیده‌بان حقوق بشر: ارتش رژیم صهیونیستی از ارسال آب، غذا و سوخت به نوار غزه جلوگیری می‌کند. رژیم صهیونیستی از گرسنگی دادن غیرنظامیان به عنوان سلاح در نوار غزه استفاده می‌کند که جنایت جنگی محسوب می‌شود.
  • رژیم صهیونیستی مدعی است که نشست محرمانه رهبران حماس هفته گذشته در ترکیه برگزار شده است. بر اساس آنچه وبگاه صهیونیستی‌i۲۴ گزارش داد، در این دیدار صالح العاروری، معاون رهبری حماس و خالد مشعل، رهبر حماس در خارج حضور داشتند.
  • کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از برگه‌هایی منسوب به حماس گزارش کرد، جنبش حماس از هشت سال پیش برای حمله هفتم اکتبر آماده می‌شده است. این خبر ادعا شده که «این اسناد» در خان‌یونس (جنوب نوار غزه) و در جریان حمله زمینی به دست آمده است.

شکستن رکورد بودجه دفاعی آمریکا

مجلس سنا آمریکا روز گذشته با 87 رای مثبت بودجه دفاعی 886 میلیادر دلاری را برای سال آینده تصویب کرد.

السیسی رئیس‌جمهور مصر باقی ماند

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر از پیروزی «عبدالفتاح السیسی» برای یک دوره جدید ریاست جمهوری با کسب ۸۹.۶ آرا خبر داد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها